eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodydlaczego duzy silnik pali więcej
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 68

  • 21. Data: 2010-06-21 00:20:52
    Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-20 21:35, =Marcos= wrote:

    > A już największa zagwozdka to to, że silnik 50ccm w skuterze pali 2
    > litry, 1000ccm w małym samochodzie pali 6 litrów, a 2000ccm w dużym
    > samochodzie pali 6 litrów.

    2000ccm 6 litrów? ocipiałeś

    1,6 benzyna 10 litrów (piłowanie), 2.0 benzyna również 10 litrów
    (spokojna jazda), a to dlatego, że te 2.0 nie musisz piłować żeby się
    rozpędzić.




  • 22. Data: 2010-06-21 01:21:27
    Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    nie, 20 cze 2010 o 23:00 GMT, DoQ napisał(a):

    > Kuba (aka cita) pisze:
    >
    >> W tych samych warunkach i w pewnych granicach pojemnści - ten z większą
    >> pojemnością pali tyle co ten mniejszy.
    >> A w pewnych warunkach moze palić nawet mniej.
    >
    > Wezmy za przyklad 2 silniki benzynowe 1.4 i 3.0 - jeden i drugi turla
    > sie z ekonomiczna predkoscia 100km/h.
    > 3.0 przy 100km/h na V biegu ma jakies 2200RPM i generuje ~75KM,
    > natomiast 1.4 na V setke utrzymuje przy 3200RPM osiagajac przy tym 45KM.
    > Mozesz jakos racjonalnie wyjasnic jak wygenerowac dodatkowe 30KM nie
    > zuzywajac przy tym paliwa lub zuzywajac go mniej?

    skoro 45KM wystarcza do utrzymania predkosci, to taka sama(przyblizona) moc
    bedzie potrzebna w obydwu przypadkach, wiec nie wiem skad Ci sie wziela
    taka rozbieznosc, to ze silniki o roznych pojemnosciach, przy stalej predkosci
    100kmh maja rozne predkosci obrotowe, w zaden sposob nie implikuje ze ten o
    wiekszej pojemnosci uzywa wiecej mocy, wrecz przeciwnie, tak jak napisalem,
    uzywaja w tym momencie bardzo zblizonej mocy, do naszych celow mozna nawet
    napisac ze identycznej mocy...

    Pozdrawiam
    Brzezi


  • 23. Data: 2010-06-21 01:43:37
    Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
    Od: "kogutek" <k...@v...pl>

    > Kuba (aka cita) pisze:
    >
    > > W tych samych warunkach i w pewnych granicach pojemnści - ten z większą
    > > pojemnością pali tyle co ten mniejszy.
    > > A w pewnych warunkach moze palić nawet mniej.
    >
    > Wezmy za przyklad 2 silniki benzynowe 1.4 i 3.0 - jeden i drugi turla
    > sie z ekonomiczna predkoscia 100km/h.
    > 3.0 przy 100km/h na V biegu ma jakies 2200RPM i generuje ~75KM,
    > natomiast 1.4 na V setke utrzymuje przy 3200RPM osiagajac przy tym 45KM.
    > Mozesz jakos racjonalnie wyjasnic jak wygenerowac dodatkowe 30KM nie
    > zuzywajac przy tym paliwa lub zuzywajac go mniej?
    >
    >
    >
    >
    >
    > Pozdrawiam
    > Pawel
    Pomijając podany pzrez Ciebie przykład, bo jest błędny. Dalej jest prościej. 45
    koni to 35kW. Litr paliwa to 10kWh. Jak zużyjesz 10 litrów na godzinę to przy
    100 procentowej sprawności spalania miałeś 100kWh. 10 litrów na godzinę to dla
    benzyniaka trochę mało żeby zrobić 45 koni na kołach przez godzinę. Ale w dieslu
    już jest na styku.

    --
    Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl


  • 24. Data: 2010-06-21 04:52:34
    Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
    Od: JAM <j...@y...com>

    On Jun 20, 2:30 pm, "fuen" <fuen@wp[spam].pl> wrote:
    > w tych samych autach silnik o wi kszej pojemnosci spala wi cej.
    > czym to jest spowodowane ?
    >
    > czy wi kszy silnik ma mniejsz sprawno ?
    >
    > z tego co czyta em to raczej duze silniki maja wieksza sprawno ni
    > te ma e !!!

    Generalnie duzy silnik jest budowany na duza moc. Przy typowych
    predkosciach pojazdu uzywa sie znacznie mniej mocy niz ten silnik moze
    wyprodukowac. Silnik wiec generuje maly procent mocy niz ta, do ktorej
    zostal zaprojektowany i w tym zakresie pracy jest mniej sprawny niz
    silnik maly.

    Aby ocenic sprawnosc silnik przy danej mocy stosuje ie mapy BSFC
    (brake specific fuel consumption map) ktora na wykresie moment -
    obroty pokazuje za pomoca poziomnic ile w danym zakresie obrotow i
    mocy potrzeba paliwa na wyprodukowanie 1 kWh. Przykladowy wykres masz
    tutaj:

    http://jason.pepas.com/images/om617a-bsfc.jpg

    Takie wykresy jest niestety trudno znalezc dla konkretnego silnika,
    gdyc malo ktora firma samochodowa je publikuje. Na tym wykresie mozesz
    zobaczyc, ze silnik jest najsprawniejszy przy srednim zakresie obrotow
    i w poblizu, ale ciut ponizej maksymalnego momentu.
    W innych zakresach nie jest juz tak sprawny. Maly silnik znajduje sie
    generalnie w poblizu optimum przy typowych predkosciach jazdy.

    Powody, dla ktorych duzy silnik jest mniej sprawny to najczesciej
    dalsze od optimum opory ssania i wydechu, wieksze opory tarcia,
    wieksze straty dlawienia, wieksze bezwladnosci mas wirujacych silnika,
    ktore w normalnej jezdzie musisz rozpedzac gdy przyspieszasz no i sam
    silnik wiecej wazy, wiec samochod najczesciej tez jesty wtedy ciezszy.
    Kazdy z tych powodow osobno nie jest zelazna regula, ale statystycznie
    tak wlasnie jest.

    JAM
    http://marchel.home.comcast.net/~marchel/


  • 25. Data: 2010-06-21 08:47:09
    Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Skoda 1.9TDI 4,5l/100 km (po włoskiej autostradzie wg zeznań sąsiada).


    -----

    | 2000ccm 6 litrów?


  • 26. Data: 2010-06-21 08:48:54
    Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali wiecej
    Od: acelnószz <a...@i...pl>

    I przypomnijcie sobie silniki o odlaczanych kilku cylindrach na czas malego
    obciazenia.


  • 27. Data: 2010-06-21 09:07:17
    Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-06-20 20:51, Tomasz Pyra pisze:

    > Mały silnik żeby utrzymać prędkość przykładowo 100km/h jest obciążony w
    > 50% i to już pozwala mu kręcić się dość sprawnie, duży silnik w tych
    > samych warunkach będzie obciążony w 10%, a to mało sprawny tryb pracy.

    I dlatego np. w trasie 3 litrowa jednostka spali mniej od 1,9.


  • 28. Data: 2010-06-21 09:11:00
    Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
    Od: komar <k...@1...cc>

    W dniu 2010-06-21 08:47, ąćęłńóśźż pisze:
    > Skoda 1.9TDI 4,5l/100 km (po włoskiej autostradzie wg zeznań sąsiada).

    a Goździkowej pali 3,1 po polskiej autostradzie.


  • 29. Data: 2010-06-21 09:16:24
    Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
    Od: "Baczek" <m...@p...onet.pl>

    >w tych samych autach silnik o większej pojemnosci spala więcej.
    > czym to jest spowodowane ?
    >
    Escort 1.6 benz - spalanie około 8-9litrów :(
    Zafira 2.2 benz - spalanie wg komp 8,6l

    Trasa ta sama, predkości te same.



  • 30. Data: 2010-06-21 09:18:14
    Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-06-20 23:00, DoQ pisze:

    > Wezmy za przyklad 2 silniki benzynowe 1.4 i 3.0 - jeden i drugi turla
    > sie z ekonomiczna predkoscia 100km/h.
    > 3.0 przy 100km/h na V biegu ma jakies 2200RPM i generuje ~75KM,
    > natomiast 1.4 na V setke utrzymuje przy 3200RPM osiagajac przy tym 45KM.
    > Mozesz jakos racjonalnie wyjasnic jak wygenerowac dodatkowe 30KM nie
    > zuzywajac przy tym paliwa lub zuzywajac go mniej?
    >

    Chyba coś Ci się potentegowało :)

    Swoją drogą to strasznie czepialski jesteś. Widać Cię w każdym temacie.
    Wszędzie musisz dodać nie zawsze zasadne 3 gorsze.

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 ... 7


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: