  • Data: 2009-12-08 19:07:03
    Temat: Re: darmowa energia z powietrza
    Od: grg12 <g...@c...at> szukaj wiadomości tego autora

    Papa Smurfs pisze:
    > na tym filmiku:
    > http://www.youtube.com/watch?v=csR8q5QttDw
    > jest przedstawiony sposób na odbiór energii z anteny, nie analizowałem
    > go dokładnie, ale wydaje mi się że pobiera ob energię w jakimś
    > wąskimpaśmie (ze względu na stałe czasowe)
    > czy ktoś ma pomysł jak by pobierać taką energię w bardzo szerokim
    > paśmie?:O)
    > ja bym dał zwykły mostek na końcu ładujący kondensator, oczywiście
    > mostek z jakichs szybkich diod, dobrze kombinuję?:O)

    Wręcz przeciwnie - układ nie jest specjalnie wybredny. Pi razy oko
    jedynym elementem czułym na częstotliwość jest antena (oczywiście w
    zakresie częstotliwości który potrafią wyprostować zastosowane diody)
    A teraz zła wiadomość - 1:32 na nagraniu . Można zobaczyć jak napięcie
    na kondensatorach powoli wzrasta - pi razy oko 0,2V/sekundę. Zgodnie z
    opisem są to dwa kondensatory 100u połączone szeregowo - czyli 50u. Z
    wzoru I=(dU/dt)*C wychodzi że prąd to mordercze 10uA (no dobra - trochę
    więcej - zakładając że woltomierz ma rezystancję wejściową 1M, przy
    napięciu 2V całe 2uA zostaną pochłonięte przez miernik...). Prawie 20uW
    mocy - jeśli złapał to na tych paru centymetrach anteny to chyba mieszka
    bardzo blisko nadajnika.
    Akumulator w komórce będzie miał jakieś 500mAh pojemności - zakładając
    że ładowanie będzie bezstratne do pełnego naładowania trzeba zaledwie -
    500mAh/10uA = 50000 godzin :)
    Nie żebym cię zniechęcał do zbudowania tego - to bardzo interesująca
    zabawka (dobieranie najlepszej długości anteny).
    Pozdrawiam
    GRG