  • Data: 2012-04-11 11:04:44
    Temat: Re: "dodawanie" pradu do instalacji z "darmowych" zrodel
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Hello Piotr,

    Wednesday, April 11, 2012, 10:45:49 AM, you wrote:

    > Sądzę, że w warunkach pokojowych 48V jest bezpieczne (i tak jest chyba w EN
    > 60950-1).
    > Wystarczyłoby zapewnić, że sieć PoE w mieszkaniu nie jest narażona na Surge
    > (to byłaby funkcja tego centralnego, mieszkaniowego zasilacza całej sieci) i
    > izolowanie (zasilania) chyba byłoby niepotrzebne i tu upatruję źródło
    > oszczędności. Być może w łazienkach nie można by było tych gniazdek
    > instalować.

    Izolowane przetwornice nie są potrzebne ze względu na bezpieczeństwo
    ale ze względu na niemożność założenia z góry, ze urządzenia zasilane
    z tych gniazd nie będą miały między sobą innych połączeń. Chodzi o
    odizolowanie potencjałów mas urządzeń.

    Jednym z podstawowych błędów stosowania _jakiejkolwiek_ szyny DC jest
    przyjęcie, że potencjał masy jest taki sam i wielkie zdziwienie potem,
    że są straszne zakłócenia.

    > Ethernet byłby tylko czasem używanym dodatkiem do zasilania.

    To tym bardziej bez sensu - po co ciągnąć 8-drutowe instalacje zamiast
    2-drutowej szyny DC?

    > Zasilacz do ładowania komórki mógłby się obejść bez tego transformatorka.

    A jak przyjdzie Ci ochota podłączyć komórke do zestawu AV, który w
    innym gnieździe jest połączony z uziemionym komputerem?

    > Ile każdy ma takich zasilaczy w domu, ile z nich bywa ciągle włączonych, ile
    > mogły by (na jałowo) wydzielać mniej ciepła gdyby były nieizolowane z 48V
    > niż izolowane z 230 (tego nie wiem).

    Po raz kolejny: nie możesz użyć nieizolowanych przetwornic. Użycie
    nieizolowanej przetwornicy jest sensowne tylko i wyłącznie w przypadku
    urządzeń, które nie mogą być w żaden sposób połączone z innymi.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl