  • 11. Data: 2010-06-20 22:27:07
    Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
    Od: "fuen" <fuen@wp[spam].pl>

    http://www.4crawler.com/Diesel/SAE/vwtdsae.shtml

    nastepna ciekawa strona

  • 12. Data: 2010-06-20 22:29:59
    Od: "fuen" <fuen@wp[spam].pl>

    http://jason.pepas.com/images/om617a-bsfc-efficiency
    -line.jpg

  • 13. Data: 2010-06-20 22:45:53
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    fuen <fuen@wp[spam].pl> napisał(a):

    > w tych samych autach silnik o większej pojemnosci spala więcej.
    > czym to jest spowodowane ?
    >
    > czy większy silnik ma mniejszą sprawność ?
    >
    > z tego co czytałem to raczej duze silniki maja wieksza sprawność niż
    > te małe !!!

    2 auta ta sama trasa (autostrada prędkości 110-190km/h):

    silnik 2.0(volvo-renault ) - 14l/100 (realna masa auta ~1800kg)
    silnik 3.5(nissan-renault) - 9l/100 (realna masa auto ~2000kg)

    Wszystkie sprawne i każdy z nich może spalić 7l/100 jak się uprzeć

    pozdrawiam.

  • 14. Data: 2010-06-20 22:50:29
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Użytkownik "fuen" <fuen@wp[spam].pl> napisał w wiadomości
    >w tych samych autach silnik o większej pojemnosci spala więcej.
    > czym to jest spowodowane ?

    a kto Ci takich bzdur naopowiadał?

    W tych samych warunkach i w pewnych granicach pojemnści - ten z większą
    pojemnością pali tyle co ten mniejszy.
    A w pewnych warunkach moze palić nawet mniej.

    Zakladając, ze rozpatrujemy silniki o "normalnych" pojemnościach np. BMW
    1600cc i to samo BMW 2500cc to przy normalnej jeździe 2,5 będzie palić w
    praktyce tyle samo, a przy butowaniu (ostrzejszej jeździe - z tymi samymi
    przyspieszeniami i prędkościami) 2,5 spali mniej, bo wykorzysta mniej mocy
    niż ten mniejszy.

    Oczywiście trzeba jeszcze pominąć różnice konstrukcyjne silników np. uklad
    zasilania, ilosć zaworów itd.

    --
    Pozdrawiam Kuba (aka cita)
    Omega X25XE

  • 15. Data: 2010-06-20 23:00:40
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Kuba (aka cita) pisze:

    > W tych samych warunkach i w pewnych granicach pojemnści - ten z większą
    > pojemnością pali tyle co ten mniejszy.
    > A w pewnych warunkach moze palić nawet mniej.

    Wezmy za przyklad 2 silniki benzynowe 1.4 i 3.0 - jeden i drugi turla
    sie z ekonomiczna predkoscia 100km/h.
    3.0 przy 100km/h na V biegu ma jakies 2200RPM i generuje ~75KM,
    natomiast 1.4 na V setke utrzymuje przy 3200RPM osiagajac przy tym 45KM.
    Mozesz jakos racjonalnie wyjasnic jak wygenerowac dodatkowe 30KM nie
    zuzywajac przy tym paliwa lub zuzywajac go mniej?

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 16. Data: 2010-06-20 23:03:08
    Od: to <t...@a...xyz>

    DoQ wrote:

> [...]
    > sie z ekonomiczna predkoscia 100km/h. 3.0 przy 100km/h na V biegu ma
    > jakies 2200RPM i generuje ~75KM, natomiast 1.4 na V setke utrzymuje przy

    Chyba przez ułamek sekundy przy maksymalnie otwartej przepustnicy. ;-)

  • 17. Data: 2010-06-20 23:04:11
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Michał pisze:

    > 2 auta ta sama trasa (autostrada prędkości 110-190km/h):
    > silnik 2.0(volvo-renault ) - 14l/100 (realna masa auta ~1800kg)
    > silnik 3.5(nissan-renault) - 9l/100 (realna masa auto ~2000kg)

    a silnik 5.5 o realnej masie auta 2800kg zaczyna juz produkowac paliwo.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 18. Data: 2010-06-20 23:05:33
    Od: DoQ <p...@g...com>

    to pisze:

    > Chyba przez ułamek sekundy przy maksymalnie otwartej przepustnicy. ;-)

    Tzn co przez ulamek? :)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 19. Data: 2010-06-20 23:22:49
    Od: to <t...@a...xyz>

    DoQ wrote:

    > Tzn co przez ulamek? :)

    Przy tej samej masie i tej samej stałej prędkości każdy silnik będzie
    miał raczej tyle samo mocy. ;-)

  • 20. Data: 2010-06-20 23:34:36
    Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    DoQ <p...@g...com> napisał(a):

    > a silnik 5.5 o realnej masie auta 2800kg zaczyna juz produkowac paliwo.

    Nie znam dobrego silnika 5.5 :) a zapakować hatchbacka/sedana do 2.8 tony
    to też wyczyn :) Chociaż duże niemieckie 6.0 w12 + 4 osoby i bak może i by
    wyszło.

    pominąłem jedną sprawę: 2.0 był z 1997 a 3.5 z 2002 ;)

    pozdrawiam.