eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikadoładowywanie akumulatora samochodowego baterią słonecznąRe: doładowywanie akumulatora samochodowego baterią słoneczną
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!news.onet.pl!newsfeed.neostrada.pl!a
    tlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: doładowywanie akumulatora samochodowego baterią słoneczną
    Date: Mon, 02 Mar 2009 08:37:24 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 29
    Message-ID: <gog2sa$bk7$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    References: <goerlq$n9q$1@inews.gazeta.pl>
    NNTP-Posting-Host: control.slupsk.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.neostrada.pl 1235979978 11911 80.52.170.66 (2 Mar 2009 07:46:18
    GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 2 Mar 2009 07:46:18 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; PL; rv:1.8.1.15) Gecko/20080621
    SeaMonkey/1.1.10
    In-Reply-To: <goerlq$n9q$1@inews.gazeta.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 090301-0, 2009-03-01), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:558413
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik ToMasz napisał:
    > Niemam już garażu, diesel sie starzeje, a ja jednak staram sie coraz
    > mniej jeździć, wiec okresy pasywne są dłuższe (np tydzień). czy w takim
    > przypadku doładowywanie akumulatora baterią słoneczną jest sensowne?
    > realnie: powierzchnia do obsadzenia bateriami to... pi razy oko 6 płyt

    Oprócz tego o czym pisali Koledzy dodam coś od siebie. Moja "babcia" z
    dieslem na pokładzie kończy w tym roku 18 lat :-) i pali od pierwszego
    kopa w najgorsze mrozy. Akumulator wymieniałem po 13-tu latach. Też
    jeżdżę głownie na krótkich dystansach po mieście. Problemy, które masz
    przy rozruchu mogą być spowodowane zbyt niskim napięciem alternatora
    (zużyte szczotki, źle działający regulator napięcia, uszkodzona jedna
    dioda w mostku prostowniczym). Pomierz jakie masz napięcie w instalacji
    podczas pracy silnika przy większych obrotach. Powłączaj wszystkie
    światła i zerknij czy napięcie nie spada za bardzo. Dokładnie o ile to
    ciężko powiedzieć, ale sprawny alternator powinien utrzymać napięcie na
    w miarę stałym poziomie 14V z hakiem.
    Druga sprawa, to czy masz sprawne wszystkie świece żarowe. Typowy 4-ro
    cylindrowy diesel zapali na dwóch świecach... z trudem ale zapali.
    Często jak uszkodzona jest tylko jedna świeca to właściciel nawet tego
    nie zauważa :-) Praktyczna rada, którą stosuję przy bardzo niskich
    temperaturach: Po przekręceniu kluczyka, czekam aż zgaśnie kontrolka
    grzania świec, wyłączam i ponownie grzeję świece, ale jak kontrolka
    zgaśnie to nie kręcę od razu rozrusznikiem, tylko czekam aż "klepnie"
    przekaźnik czasowy świec (w moim autku wyraźnie to słychać) i dopiero
    wtedy kręcę. Zawsze to kilkadziesiąt amper więcej dla rozrusznika.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: