-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
atman.pl!.POSTED!not-for-mail
From: Lewis <"lewisa[tnij]"@poczta.onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: docieranie silnika po remoncie
Date: Mon, 15 May 2017 09:58:55 +0200
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 49
Message-ID: <ofbn41$akm$1@node1.news.atman.pl>
References: <59160f47$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
NNTP-Posting-Host: user-94-254-232-12.play-internet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1494835137 10902 94.254.232.12 (15 May 2017 07:58:57
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 15 May 2017 07:58:57 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 5.1; rv:45.0) Gecko/20100101 Thunderbird/45.8.0
In-Reply-To: <59160f47$0$15196$65785112@news.neostrada.pl>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2604947
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2017-05-12 o 21:38, Zed pisze:
>
> Jak powinno się przeprowadzać docieranie silnika po remoncie? Niechcący
> zafundowałem mojemu Parchowi remont silnika. Niechcący, bo w razie W
> miał iść na złom, a wpakowałem się w remont i grubsze wydatki, ale to
> dłuższa historia. Jak się z nim teraz obchodzić? Parch to Clio 1.5 dCi,
> robiony dół silnika (w skrócie panewki, tłoki i pierścienie) + turbina.
> W sieci niby można znaleźć sporo na ten temat i chyba własne w tym
> problem - mnóstwo "szkół" i teorii, niektóre argumentowanie w tak
> idiotyczny sposób, że poddają w wątpliwość czy czlowiek który to pisał
> miał o tym jakiekolwiek pojęcie. Może tu znajdzie się ktoś kompetentny,
> kto podpowie jak najlepiej dotrzeć turbodiesla po remoncie?
> --
> Usenet Reader for Android
> http://android.newsgroupstats.hk
To ja opiszę jak docieram swoje silniki którego buduję do upalania.
Nigdy na jałowym! Pierwsze odpalenie silnika i trzymamy w zakresie
1500-2000RPM przez 10-15min.
Spuszczenie oleju, wymiana filtra, nowy olej i jazda na drogę.
Wszystkie silniki jakie składam to turbo benzyny ale zasada jest podobna
wszędzie. Odpinam sterowanie turbo żeby jechał na basebooscie zazwyczaj
około 0,2-0,4 bara przy małych turbo i 0,5-0,8 przy dużych.
Silnik w pełni rozgrzany 3 bieg 2000rpm i but w podłogę do 3500.
puszczasz gaz hamujesz silnikiem do 2000 i powtórka do 3500. Po
kilkunastu takich cyklach przerwa na 2-3km spokojnej jazdy z obrotami
nie niżej 2000 i obroty max zwiększamy do 4500 i znów kilkanaście cykli.
Znów kilka km spokojnej jazdy i powtórka. po 40km takiego docierania
zmiana oleju i można już sobie jeździć jak tam kto uważa.
Oczywiście nikomu nie każę tak robić, ja swoje wszystkie docieram w taki
sposób.
Najgorszy kretynizm to zostawienie silnika na jałowym na dłuższy czas.
Dlaczego docieram na ostro? A no dlatego że w takim cyklu mamy
krótkotrwałe wysokie obciążenie z wysokim ciśnieniem w cylindrach które
powoduje silne dociśnięcie pierścienia do cylindra i porządne dotarcie
się wzajemne pierścienia i cylindra, do tego hamowanie silnikiem
wychładza i oczyszcza komorę spalania. Wielokrotnie porównywałem
docierane delikatnie z tymi na ostro i zawsze dotarte na ostro mają
wyższą kompresję, biorą mniej oleju, mniej palą - podsumowując mają
wyższą sprawność.
Chciałeś opinii więc ją wyraziłem nie chcesz nie stosuj tego u siebie.
Tylko zlituj się nie docieraj na niskich obrotach.
--
Pozdrawiam
Lewis
Następne wpisy z tego wątku
- 15.05.17 19:37 Mateusz Bogusz
- 15.05.17 21:21 Lewis
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-09-30 Rozprawa zdalna brak komputera
- 2024-09-30 Zielona Góra => Spedytor międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Hackowanie SS7
- 2024-09-30 Seba strikes back
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineeer (Azure) <=
- 2024-09-30 MĂźnchen => DevOps Engineer (Azure) <=
- 2024-09-30 Gdańsk => Frontend Developer (Angular area) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-09-30 Marki => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-09-30 Warszawa => Technical Leader (Java Background) <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-09-30 Białystok => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-09-30 Kraków => Ruby Backend Developer <=
- 2024-09-30 dziki wschod