  • 1. Data: 2013-06-10 19:17:01
    Temat: dane w cloud [cross]
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    poszukuje sprawdzonego (moje pytanie kieruje wiec do użytkowników danego
    rozwiązania) ekonomicznego (tańszego niż google drive, choć na prywatny
    użytek jestem z niego bardzo zadowolony) rozwiązania, w którym zespól
    kilku, kilkunastu osób mógłby współpracować (mieć np. łatwy dostęp,
    download, upload) na plikach, o łącznej wielkości do 1TB.
    przyglądam się teraz http://www.gladinet.com/edition_compare.html (w
    wersji teams)
    wygląda nieźle, ale ze nie miałem kontaktu z ta firma, stad moje
    pytanie, również o to rozwiązanie.
    z gory dzieki za rzeczowe odpowiedzi. <rs>

  • 2. Data: 2013-06-10 20:28:27
    Temat: Re: dane w cloud [cross]
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2013-06-10 19:17:01 niejaki rs napisał:
> [...]
    > wygląda nieźle, ale ze nie miałem kontaktu z ta firma, stad moje
    > pytanie, również o to rozwiązanie.
    > z gory dzieki za rzeczowe odpowiedzi. <rs>

    tej firmy nie znam - ale sprawdzałeś copy.com?
    wiem że mają opcję pracy zespołowej a co do cen to chyba do przełknięcia

    --
    http://42.pl/u/y68
    Pójdźże kiń tę chmurność w głąb flaszy.

  • 3. Data: 2013-06-10 20:45:16
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/10/2013 2:28 PM, p0li wrote:

    > tej firmy nie znam - ale sprawdzałeś copy.com?
    > wiem że mają opcję pracy zespołowej a co do cen to chyba do przełknięcia

    dzięki. nie znalem (namnożyło się tego. matko!) z tego co widzę to
    oferuje podobne funkcje. będę sobie musiał numerki policzyć, który
    taniej wyjdzie. <rs>

  • 4. Data: 2013-06-11 08:51:35
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-06-10, o godz. 13:17:01
    rs <n...@n...spam.info> napisał(a):

> [...]
    > wygląda nieźle, ale ze nie miałem kontaktu z ta firma, stad moje
    > pytanie, również o to rozwiązanie.
    > z gory dzieki za rzeczowe odpowiedzi. <rs>

    Nie lepiej postawić coś własnego nad czym będziesz miał kontrolę? Zwróć
    uwagę na to kto będzie miał dostęp do Twoich plików i na ile możesz
    sobie pozwolić by np. wyciekły? Chmura jest modna ale nie podnosi się
    przy tym jeje wad czyli zerowego bezpieczeństwa danych w chmurze. Po
    prostu nie wiesz gdzie leżą Twoje pliki i kto ma do nich dostęp. Część
    danych (np. dane finansowe czy dane osobowe) wręcz nie mogą być tak
    przechowywane.

    Zdrówko

  • 5. Data: 2013-06-11 10:09:47
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:

> [...]
    > prostu nie wiesz gdzie leżą Twoje pliki i kto ma do nich dostęp. Część
    > danych (np. dane finansowe czy dane osobowe) wręcz nie mogą być tak

    Moze nie tyle nie moga, co nie powinny.

    Alternatywa do chmury, bez chmury jest peer2peer synchronizacja, choc
    jeszcze w fazie beta, to dziala BitTorrent Sync

    http://labs.bittorrent.com/experiments/sync/get-star
    ted.html

    Minusem jest to, ze ktoś za tym stoi :)

    Drugim, ze jeszcze to beta.

    PLUSEM jest brak limitu powierzchni (no limit jest, ile masz na HDD
    wolnego tyle masz limitu) i nie uploadowanie niczego w chmure (czyjas)

    Testuje to to eksperymentalnie i dziala.

  • 6. Data: 2013-06-11 10:35:59
    Od: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>

    Dnia 2013-06-11, o godz. 10:09:47
    "Mr. Misio" <m...@g...pl> napisał(a):

    > Moze nie tyle nie moga, co nie powinny.

    O ile dane finansowe możesz trzymać gdziekolwiek (choć ja bym ich
    raczej w niezaufane miejsce nie wysłał) to w przypadku danych osobowych
    nie jest tak różowo. Przy wrażliwych danych (np. medycznych czy o
    statusie finansowym danej osoby) GIODO wymaga lokalizacji serwera na
    terenie Polski. Czasami dopuszcza EU. Często chce by fizycznie wskazać
    serwer na którym te dane są składowane. Część firm na terenie PL
    oferuje hosting zgodny z wymogami GIODO - możesz wtedy podpisać umowę o
    powierzeniu danych osobowych firmie hostującej i leży to w konkretnej
    serwerowni na konkretnym sprzęcie. Problem jest taki że GIODO wymaga
    formy pisemnej takiej umowy co w przypadku hostingów zagranicznych jest
    dość trudne do uzyskania.

    Ogólnie nasze przepisy dotyczące ochrony danych osobowych są jednymi z
    najbardziej rygorystycznych w Europie. Brałem udział w projekcie sporej
    bazy danych która zawiera dane podopiecznych jednego z systemów pomocy
    społecznej na terenie Europy. W Polsce i na Słowacji wprowadzenie do
    tego systemu danych podopiecznych było niemożliwe w zgodzie z prawem bo
    baza miała znajdować się na serwerach poza Europą. Skończyło się na
    wydzielonych serwerach w PL bez dostępu z zewnątrz (nie wiem jak to
    ostatecznie zrobiono na Słowacji) i przekazywaniu wyłącznie danych
    statystycznych.

    > Alternatywa do chmury, bez chmury jest peer2peer synchronizacja, choc
    > jeszcze w fazie beta, to dziala BitTorrent Sync

    Alternatywą jest własna chmura prywatna - w wersji minimalistycznej
    komputer czy NAS podpięty do sieci z odpowiednim oprogramowaniem.

    Zdrówko

  • 7. Data: 2013-06-11 10:48:09
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

> [...]
    > serwerowni na konkretnym sprzęcie. Problem jest taki że GIODO wymaga
    > formy pisemnej takiej umowy co w przypadku hostingów zagranicznych jest

    Rozumiem to co piszesz, ale ja nie o tym. Możesz to dla mnie "możliwość"
    (techniczna). Powinny/nie powinny to juz wynika z
    bezpieczenstwa/przepisow prawnych itp.

    Bo nawet jak "powinienes" to zawsze "możesz" zrobić inaczej (co moze
    narazic na sankcje np. prawne).

    > Alternatywą jest własna chmura prywatna - w wersji minimalistycznej
    > komputer czy NAS podpięty do sieci z odpowiednim oprogramowaniem.

    Stwaza to kolejne zagrozenia - trzeba przyjac na siebie koszty ochrony
    takiego urzadzenia. Koszty lepszej infrastruktury i łącza.

    Bo najczesciej uzytkownicy lamia zasady bezpieczenstwa lub wybieraja
    alternatywne rozwiązanie w momencie, gdy rozwiazanie jest po prostu
    niewygodne.

    Jesli da sie zrobic rozwiazanie transparentne dla usera, to on nie
    "kombinuje" jak sobie zrobic wygodniej.

  • 8. Data: 2013-06-11 17:41:28
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/11/2013 2:51 AM, Maciek Babcia Dobosz wrote:

> [...]
    > prostu nie wiesz gdzie leżą Twoje pliki i kto ma do nich dostęp. Część
    > danych (np. dane finansowe czy dane osobowe) wręcz nie mogą być tak

    dzieki, ale w rozwiazaniu, ktore mnie interesuje mam 100% kontrole kto
    pobiera pliki. poza tym to co proponujesz jest nieoplacalne, bo tak jak
    serverek moze postawic kazdy, to polozenie szybkiego lacza, ktore
    pozwoli na pobranie kilku gigowych plikow w rozsadnym czasie, juz nie
    jest takie trywialne i bardzo kosztowne. <rs>

  • 9. Data: 2013-06-11 19:55:22
    Od: "R.e.m.e.K" <g...@d...null>

    Dnia Tue, 11 Jun 2013 11:41:28 -0400, rs napisał(a):

> [...]
    > pozwoli na pobranie kilku gigowych plikow w rozsadnym czasie, juz nie
    > jest takie trywialne i bardzo kosztowne. <rs>

    Zdefiniuj "rozsadny czas", bo moze sie okazac, ze da sie takie lacze "kupic"
    za rozsadne pieniadze. Np. UPC oferuje za 200PLN lacze z uploadem 20Mbps.

    --
    pozdro
    R.e.m.e.K

  • 10. Data: 2013-06-11 20:05:12
    Od: rs <n...@n...spam.info>

    On 6/11/2013 1:55 PM, R.e.m.e.K wrote:

    > Zdefiniuj "rozsadny czas", bo moze sie okazac, ze da sie takie lacze "kupic"
    > za rozsadne pieniadze. Np. UPC oferuje za 200PLN lacze z uploadem 20Mbps.

    nie interesuje mnie zakladanie nowego lacza, tym bardziej, ze jak juz
    sprawdzilem, w miejscu w ktorym to mialoby sie odbyc, nie jest dostepna
    zadowalajaca mnie opcja.
    stawianie serwerow rowniez mnie nie interesuje, bo to dla mnie wywazanie
    otwartych drzwi. interesuje mnie wrzucenie danych w chmure (na czyjsc
    serwer) dla reszty zalogi, do obrobki. sprawa, zreszta, jest juz
    pomyslnie zamknieta. <rs>