-
11. Data: 2010-06-20 22:27:07
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Od: "fuen" <fuen@wp[spam].pl>
http://www.4crawler.com/Diesel/SAE/vwtdsae.shtml
nastepna ciekawa strona
-
12. Data: 2010-06-20 22:29:59
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Od: "fuen" <fuen@wp[spam].pl>
http://jason.pepas.com/images/om617a-bsfc-efficiency
-line.jpg
-
13. Data: 2010-06-20 22:45:53
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
fuen <fuen@wp[spam].pl> napisał(a):
> w tych samych autach silnik o większej pojemnosci spala więcej.
> czym to jest spowodowane ?
>
> czy większy silnik ma mniejszą sprawność ?
>
> z tego co czytałem to raczej duze silniki maja wieksza sprawność niż
> te małe !!!
>
2 auta ta sama trasa (autostrada prędkości 110-190km/h):
silnik 2.0(volvo-renault ) - 14l/100 (realna masa auta ~1800kg)
silnik 3.5(nissan-renault) - 9l/100 (realna masa auto ~2000kg)
Wszystkie sprawne i każdy z nich może spalić 7l/100 jak się uprzeć
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
14. Data: 2010-06-20 22:50:29
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>
Użytkownik "fuen" <fuen@wp[spam].pl> napisał w wiadomości
news:hvlmng$ppo$1@ns.master.pl...
>w tych samych autach silnik o większej pojemnosci spala więcej.
> czym to jest spowodowane ?
a kto Ci takich bzdur naopowiadał?
W tych samych warunkach i w pewnych granicach pojemnści - ten z większą
pojemnością pali tyle co ten mniejszy.
A w pewnych warunkach moze palić nawet mniej.
Zakladając, ze rozpatrujemy silniki o "normalnych" pojemnościach np. BMW
1600cc i to samo BMW 2500cc to przy normalnej jeździe 2,5 będzie palić w
praktyce tyle samo, a przy butowaniu (ostrzejszej jeździe - z tymi samymi
przyspieszeniami i prędkościami) 2,5 spali mniej, bo wykorzysta mniej mocy
niż ten mniejszy.
Oczywiście trzeba jeszcze pominąć różnice konstrukcyjne silników np. uklad
zasilania, ilosć zaworów itd.
--
Pozdrawiam Kuba (aka cita)
Omega X25XE
Dwa ogony Irma i Myszka
-
15. Data: 2010-06-20 23:00:40
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Od: DoQ <p...@g...com>
Kuba (aka cita) pisze:
> W tych samych warunkach i w pewnych granicach pojemnści - ten z większą
> pojemnością pali tyle co ten mniejszy.
> A w pewnych warunkach moze palić nawet mniej.
Wezmy za przyklad 2 silniki benzynowe 1.4 i 3.0 - jeden i drugi turla
sie z ekonomiczna predkoscia 100km/h.
3.0 przy 100km/h na V biegu ma jakies 2200RPM i generuje ~75KM,
natomiast 1.4 na V setke utrzymuje przy 3200RPM osiagajac przy tym 45KM.
Mozesz jakos racjonalnie wyjasnic jak wygenerowac dodatkowe 30KM nie
zuzywajac przy tym paliwa lub zuzywajac go mniej?
Pozdrawiam
Pawel
-
16. Data: 2010-06-20 23:03:08
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Od: to <t...@a...xyz>
DoQ wrote:
> Wezmy za przyklad 2 silniki benzynowe 1.4 i 3.0 - jeden i drugi turla
> sie z ekonomiczna predkoscia 100km/h. 3.0 przy 100km/h na V biegu ma
> jakies 2200RPM i generuje ~75KM, natomiast 1.4 na V setke utrzymuje przy
> 3200RPM osiagajac przy tym 45KM.
Chyba przez ułamek sekundy przy maksymalnie otwartej przepustnicy. ;-)
--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
-
17. Data: 2010-06-20 23:04:11
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Od: DoQ <p...@g...com>
Michał pisze:
>
> 2 auta ta sama trasa (autostrada prędkości 110-190km/h):
> silnik 2.0(volvo-renault ) - 14l/100 (realna masa auta ~1800kg)
> silnik 3.5(nissan-renault) - 9l/100 (realna masa auto ~2000kg)
a silnik 5.5 o realnej masie auta 2800kg zaczyna juz produkowac paliwo.
Pozdrawiam
Pawel
-
18. Data: 2010-06-20 23:05:33
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Od: DoQ <p...@g...com>
to pisze:
>> Wezmy za przyklad 2 silniki benzynowe 1.4 i 3.0 - jeden i drugi turla
>> sie z ekonomiczna predkoscia 100km/h. 3.0 przy 100km/h na V biegu ma
>> jakies 2200RPM i generuje ~75KM, natomiast 1.4 na V setke utrzymuje przy
>> 3200RPM osiagajac przy tym 45KM.
> Chyba przez ułamek sekundy przy maksymalnie otwartej przepustnicy. ;-)
Tzn co przez ulamek? :)
Pozdrawiam
Pawel
-
19. Data: 2010-06-20 23:22:49
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Od: to <t...@a...xyz>
DoQ wrote:
>>> Wezmy za przyklad 2 silniki benzynowe 1.4 i 3.0 - jeden i drugi turla
>>> sie z ekonomiczna predkoscia 100km/h. 3.0 przy 100km/h na V biegu ma
>>> jakies 2200RPM i generuje ~75KM, natomiast 1.4 na V setke utrzymuje
>>> przy 3200RPM osiagajac przy tym 45KM.
>> Chyba przez ułamek sekundy przy maksymalnie otwartej przepustnicy. ;-)
>
> Tzn co przez ulamek? :)
Przy tej samej masie i tej samej stałej prędkości każdy silnik będzie
miał raczej tyle samo mocy. ;-)
--
http://www.youtube.com/watch?v=n1PLEc8YL-g
-
20. Data: 2010-06-20 23:34:36
Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
Od: " Michał" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>
DoQ <p...@g...com> napisał(a):
> Michał pisze:
> >
> > 2 auta ta sama trasa (autostrada prędkości 110-190km/h):
> > silnik 2.0(volvo-renault ) - 14l/100 (realna masa auta ~1800kg)
> > silnik 3.5(nissan-renault) - 9l/100 (realna masa auto ~2000kg)
>
> a silnik 5.5 o realnej masie auta 2800kg zaczyna juz produkowac paliwo.
>
Nie znam dobrego silnika 5.5 :) a zapakować hatchbacka/sedana do 2.8 tony
to też wyczyn :) Chociaż duże niemieckie 6.0 w12 + 4 osoby i bak może i by
wyszło.
pominąłem jedną sprawę: 2.0 był z 1997 a 3.5 z 2002 ;)
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/