  • Data: 2012-04-10 20:09:48
    Temat: Re: "dodawanie" pradu do instalacji z "darmowych" zrodel
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Natknąłem się ostatnio na info, że niektórzy przypuszczają,
    > że w mieszkaniach oprócz gniazdek 230 będziemy mieli również
    > gniazdka PoE i na przykład komórki będą miały ładowarki z PoE.

    Pomysł słuszny. I wcale nie nowy. W podobny sposób zasilany jest
    telefon stacjonarny. W jednym i drugim przypadku mamy do czynienia
    z czymś w rodzaju źródła prądowego, a odbiornik zrobiony jest tak,
    by mógł tolerować linie zasilające o różnej długości (i oporności).

    Nieraz już mówiłem, że byłoby świetnie, gdyby operatorzy internetowi
    mieli obowiązek zasilania swoich routerów z linii telekomunikacyjnych.
    Już oni by wtedy wymogli na Chińczykach odpowiednią energooszczędność.

    A swoją drogą, to ładowarke do komórki zasilaną z tepsianej linii
    można by było skonstruować. Diodową lampkę juz widziałem.

    --
    Jarek