-
Data: 2017-05-15 09:58:55
Temat: Re: docieranie silnika po remoncie
Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2017-05-12 o 21:38, Zed pisze:
>
> Jak powinno się przeprowadzać docieranie silnika po remoncie? Niechcący
> zafundowałem mojemu Parchowi remont silnika. Niechcący, bo w razie W
> miał iść na złom, a wpakowałem się w remont i grubsze wydatki, ale to
> dłuższa historia. Jak się z nim teraz obchodzić? Parch to Clio 1.5 dCi,
> robiony dół silnika (w skrócie panewki, tłoki i pierścienie) + turbina.
> W sieci niby można znaleźć sporo na ten temat i chyba własne w tym
> problem - mnóstwo "szkół" i teorii, niektóre argumentowanie w tak
> idiotyczny sposób, że poddają w wątpliwość czy czlowiek który to pisał
> miał o tym jakiekolwiek pojęcie. Może tu znajdzie się ktoś kompetentny,
> kto podpowie jak najlepiej dotrzeć turbodiesla po remoncie?
> --
> Usenet Reader for Android
> http://android.newsgroupstats.hk
To ja opiszę jak docieram swoje silniki którego buduję do upalania.
Nigdy na jałowym! Pierwsze odpalenie silnika i trzymamy w zakresie
1500-2000RPM przez 10-15min.
Spuszczenie oleju, wymiana filtra, nowy olej i jazda na drogę.
Wszystkie silniki jakie składam to turbo benzyny ale zasada jest podobna
wszędzie. Odpinam sterowanie turbo żeby jechał na basebooscie zazwyczaj
około 0,2-0,4 bara przy małych turbo i 0,5-0,8 przy dużych.
Silnik w pełni rozgrzany 3 bieg 2000rpm i but w podłogę do 3500.
puszczasz gaz hamujesz silnikiem do 2000 i powtórka do 3500. Po
kilkunastu takich cyklach przerwa na 2-3km spokojnej jazdy z obrotami
nie niżej 2000 i obroty max zwiększamy do 4500 i znów kilkanaście cykli.
Znów kilka km spokojnej jazdy i powtórka. po 40km takiego docierania
zmiana oleju i można już sobie jeździć jak tam kto uważa.
Oczywiście nikomu nie każę tak robić, ja swoje wszystkie docieram w taki
sposób.
Najgorszy kretynizm to zostawienie silnika na jałowym na dłuższy czas.
Dlaczego docieram na ostro? A no dlatego że w takim cyklu mamy
krótkotrwałe wysokie obciążenie z wysokim ciśnieniem w cylindrach które
powoduje silne dociśnięcie pierścienia do cylindra i porządne dotarcie
się wzajemne pierścienia i cylindra, do tego hamowanie silnikiem
wychładza i oczyszcza komorę spalania. Wielokrotnie porównywałem
docierane delikatnie z tymi na ostro i zawsze dotarte na ostro mają
wyższą kompresję, biorą mniej oleju, mniej palą - podsumowując mają
wyższą sprawność.
Chciałeś opinii więc ją wyraziłem nie chcesz nie stosuj tego u siebie.
Tylko zlituj się nie docieraj na niskich obrotach.
--
Pozdrawiam
Lewis
Następne wpisy z tego wątku
- 15.05.17 19:37 Mateusz Bogusz
- 15.05.17 21:21 Lewis
Najnowsze wątki z tej grupy
- zasniecie
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
Najnowsze wątki
- 2024-12-28 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2024-12-28 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-28 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2024-12-28 Warszawa => Senior Frontend Developer (React + React Native) <=
- 2024-12-28 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-28 ale zawziętość i cierpliwość
- 2024-12-27 most kilometrowy
- 2024-12-27 Dyplomaci a alkomaty
- 2024-12-27 Zmiana kary
- 2024-12-27 Chiński elektrolizer tester wody
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze