  • 1. Data: 2010-06-20 19:16:36
    Temat: rower vs samochód teoretycznie
    Od: " Michał" <m...@W...gazeta.pl>

    Witam,

    Jak to jest z rowerem i przejazdem rowerowym ?

    Najpierw wersja gdzie mamy ścieżkę na niej zielone światło
    a auta mają zieloną strzałkę razem z czerwonym (rondo grunwaldzkie/Kraków).

    -jak ja sobie jadę (rowerem) i we mnie wjedzie wtedy auto to wina... auta ?
    tak ?

    -a jak ja sobie jadę auto mi wyjdzie i mu wjadę w drzwi (bo szybko jechałem)
    to jak jest ? ja mu nowe drzwi kupuje czy on mi rower ?

    A drugie pytanie jak to wygląda jak nie ma świateł ? tylko samo przejście
    sytuacje te same ? kto komu co kupuje ?

    Pozdrawiam!

  • 2. Data: 2010-06-20 19:29:31
    Temat: Re: rower vs samochód teoretycznie
    Od: "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl>

    W dniu 2010-06-20 19:16, Michał pisze:
> [...]
    > to jak jest ? ja mu nowe drzwi kupuje czy on mi rower ?
    > A drugie pytanie jak to wygląda jak nie ma świateł ? tylko samo przejście

    Światła nie mają tu żadnego znaczenia (obojętnie czy całe zielone, czy
    tylko strzałka). Kierowca, który skręca, ma obowiązek przepuścić
    wszystko co znajduje się na przejściu w drodze, w którą właśnie skręcił.

    Tomek

  • 3. Data: 2010-06-20 19:51:55
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "...:::Tomek:::..." <t...@N...space.pl> napisał w wiadomości

    > Światła nie mają tu żadnego znaczenia (obojętnie czy całe zielone, czy
    > tylko strzałka). Kierowca, który skręca, ma obowiązek przepuścić wszystko
    > co znajduje się na przejściu w drodze, w którą właśnie skręcił.

    Ale on się nie pytał czy kierowca zostanie ukarany, tylko czyja będzie wina.
    A tu już może być różnie.

  • 4. Data: 2010-06-20 21:08:18
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Michał pisze:
> [...]
    >
    > -a jak ja sobie jadę auto mi wyjdzie i mu wjadę w drzwi (bo szybko jechałem)
    > to jak jest ? ja mu nowe drzwi kupuje czy on mi rower ?

    Skręcanie na zielonej strzałce: "jest dozwolone pod warunkiem, że
    kierujący zatrzyma się przed sygnalizatorem i nie spowoduje utrudnienia
    ruchu innym jego uczestnikom"

    Więc to skręcający musi się upewnić że nic nie jedzie.

    > A drugie pytanie jak to wygląda jak nie ma świateł ? tylko samo przejście
    > sytuacje te same ? kto komu co kupuje ?

    Literalnie sprawa jest trochę do bani zapisana w kodeksie, bo
    rowerzyście nie wolno wyjechać bezpośrednio _przed_ nadjeżdżający pojazd
    (i tu właśnie pojawia się zagadka co będzie jak rowerzysta wjedzie w
    drzwi samochodu, a nie przed samochód), a kierowca musi ustąpić
    pierwszeństwa rowerzyście _znajdującemu_ się na przejeździe (a więc
    jeszcze nie takiemu który z prędkością 30km/h zbliża się do przejazdu i
    ma jeszcze do niego 3m).

    Cała sprawa z przejazdem dla rowerów ma jeszcze jeden "śmieszny" przypadek:
    Kierowca wjeżdża na skrzyżowanie na zielonym świetle i skręca w prawo
    przecinając przejazd dla rowerów na którym również jest zielone (bo to
    równoległe kierunki).
    Pomimo że przecinają im sie kierunki ruchu, ani jeden ani drugi nie musi
    nikogo przepuszczać i mogą się "w prawie" zderzyć.
    Ponoć ta dziura ma (miała?) być poprawiona przy okazji jakiejś
    nadchodzącej nowej wersji PoRD.

  • 5. Data: 2010-06-20 21:29:02
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    nie, 20 cze 2010 o 21:08 GMT, Tomasz Pyra napisał(a):

> [...]
    > nikogo przepuszczać i mogą się "w prawie" zderzyć.
    > Ponoć ta dziura ma (miała?) być poprawiona przy okazji jakiejś

    Tez sie nad tym ostatnio zastanawialem, i to z poziomu jazdy rowerem, i z
    poziomu samochodu, bo ostatnio tez czesto jezdze w takich okolicach,

    Poza tym, nie koniecznie musi byc sygnalizacja swietlna, moze byc
    skrzyzwanie zwykle bez swiatel, jade droga gdzie rownolegle biegnie sciezka
    rowerowa, skrecam i musze ja przeciac, z pieszymi nie ma problemu, bo
    poruszaja sie powoli i przewidywalnie, rowerzeysci potrafia pojawic sie z
    duza predkoscia na przejezdzie...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 6. Data: 2010-06-21 09:10:15
    Od: MariuszM <u...@p...onet.pl>

    W dniu 20-06-2010 19:16, Michał pisze:

    > Jak to jest z rowerem i przejazdem rowerowym ?
    Odpowiedzi już dostałeś, możesz sobie wymienić koło na czyjś koszt
    wjeżdżając w drzwi.
    Niestety znane są przypadki, że podczas takiego zderzenia rowerzysta
    poniósł gorsze szkody niż złamane koło w rowerze. Nie warto szarżować.

    M.