  • 1. Data: 2010-06-20 20:30:15
    Temat: dlaczego duzy silnik pali więcej
    Od: "fuen" <fuen@wp[spam].pl>

    w tych samych autach silnik o większej pojemnosci spala więcej.
    czym to jest spowodowane ?

    czy większy silnik ma mniejszą sprawność ?

    z tego co czytałem to raczej duze silniki maja wieksza sprawność niż
    te małe !!!

  • 2. Data: 2010-06-20 20:46:38
    Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
    Od: to <t...@a...xyz>

    fuen wrote:

    > w tych samych autach silnik o większej pojemnosci spala więcej. czym to
    > jest spowodowane ?

    Niższą sprawnością przy obciążeniu typowym dla jazdy zgodnej z
    przepisami. ;-)

    > z tego co czytałem to raczej duze silniki maja wieksza sprawność niż te
    > małe !!!

    Wyższa sprawność nie musi oznaczać niższego spalania, bo istotne jest, w
    jakim zakresie pracy występuje. Gdybyś miał dwa silniki o identycznych
    parametrach z czego jeden miałby wyższą sprawność to mógłbyś powiedzieć,
    że będzie mniej palił, ale jeśli są to kompletnie różne jednostki to
    zależność pomiędzy sprawnością, a spalaniem podczas typowej eksploatacji
    jest dużo bardziej złożona.

  • 3. Data: 2010-06-20 20:49:30
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-20 20:30, fuen wrote:
    > w tych samych autach silnik o większej pojemnosci spala więcej.
    > czym to jest spowodowane ?

    najpierw sobie odpowiedz czy jest "pojemność silnika" a wszystko Ci się
    wyjaśni...

    > czy większy silnik ma mniejszą sprawność ?

    mniejszą?

    > z tego co czytałem to raczej duze silniki maja wieksza sprawność niż
    > te małe !!!

    większą?

  • 4. Data: 2010-06-20 20:51:09
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    fuen pisze:
    > w tych samych autach silnik o większej pojemnosci spala więcej.
    > czym to jest spowodowane ?

    Więcej mocy zużywają na napędzanie samych siebie (rozrząd, opory itp. itd.)
    Do tego duży silnik zazwyczaj jeździ znacznie mniej obciążony niż mały
    silnik, a im silnik bardziej obciążony tym sprawniejszy.

    > z tego co czytałem to raczej duze silniki maja wieksza sprawność niż
    > te małe !!!

    Tak, ale jak są obciążone na miarę własnych możliwości.
    Mały silnik żeby utrzymać prędkość przykładowo 100km/h jest obciążony w
    50% i to już pozwala mu kręcić się dość sprawnie, duży silnik w tych
    samych warunkach będzie obciążony w 10%, a to mało sprawny tryb pracy.

  • 5. Data: 2010-06-20 21:26:55
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Tomasz Pyra pisze:

> [...]
    > 50% i to już pozwala mu kręcić się dość sprawnie, duży silnik w tych
    > samych warunkach będzie obciążony w 10%, a to mało sprawny tryb pracy.

    Jednym zdaniem - nadwyzka mocy idzie "w gwizdek".

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 6. Data: 2010-06-20 21:35:21
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

> [...]
    >
    > czy większy silnik ma mniejszą sprawność ?
    >
    > z tego co czytałem to raczej duze silniki maja wieksza sprawność niż

    A już największa zagwozdka to to, że silnik 50ccm w skuterze pali 2 litry,
    1000ccm w małym samochodzie pali 6 litrów, a 2000ccm w dużym samochodzie
    pali 6 litrów.

    --
    Marcos
    marek [AT] microstock . pl

  • 7. Data: 2010-06-20 21:44:27
    Od: DoQ <p...@g...com>

    =Marcos= pisze:

    > A już największa zagwozdka to to, że silnik 50ccm w skuterze pali 2
    > litry, 1000ccm w małym samochodzie pali 6 litrów, a 2000ccm w dużym
    > samochodzie pali 6 litrów.

    2.0 benzyna w duzym samochodzie 6litrow ? To zart ? :)

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 8. Data: 2010-06-20 21:48:09
    Od: CUT <C...@C...pl>

    W dniu 2010-06-20 20:30, fuen pisze:
> [...]
    >
    > czy większy silnik ma mniejszą sprawność ?
    >
    > z tego co czytałem to raczej duze silniki maja wieksza sprawność niż

    No niekoniecznie. Jeździłem 2lata Mercedesem W210 (kombi) z silnikiem
    2.2 Potem kolejne lata innym z silnikiem 2,7. Średnio spalanie
    wychodziło podobnie. Na trasie 2.7 palił trochę mniej.

  • 9. Data: 2010-06-20 21:52:21
    Od: "fuen" <fuen@wp[spam].pl>

    dzieki waszym wskazowkom
    znalazłem coś takiego