  • 1. Data: 2009-04-26 20:27:33
    Temat: dlaczego nie ma takiego aparatu?
    Od: zibis <z...@W...pl>

    Co jakiś czas pokazują się na tej grupie posty z gatunku "pobożnych życzeń",
    no i ja postanowiłem również coś mniej więcej takiego popełnić :)

    Fotografuje od dość dawna, miałem swego czasu nawet Zenita E, ale prawdę
    mówiąc, to już wtedy szukałem czegoś bardziej poręcznego.
    Moim ostatnim analogiem był Pentax Espio 120Mi, a pierwszym i jak dotąd
    jedynym cyfrowym, Canon A510.
    Tak więc, to co piszę, piszę z pozycji prawie zupełnego amatora i proszę
    za bardzo na mnie nie krzyczeć :)

    Ciekawi mnie dlaczego np. taka firma jak Panasonic nie weźmie
    najlepszych rozwiązań poumieszczanych w swoich różnych modelach, a i od
    konkurencji też mogliby coś odgapić :)
    nie połączy ich do kupy i nie wypuści aparatu posiadającego najlepsze
    możliwe na dzień dzisiejszy do uzyskania parametry?
    Mówię oczywiście o kompakcie..
    Przecież taki aparat -wg mnie- wykroiłby sobie całkiem spory udział w
    rynku..
    No chyba, że na przeszkodzie stoi kwestia, że wtedy musieliby
    zrezygnować z produkcji ok. 80% pozostałych modeli ;)
    To swoją drogą ciekawa polityka, takie sztuczne zubożanie aparatów
    wypuszczanych w tym samym czasie, żeby mieć jak najwięcej modeli w
    ofercie.. no bo jak inaczej odebrać takie coś:
    FX550 ekranik 3" rozdz 230tys pix - TZ7 ekranik 3" rozdz 460tys pix
    FX ma tryb manualny, TZ już nie..

    Poniżej zebrałem istotne cechy, które taki (mój) aparat powinien posiadać

    matryca - LX3
    to chyba IMO najlepsza matryca w kompakcie - stosunkowo duża jak na
    rozmiar aparatu, no i wilk syty i owca cała, żaden tryb foto nie jest
    preferowany lub zubożony..
    obiektyw - FX550 25-125mm
    ekranik - LX3 lub TZ7 czyli 460tys pix (a może poszalejmy i weźmy od
    Ricoh CX1 920tys pix.. :)
    ale co istotne, to ekranik powinien być odchylany i obracany jak np. w G1
    tryby manualne A, S, M - LX3, FX550
    auto bracketing - nie wiem który model to posiada
    stabilizacja - dzisiaj to już oczywista sprawa..
    jednoczesny zapis RAW i JPG
    histogram "live"

    Tyle mi przychodzi na myśl..
    mógłby ewentualnie być jeszcze wizjer optyczny,
    jakiś "asystent panoram" (coś jak w Sony HX1),
    no i obiektyw 24-240mm o jasności 2.0 na szerokim i powiedzmy 4.0 na
    długim, ale po to, to nie wiem czy nie należałoby się udać do działu
    "CUDA".. ;)
    choć może obecna technika już to umożliwia??
    przecież w moim A510 jest 2.6-5.5, a to model już "wiekowy".. :)
    no dobra, wystarczyłoby 4.5 jak w G10.. :)

    Czy myślicie, że takie cuś jest obecnie jeszcze niemożliwe do
    wyprodukowania?
    wg mnie, to firmy foto trochę za bardzo skupiły się na uniwersalności
    swoich produktów - kręcenie filmów, gps, itp, zamiast na czystej
    fotografii..
    Dawniej to aparat robił zdjęcia, a kamera kręciła filmy i.. cholera
    Panie, komu to przeszkadzało.. ;)

  • 2. Data: 2009-04-26 20:36:58
    Temat: Re: dlaczego nie ma takiego aparatu?
    Od: j...@a...at

> [...]
    > tryby manualne A, S, M - LX3, FX550
    > auto bracketing - nie wiem który model to posiada
    > stabilizacja - dzisiaj to już oczywista sprawa..

    to wszytsko maja modele fz 30 fz 50 , (matryca nie ta sama )
    a nawet nieco wiecej.
    mialem nadzieje ze pokaze sie model fz 70 ale chyba do tego juz nie
    dojdzie.

    to mi przypomina troche sytuacje z moim palmtopem . przed ok 10 - 12
    laty kupilem pierwszego psiona z czarno- bialmy displayem i do
    dziasiaj nic lepszego nie udalo mi sie znalezc.

    a moze ktos potafi wymienic ekranik w psoionie 3c na nowy , zeby
    wytrzymal kilka lat ?

    XXX

  • 3. Data: 2009-04-26 20:44:10
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gt2g3m$uo$1@achot.icm.edu.pl>,
    zibis nabazgrał:
> [...]
    > No chyba, że na przeszkodzie stoi kwestia, że wtedy musieliby
    > zrezygnować z produkcji ok. 80% pozostałych modeli ;)

    To jedno. Drugie to to, że puszczenie aparatu ,,idealnego'' to
    bomba atomowa. Puszczasz taki aparat, aparaty konkurencji lecą
    w niebyt. Następnie konkurencja puszcza takie aparaty, bo dziś
    każdy chyba może. Któryś z nich zdobywa największą część rynku
    i tak czy owak po jakimś czasie wszyscy kupujący mają aparacik
    ,,idealny''. I co teraz? Koniec gry, po co ktoś miałby kupować
    kolejny aparat mając ,,idealny''? ,,Urwałeś kurze złote jaja''
    i wszyscy bankrutują. Powtórka z lat dwudziestych.

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 4. Data: 2009-04-26 22:05:01
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 26.04.2009 zibis <z...@W...pl> napisał/a:
    > Przecież taki aparat -wg mnie- wykroiłby sobie całkiem spory udział w
    > rynku..

    Nie wykroiłby. Byłby zbyt drogi. Nawet przy niedoskonałościach obecnych
    modeli rynek zaawansowanych kompaktów jest dość ograniczony. To wszystko
    działa na zasadzie pojedynczych hasel marketingowych - oferuje sie
    jedno-dwa male cosie (np. lepszy ekran), czego nie ma konkurencja a przy
    okazji całość ma cenę porównywalną. Jakby to zebrać do kupy jak
    sugerujesz, to cena takiego cuda byłaby pewnie 2-3x większa. Kupiłoby to
    pewnie z 5% obecnych posiadaczy górnej pólki kompaktów i pomijalny odsetek
    innych osób.

    --
    Marcin

  • 5. Data: 2009-04-26 22:29:16
    Od: Krzysztof 45 <m...@v...pl>

    l...@l...localdomain pisze:
    > ...] po co ktoś miałby kupować
    > kolejny aparat mając ,,idealny''?
    Po to by poszpanować nowinką przed kumplami na Krupówkach :)
    --
    Krzysiek

  • 6. Data: 2009-04-26 22:58:36
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Rzecze Marcin Debowski:

> [...]
    > pewnie z 5% obecnych posiadaczy górnej pólki kompaktów i pomijalny odsetek

    Mnie zawsze zastanawiało co innego - czy tzw. Biedronkowy konsument wymienia
    po jakimś czasie aparat na inny? Czy też firmy kierują swoją ofertę do ludzi
    którzy jeszcze nie mają idiotenkamery?

  • 7. Data: 2009-04-27 00:14:49
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 26.04.2009 Mateusz Ludwin <n...@s...org> napisał/a:
    > Mnie zawsze zastanawiało co innego - czy tzw. Biedronkowy konsument wymienia
    > po jakimś czasie aparat na inny? Czy też firmy kierują swoją ofertę do ludzi
    > którzy jeszcze nie mają idiotenkamery?

    Pewnie do obu grup. Zresztą żywotność tanich kompaktów chyba jakaś
    zastraszająca nie jest. Spodziewałbym się, ze dużo więcej niż połowa
    sprzedanych po jakiś 5ciu latach nie żyje. Poza tym ceny w tej grupie
    robią się przystepniejsze tak, ze dochodzi też chęć wymiany na coś
    nowszego nawet jeśli stare jest nadal ok. W praktyce rotacja sprzętu może
    tu wynosić 2-3 lata.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2009-04-27 13:29:25
    Od: MrJiNks <m...@b...com>

    Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > robią się przystepniejsze tak, ze dochodzi też chęć wymiany na coś
    > nowszego nawet jeśli stare jest nadal ok. W praktyce rotacja sprzętu może

    Moje SONY DSC-P52 żyje już z 7 lat i dopiero teraz przymierzam się do
    zakupu czegoś bardziej zaawansowanego;). Idealnego aparatu nie będzie
    nigdy do wszystkich zastosowań, to byłby strzał w stopę dla firmy, które
    takie coś wyprodukuje(zapewne się da).
    Co do przemyśleń - dumam na Panasonikiem TZ7 jako następcy tego Soniaka,
    lub jak zrezygnuję z kręcenia filmów to będzie to tanie lustro K-M z
    kitem + jakimś 50mm i tyle?

    JiNx

  • 9. Data: 2009-04-27 20:35:22
    Od: zibis <z...@W...pl>

    W dniu 26/04/2009 22:36, j...@a...at pisze:

    > to wszytsko maja modele fz 30 fz 50 , (matryca nie ta sama )
    > a nawet nieco wiecej.
    > mialem nadzieje ze pokaze sie model fz 70 ale chyba do tego juz nie
    > dojdzie.

    chyba miałeś na myśli fz 28..
    i nawet on nie ma tego "wszystkiego" nie mówiąc już o więcej..
    matryca 1/2.33
    ogniskowa "tylko" 27mm (fz 50 to już w ogóle porażka bo 35mm - choć tu z
    kolei matryca w miarę przyzwoita 1/1.8)
    słabiutkie ekraniki..
    no i rozmiar!
    ja pisałem o kompaktach, a nie SLR-like.. :)

  • 10. Data: 2009-04-28 08:44:53
    Od: Cezary Grądys <c...@c...com>

    zibis pisze:

> [...]
    > nie połączy ich do kupy i nie wypuści aparatu posiadającego najlepsze
    > możliwe na dzień dzisiejszy do uzyskania parametry?

    Bo trzeba mieć sporo modeli. Na półce stoi 10 przeciętnych modeli firmy
    X i jeden super dobry firmy Y. A przeciętny klient wybiera mniej więcej
    losowo, bo temu podoba się srebrny, a tamtemu czarny.

    --

    Cezary Grądys <c...@c...com>