  • Data: 2017-05-15 09:58:55
    Temat: Re: docieranie silnika po remoncie
    Od: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-05-12 o 21:38, Zed pisze:

    > Jak powinno się przeprowadzać docieranie silnika po remoncie? Niechcący
    > zafundowałem mojemu Parchowi remont silnika. Niechcący, bo w razie W
    > miał iść na złom, a wpakowałem się w remont i grubsze wydatki, ale to
    > dłuższa historia. Jak się z nim teraz obchodzić? Parch to Clio 1.5 dCi,
    > robiony dół silnika (w skrócie panewki, tłoki i pierścienie) + turbina.
    > W sieci niby można znaleźć sporo na ten temat i chyba własne w tym
    > problem - mnóstwo "szkół" i teorii, niektóre argumentowanie w tak
    > idiotyczny sposób, że poddają w wątpliwość czy czlowiek który to pisał
> [...]

    To ja opiszę jak docieram swoje silniki którego buduję do upalania.
    Nigdy na jałowym! Pierwsze odpalenie silnika i trzymamy w zakresie
    1500-2000RPM przez 10-15min.
    Spuszczenie oleju, wymiana filtra, nowy olej i jazda na drogę.
    Wszystkie silniki jakie składam to turbo benzyny ale zasada jest podobna
    wszędzie. Odpinam sterowanie turbo żeby jechał na basebooscie zazwyczaj
    około 0,2-0,4 bara przy małych turbo i 0,5-0,8 przy dużych.
    Silnik w pełni rozgrzany 3 bieg 2000rpm i but w podłogę do 3500.
    puszczasz gaz hamujesz silnikiem do 2000 i powtórka do 3500. Po
    kilkunastu takich cyklach przerwa na 2-3km spokojnej jazdy z obrotami
    nie niżej 2000 i obroty max zwiększamy do 4500 i znów kilkanaście cykli.
    Znów kilka km spokojnej jazdy i powtórka. po 40km takiego docierania
    zmiana oleju i można już sobie jeździć jak tam kto uważa.

    Oczywiście nikomu nie każę tak robić, ja swoje wszystkie docieram w taki
    sposób.
    Najgorszy kretynizm to zostawienie silnika na jałowym na dłuższy czas.

    Dlaczego docieram na ostro? A no dlatego że w takim cyklu mamy
    krótkotrwałe wysokie obciążenie z wysokim ciśnieniem w cylindrach które
    powoduje silne dociśnięcie pierścienia do cylindra i porządne dotarcie
    się wzajemne pierścienia i cylindra, do tego hamowanie silnikiem
    wychładza i oczyszcza komorę spalania. Wielokrotnie porównywałem
    docierane delikatnie z tymi na ostro i zawsze dotarte na ostro mają
    wyższą kompresję, biorą mniej oleju, mniej palą - podsumowując mają
    wyższą sprawność.

    Chciałeś opinii więc ją wyraziłem nie chcesz nie stosuj tego u siebie.
    Tylko zlituj się nie docieraj na niskich obrotach.

    Lewis