-
1. Data: 2011-03-10 14:32:12
Temat: dioda sygnalizująca włączenie wiatraka chłodnicy
Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>
jak Panowie sądzą, widziałem kiedyś takie rozwiązanie, że na kabel WN w
samochodzie nawijało się kilka zwojów drutu i na wyjściu tego drutu
pojawiały się impulsy które można było wykorzystać w jakimś układzie -
konkretnie obrotomierzu...
czy dało by się tak zrobić z wentylatorem chłodnicy w samochodzie? debile
(nie mam wprost słów) kretyni budujący Fiaty nie dali w liczniku czujnika
temperatury silnika...
chodzi mi o to, czy jeśli nawinę na kabel od wiatraka drut to czy po
włączeniu pojawi się na nim jakieś napięcie? to prąd stały więc pewnie nie,
ale może Ktoś się bawił i wie, że jednak tak?
-
2. Data: 2011-03-10 14:36:19
Temat: Re: dioda sygnalizująca włączenie wiatraka chłodnicy
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
Am 10.03.2011 15:32, schrieb identifikator: 20040501:
> jak Panowie sądzą, widziałem kiedyś takie rozwiązanie, że na kabel WN w
> samochodzie nawijało się kilka zwojów drutu i na wyjściu tego drutu
> pojawiały się impulsy które można było wykorzystać w jakimś układzie -
> konkretnie obrotomierzu...
>
> czy dało by się tak zrobić z wentylatorem chłodnicy w samochodzie?
> debile (nie mam wprost słów) kretyni budujący Fiaty nie dali w liczniku
> czujnika temperatury silnika...
>
> chodzi mi o to, czy jeśli nawinę na kabel od wiatraka drut to czy po
> włączeniu pojawi się na nim jakieś napięcie? to prąd stały więc pewnie
> nie, ale może Ktoś się bawił i wie, że jednak tak?
Ciągniesz konia pod górę? Możesz kombinować z hallotronem i innymi
dziwadłami, ale najprościej wpiąć się po prostu równolegle do
wentylatora. Tylko z temperaturą nie ma to dużo do czynienia. Lepiej dać
termistor na blok silnika.
Waldek
--
My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.
-
3. Data: 2011-03-10 15:22:08
Temat: Re: dioda sygnalizująca włączenie wiatraka chłodnicy
Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>
> Ciągniesz konia pod górę? Możesz kombinować z hallotronem i innymi
fakt, nie pomyślałem,
myślałem o podpięciu czujnika, ale dużo szukałem i nie znalazłem żadnego
czujnika który nadawał by się do przyklejenia do silnika - do tego nie wiem
jak zrobić połączenie z tym czujnikiem, przecież silnik cały czas się
trzęsie moment przewody odpadną...
widział Ktoś odpowiedni czujnik temperatury?
-
4. Data: 2011-03-10 15:41:02
Temat: Re: dioda sygnalizująca włączenie wiatraka chłodnicy
Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>
Am 10.03.2011 16:22, schrieb identifikator: 20040501:
>> Ciągniesz konia pod górę? Możesz kombinować z hallotronem i innymi
>
> fakt, nie pomyślałem,
>
> myślałem o podpięciu czujnika, ale dużo szukałem i nie znalazłem żadnego
> czujnika który nadawał by się do przyklejenia do silnika - do tego nie
> wiem jak zrobić połączenie z tym czujnikiem, przecież silnik cały czas
> się trzęsie moment przewody odpadną...
>
> widział Ktoś odpowiedni czujnik temperatury?
>
Pewnie. Bierzesz czujnik temperatury z jakiegoś samochodu, który ci
podpasuje. Albo robisz obejmę ze sprężystej blachy i wciskasz do niej
termistor. Mój ojciec dorobił kiedyś termistor do Dacii. W bloku silnika
było parę nagwintowanych otworów i do jednego pasował termistor od chyba
Fiata 125p. Obejrz swój silnik, zobacz, gdzie się możesz przyczepić a
potem szukaj odpowiedniego termistora. A co do trzęsącego się silnika to
zauważ, że jest tam kilka innych przewodów, które też się trzęsą.
A jak zrobisz pomiar tak, że odpadnięcie przewodu pokaże maksimum, to
masz jeszcze detekcję błędu ;-).
Waldek
--
My jsme Borgové. Sklopte štíty a vzdejte se. Odpor je marný.
-
5. Data: 2011-03-10 17:35:32
Temat: Re: dioda sygnalizująca włączenie wiatraka chłodnicy
Od: "bratPit" <k...@o...pl>
>>> Ciągniesz konia pod górę? Możesz kombinować z hallotronem i innymi
>>
>> fakt, nie pomyślałem,
>>
>> myślałem o podpięciu czujnika, ale dużo szukałem i nie znalazłem żadnego
>> czujnika który nadawał by się do przyklejenia do silnika
>> widział Ktoś odpowiedni czujnik temperatury?
>>
>
> Pewnie. Bierzesz czujnik temperatury z jakiegoś samochodu, który ci
> podpasuje. Albo robisz obejmę ze sprężystej blachy i wciskasz do niej
> termistor. Mój ojciec dorobił kiedyś termistor do Dacii.
ale też nie ma po co tak kombinować,
przecież ten samochód na pewno ma jakiś czujnik temperatury cieczy do modułu
silnika, można wykorzystać ten czujnik - w sieci na pewno są parametry
owego, jedyny problem jest taki aby dołożony układ pomiarowy był dopasowany
do istniejącego układu - nie wpływał na odczyt temp przez moduł silnika,
brat
-
6. Data: 2011-03-10 18:54:39
Temat: Re: dioda sygnalizująca włączenie wiatraka chłodnicy
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Thu, 10 Mar 2011 16:22:08 +0100, identifikator: 20040501 wrote:
>myślałem o podpięciu czujnika, ale dużo szukałem i nie znalazłem żadnego
>czujnika który nadawał by się do przyklejenia do silnika - do tego nie wiem
>jak zrobić połączenie z tym czujnikiem, przecież silnik cały czas się
>trzęsie moment przewody odpadną...
A ogladales silnik, czytales ksiazke "sam naprawiam", instrukcje
obslugi ?
Bo mnie sie wydaje ze odpowiedni czujnik tak jest, komputer go
obsluguje i pewnie nawet lampke zapala jak jest zla temperatura.
J.
-
7. Data: 2011-03-10 20:33:20
Temat: Re: dioda sygnalizujšca włšczenie wiatraka chłodnicy
Od: PeJot <P...@o...pl>
W dniu 2011-03-10 19:54, J.F. pisze:
> Bo mnie sie wydaje ze odpowiedni czujnik tak jest, komputer go
> obsluguje i pewnie nawet lampke zapala jak jest zla temperatura.
Tak jest w Fabii II, w niektórych opcjach wyposażenia - termometru
cieczy nie ma, ale kontrolka przegrzania jest. Trochę to denerwuje.
--
P. Jankisz
O rowerach: http://coogee.republika.pl/pj/pj.html
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest
tylu idiotów" Stanisław Lem
-
8. Data: 2011-03-10 20:56:56
Temat: Re: dioda sygnalizująca włączenie wiatraka chłodnicy
Od: "identifikator: 20040501" <N...@g...pl>
pytanie, jak taki przetwornik zachowa się w temperaturze -20 stopni C?
http://allegro.pl/adc0831-dip8-8-bit-ad-konwerter-ns
c-i1492244630.html
-
9. Data: 2011-03-10 21:02:20
Temat: Re: dioda sygnalizujšca włšczenie wiatraka chłodnicy
Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>
Użytkownik "PeJot" <P...@o...pl> napisał w wiadomości
news:ilbcim$nan$1@news.onet.pl...
> Tak jest w Fabii II, w niektórych opcjach wyposażenia - termometru
> cieczy nie ma, ale kontrolka przegrzania jest. Trochę to denerwuje.
wnioski z obserwacji mam takie, że w dobrym, sprawnym samochodzie
termometr jest w zasadzie niepotrzebny, bo po nagrzaniu silnika, zima czy
lato i tak stoi na prawidłowej temperaturze zadawanej przez termostat.
Wystarczyłaby kontrolka nagrzania silnika i przekroczenia temperatury (w
jakimś samochodzie nie ma kontrolki przegrzania?). To już lepiej mieć
kontrolkę temperatury oleju.
e.
-
10. Data: 2011-03-10 21:16:18
Temat: Re: dioda sygnalizujšca włšczenie wiatraka chłodnicy
Od: "wojtek" <a...@b...ccc>
> jakimś samochodzie nie ma kontrolki przegrzania?). To już lepiej mieć
> kontrolkę temperatury oleju.
>
> e.
A ja mam i tep. oleju i wody no i napięcie akumulatora, a auto nie takie
stare... z roku 2003. I fajnie wygląda tyle wskazówek na desce ;).
--
wojtek