  • 11. Data: 2012-10-28 15:10:40
    Temat: Re: decyzja - Olympus PEN - ale ktory
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    W dniu 2012-10-28 14:18, kikuko pisze:
    > Warto pamiętać, że w Polsce nie ma serwisu Olympusa. W momencie jakiejkolwiek
    awarii sprzęt jest wysyłany zagranicę przez Oly

    A jakie ma znaczenie, gdzie naprawiają sprzęt gwarancyjny?

    > minimalna cena startowa = ponad 700 zł.

    No, ale to akurat dotyczy większości autoryzowanych serwisów bez względu
    na miejsce. Po gwarancji naprawiamy sprzęt sami, bierzemy pana Kazia
    albo kupujemy nowy. Takie czasy.

    --
    pozdrawia Adam
    /gdy już grzeszysz, to przynajmniej się z tego ciesz/

  • 12. Data: 2012-10-28 18:39:40
    Od: kikuko <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 28 października 2012 15:11:22 UTC+1 użytkownik Janko Muzykant
    napisał:

> [...]
    >
    > różne takie tam: http://as.elte-s.com www.facebook.com/smialekadam
    >
    > /gdy już grzeszysz, to przynajmniej się z tego ciesz/

    Tylko skąd wziąć części zamienne... Z kupionych na allegro? - wiadomość od serwisanta
    - Olympus nie sprzedaje części zamiennych nieautoryzowanym serwisom...
    Pozdrawiam Kikuko

  • 13. Data: 2012-10-28 19:15:32
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > Tylko skąd wziąć części zamienne... Z kupionych na allegro?

    Tak.

    > wiadomość od serwisanta - Olympus nie sprzedaje części zamiennych nieautoryzowanym
    serwisom...

    Żadna firma nie sprzedaje.

    --
    pozdrawia Adam
    /amerykańscy naukowcy odkryli, że stres jest niezdrowy/

  • 14. Data: 2012-10-29 17:22:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Oct 2012, mt wrote:

    > Poza tym w tego typu konstrukcjach stabilizacja matrycy posiada
    > cechy, które dotąd były zarezerwowane dla stabilizowanych szkieł,
    > a mianowicie stabilizowany jest również obraz w wizjerze i dla czujników AF.

    Nienienie.
    Stabilizowany obraz w wizjerze i dla czujnika AF ;> to był od
    samego początku.
    Dopiero późniejsze konstrukcje, w lustrzankach, miały wady
    o których piszesz.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2012-10-29 17:26:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 27 Oct 2012, Marek Dyjor wrote:

    > w OM-D stabilizacja podczas filmowania działa...

    Idzie o to, czy nie działa za dobrze.
    Chcesz obracać kamerę ... i co wtedy?
    Optimum by chyba było, jakby mieć nastawne stałe
    czasowe dla opóźnień plus (nieliniowy) "przyspieszacz"
    przy końcach zakresu stabilizacji.

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2012-10-29 18:23:07
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    > Idzie o to, czy nie działa za dobrze.
    > Chcesz obracać kamerę ... i co wtedy?
    > Optimum by chyba było, jakby mieć nastawne stałe
    > czasowe dla opóźnień plus (nieliniowy) "przyspieszacz"
    > przy końcach zakresu stabilizacji.

    imho nie działa za dobrze, chyba potrafi wykryć na tyle duży i zdecydowany
    ruch kamery że stwierdza ze to jest ruch.

  • 17. Data: 2012-10-29 18:29:59
    Od: mt <f...@i...pl>

> [...]
    > samego początku.
    > Dopiero późniejsze konstrukcje, w lustrzankach, miały wady

    No a jakie konstrukcje przed cyfrowymi lustrzankami Minolty, Olka i
    Pentaxa miały stabilizowany nośnik światłoczuły? :)

    --
    marcin

  • 18. Data: 2012-11-06 00:41:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Oct 2012, mt wrote:

    > No a jakie konstrukcje przed cyfrowymi lustrzankami Minolty, Olka i Pentaxa
    > miały stabilizowany nośnik światłoczuły? :)

    Minolty serii A.
    Tzw. "hybrydy", nazwa nijaka (bo to kompakt i nielustrzanka).
    Nie, nie żartuję.
    Mam taki późniejszy model (A200), "wydany" już po Dynaksie 5.

    Ale to A1 była wcześniej od lustrzanek! (i A2 chyba też)
    Zupełnie sensownie przetestowali konstrukcję "w praniu" (znaczy
    w wykonaniu wielkoseryjnym) na lżejszej matrycy 2/3", przed
    wypuszczeniem modelu APS.

    A Olek i Pentaks... paaaanie, dużo później :) (w skali
    nowinek technicznych).

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2012-11-06 00:45:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 29 Oct 2012, Marek Dyjor wrote:

    > imho nie działa za dobrze, chyba potrafi wykryć na tyle duży i zdecydowany
    > ruch kamery że stwierdza ze to jest ruch.

    A to OK.
    A jak się zachowuje jeśli ruch jest mniej zdecydowany, i aparat
    jeszcze "nie wie" że to narastający obrót?
    Bo w zabytkowej hybrydzie z ruchomą matrycą właśnie wtedy mogą się
    pojawić uciążliwe "skoki".

    pzdr, Gotfryd