  • 31. Data: 2010-06-21 09:30:14
    Temat: Re: dlaczego duzy silnik pali więcej
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-06-21 09:18, Miecio pisze:

    > Swoją drogą to strasznie czepialski jesteś. Widać Cię w każdym temacie.
    > Wszędzie musisz dodać nie zawsze zasadne 3 gorsze.

    Co Ty się go czepiasz.. Nie podoba Ci się? To nie czytaj.

  • 32. Data: 2010-06-21 09:33:21
    Od: Miecio <m...@w...pl>

    W dniu 2010-06-21 09:30, Filip KK pisze:

    > Co Ty się go czepiasz.. Nie podoba Ci się? To nie czytaj.

    Popatrz na swoje posty.

  • 33. Data: 2010-06-21 09:43:42
    Od: MadMan <m...@n...wp.pl>

    Dnia Mon, 21 Jun 2010 09:07:17 +0200, Filip KK napisał(a):

    > I dlatego np. w trasie 3 litrowa jednostka spali mniej od 1,9.

    Nie wiem jak 3.0 i 1.9, ale 1.0 spali 5l/100 przy przelotowej w
    okolicach 90-100 km/h (czyli standardowy niezabudowany).

    --
    Pozdrawiam,
    Tlen: madman1985, GG: 2283138

  • 34. Data: 2010-06-21 09:57:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "fuen" <fuen@wp[spam].pl> napisał
    >w tych samych autach silnik o większej pojemnosci spala więcej.
    > czym to jest spowodowane ?
    > czy większy silnik ma mniejszą sprawność ?
    > z tego co czytałem to raczej duze silniki maja wieksza sprawność
    > niż
    > te małe !!!

    Duze, ale po pierwsze - duze, okretowe, wolnoobrotowe diesle, a po
    drugie - w optymalnym punkcie pracy.

    Tu masz wykres dla przecietnego benzyniaka
    http://www081.thinkquest.dk/

    Jak bedzie wiekszej mocy maksymalnej, to zaznaczona linia 13kW
    bedzie jeszcze nizej i trafi w jeszcze gorszy obszar.
    Z drugiej strony - jadac np 160km/h byc moze bedziemy mieli lepsza
    sprawnosc niz w malym.

    A poza tym dodatkowe czynniki: wieksza masa calego auta, wiecej sie
    zuzywa na rozpedzanie, silnik sie wolniej nagrzewa, wiec po miescie
    zimny wylaczasz.

    J.

  • 35. Data: 2010-06-21 09:58:24
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-06-21 09:43, MadMan pisze:

    > Nie wiem jak 3.0 i 1.9, ale 1.0 spali 5l/100 przy przelotowej w
    > okolicach 90-100 km/h (czyli standardowy niezabudowany).

    No to strasznie dużo. 1.0 powinien palić max 3 litry ale nikt fizyki nie
    oszuka. Dlatego nie zawsze mała pojemność da małe spalanie.

  • 36. Data: 2010-06-21 09:58:49
    Od: Filip KK <n...@n...pl>

    W dniu 2010-06-21 09:33, Miecio pisze:

    > Popatrz na swoje posty.

    J/w, nie podoba Ci się, to nie czytaj.

  • 37. Data: 2010-06-21 10:13:41
    Od: "Hants" <marcin@WYTNIJ_TOhants.pl>

    "komar" <k...@1...cc> wrote in message news:hvn3bf$n9i$2@inews.gazeta.pl...

    > a Goździkowej pali 3,1 po polskiej autostradzie.

    Pukałem się w czoło przy poprzednim poście (tym z 4.5l) i trochę zaczalem
    drążyć temat.
    http://www.spritmonitor.de/en/detail/104416.html
    Dziwne..

  • 38. Data: 2010-06-21 10:16:28
    Od: Olek <alexhawk@usuntentekst_onet.pl>

    On 2010-06-21 09:58, Filip KK wrote:

    > No to strasznie dużo. 1.0 powinien palić max 3 litry ale nikt fizyki nie
    > oszuka. Dlatego nie zawsze mała pojemność da małe spalanie.

    a 0,65 sam produkuje paliwo

  • 39. Data: 2010-06-21 10:18:10
    Od: "sop3k" <s...@o...pl>

    > Pukałem się w czoło przy poprzednim poście (tym z 4.5l) i trochę
> [...]

    A co w tym dziwnego?

  • 40. Data: 2010-06-21 10:18:46
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Filip KK pisze:
    > J/w, nie podoba Ci się, to nie czytaj.

    Obrazil się bo napisałem że nowy mercedes będzie droższy niż 5letni :)

    Pozdrawiam
    Paweł