  • Data: 2012-04-11 10:45:49
    Temat: Re: "dodawanie" pradu do instalacji z "darmowych" zrodel
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:9569653307$20120410221805@squadack.com...

    > Nie bardzo. Koszt zasilacza izolowanego małej mocy jest podobny dla
    > zasilania 48V DC czy 230V AC. A jka jeszcze wchodzi w grę przelotowość
    > urządzenia dla ethernetu, to już kaplica.

    Sądzę, że w warunkach pokojowych 48V jest bezpieczne (i tak jest chyba w EN
    60950-1).
    Wystarczyłoby zapewnić, że sieć PoE w mieszkaniu nie jest narażona na Surge
    (to byłaby funkcja tego centralnego, mieszkaniowego zasilacza całej sieci) i
    izolowanie (zasilania) chyba byłoby niepotrzebne i tu upatruję źródło
    oszczędności. Być może w łazienkach nie można by było tych gniazdek
    instalować.

    > Ale domową szynę DC 48V sam tu polecałem - ale bardziej jako zasilanie
    > bezprzerwowe oświetlenia i sprzętu komputerowego o większej mocy niż
    > drobiazgów sieciowych jedynie.

    > Nie bardzo - koszt transformatorków separujących ethernet doprowadza
    > do absurdu.

    Ethernet byłby tylko czasem używanym dodatkiem do zasilania.
    Zasilacz do ładowania komórki mógłby się obejść bez tego transformatorka.
    Ile każdy ma takich zasilaczy w domu, ile z nich bywa ciągle włączonych, ile
    mogły by (na jałowo) wydzielać mniej ciepła gdyby były nieizolowane z 48V
    niż izolowane z 230 (tego nie wiem).

    Poniżej moje (na razie pierwsze i ostatnie) doświadczenie z gniazdkami PoE.
    Szukając znalazłem tylko z zabójczymi cenami. Zapytałem JM (u nich robimy
    montaż) i zaproponował mi jakieś o 30% tańsze.
    Dalej było tak:
    - napisałem do producenta, żeby potwierdzili, że 4 kondensatory 1n/100V to
    jedynie błąd w karcie katalogowej bo jak 2kV na 1n/2kV to na tych będzie
    500V.
    - zapomniałem o temacie, bo projekt odłożyliśmy 'na jakiś czas'.
    - po 2 tygodniach odpisali, że sorry za opóźnienie, ale znaleźli mnie w
    spamie, no i nie rozumieją o co mi chodzi,
    - zrobiłem im wykład jak działa dzielnik pojemnościowy (4x1n/100V + 1n/2kV),
    - chyba ich zamurowało (mają te 1n/100V w większości swoich gniazdek PoE) bo
    znów minęło z 10 dni,
    - napisali, że mogą zrobić PCN (nie wiedziałem co to takiego) i czy
    zaakceptuję 22n/100V,
    - zdziwiłem się, co ja mam do akceptowania ich produktów i że to oni powinni
    sobie sprawdzić, czy ich rezystory 75 ohm wytrzymają 22 razy dłuższe udary
    (wychodzi 8W w szczycie) przy on/off 50V,
    - tu padło kluczowe pytanie - a ile szt/rok planuję,
    - ja, że bardzo, ale to bardzo mało, i że skoro to nie tylko błąd w karcie
    katalogowej to decyzja jest 'up to you',
    - uznałem temat, za przegrany, ale w ramach "ostatniej szansy" postanowiłem
    wejść im na ambicję, więc napisałem:
    - odezwałem się do Was tylko dlatego, że byłem pewien, że to błąd
    drukarski, bo przecież żaden projektant nie wstawi tam 1n/100V,
    - wydawało mi się, że każdemu producentowi zależy, aby jego produkty były
    wolne od wad (no chyba, że ja jestem kompletnie niedzisiejszy),
    - w ciągu 10 lat dwa razy dostałem maila w stylu: "W ten budynek co
    instalowaliśmy walnął piorun - absolutnie wszystko im wysiadło, tylko Wasz
    system działa. Teraz inni sobie zarobią, a my nic ;-)." i aby mieć szansę na
    trzeci taki mail gniazdka z 1n/100V użyję tylko w tych projektach, w których
    nie muszę polegać na ich izolacji.
    - w zasadzie przyjąłem, że jak wrócę do tematu to będę musiał poszukać
    innych gniazdek,
    - a tu zaskok (chyba jednak ich ruszyło, no bo przecież nie z powodu
    wielkości mojego zamówienia) - napisali, że zdecydowali, że zrobią to PCN i
    jak będą gotowi to dadzą mi znać,
    - to było z tydzień temu - na razie cisza w eterze - czekam i ciekaw jestem,
    czy cena nie pójdzie w górę o te 30% ;-)

    Ile to trzeba się czasem narobić aby jeden element do projektu zaakceptować.
    P.G.