  • Data: 2017-05-14 08:43:15
    Temat: Re: docieranie silnika po remoncie
    Od: t-1 <t...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-05-14 o 07:42, Zed pisze:
    > Jak nie pokaże... A jak pokaże to co? Najwyżej jeszcze raz remont i parę
    > tys w błoto? A te czasy to chyba z kapelusza wzięte, 2000 obr to na
    > piątce chyba niecała setka na liczniku (nie pamiętam, strzelam), czyli
    > tak, jakby przejechać jakieś 20km. A nawet nie, bo bez obciążenia. I to
    > ma być dotarcie? A co się dzieje przez pozostały 1000 do wymiany oleju?
    > Przecież ta teoria się kupy nie trzyma już na pierwszy rzut oka.

    Przeczytaj instrukcje obsługi samochodów sprzed kilkudziesięciu lat.
    Tam jest zawsze to opisane.
    Przecież opisana naprawa opiera się na technologii sprzed lat.

    W skrócie:
    przez co najmniej 1500km. przestrzegać:

    1. Nie ruszać samochodem co najmniej pół minuty od uruchomienia.
    2. W odpowiednim czasie zmieniać biegi na niższe. Nie można w tym
    okresie jeździć tzw. ekonomicznie na zbyt niskich obrotach aby nie
    przeciążyć silnika.
    3. łagodnie operować pedałem i nie wciskać głębiej jak 3/4 skoku.
    4. Unikać długotrwałej jazdy ze stałą prędkością, często zmieniać ale
    nie zwiększać nadmiernie obrotów.
    5. Docieranie najlepiej wykonywać jazdami poza miastem unikając dużych
    wzniesień.
    6. Nie załadowywać maksymalnie samochodu.
    7. Dbać o właściwą temperaturę płynu chłodzącego w czasie jazdy
    najlepiej 85 nie więcej niż 110.
    Po docieraniu wymienić olej, filtr, oczyścić korek.