  • Data: 2016-01-27 19:13:52
    Temat: Re: detektor 5V
    Od: t...@h...com szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, January 27, 2016 at 5:33:18 PM UTC+1, v...@g...com wrote:
> [...]
    większej od 2 ns. I takiegoz czasu potrzebuje do zresetowania czyli do

    > Oryginalny text proszę z noty aplikacyjnej na
    > podstawie którego doszedłeś do takiego wniosku.
    >
    > Najlepiej z tłumaczeniem na PL.
    > W nagrodę dostaniesz zadanie domowe, jak skrócić
    > czas narastania napięcia na diodzie LED, bo podobno
    > takiej chcesz użyć:)
    > Jako pomoc dydaktyczna daję podpowiedź:
    > https://www.ecse.rpi.edu/~schubert/Light-Emitting-Di
    odes-dot-org/chap24/chap24.htm
    Dziekuje i sluze wsciekle.
    Pierwszy z brzegu link:
    http://html.alldatasheet.com/html-pdf/11775/ONSEMI/M
    C10198/925/5/MC10198.html

    Niestety tylko w oryginalnej wersji. Na pierwszej stronie podane sa możliwości tego
    scslaka.
    Mam tez dwa przyklady aplikacyjne ale mi się gdzies zapodziały.

    Mysle, ze ten impuls podany na baze szybkiego tranzystora potrafi wysterować
    LEDa. Przy okazji będzie mozna odpowiednio ustawić jego warunki pracy aby dioda
    zaswiecala się bez opoznien.

    Problem polega na nietypowym zasilaniu układu, minus 5.2 V i jego "zawieszenie" na
    poziomie chyba minus 2 V w stosunku do masy.
    Mam nadzieje, ze dla fachowca nie będzie to trudne.
    Ale to polowa przyrządu. Druga czesc stanowi odbiornik tego imulsu świetlnego.
    Do tego musi być zastosowana odpowiednio szybka fotodioda typu PIN. Ta zas
    wymaga kilkudziesiecio woltowego "biasu" co troche komplikuje układ odbiorczy.

    Ale może obecnie sa jakies nowsze metody. Dlatego zwrocilem się z tym do
    specjalistow od optoelektroniki.

    Pzdr
    Tornad