    From: Maciek "Babcia" Dobosz <b...@j...org.pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet,pl.comp.nowe-programy
    Subject: Re: dane w cloud [cross]
    Date: Tue, 11 Jun 2013 10:35:59 +0200

    Dnia 2013-06-11, o godz. 10:09:47
    "Mr. Misio" <m...@g...pl> napisał(a):

    > Moze nie tyle nie moga, co nie powinny.

    O ile dane finansowe możesz trzymać gdziekolwiek (choć ja bym ich
    raczej w niezaufane miejsce nie wysłał) to w przypadku danych osobowych
    nie jest tak różowo. Przy wrażliwych danych (np. medycznych czy o
    statusie finansowym danej osoby) GIODO wymaga lokalizacji serwera na
    terenie Polski. Czasami dopuszcza EU. Często chce by fizycznie wskazać
    serwer na którym te dane są składowane. Część firm na terenie PL
    oferuje hosting zgodny z wymogami GIODO - możesz wtedy podpisać umowę o
    powierzeniu danych osobowych firmie hostującej i leży to w konkretnej
    serwerowni na konkretnym sprzęcie. Problem jest taki że GIODO wymaga
    formy pisemnej takiej umowy co w przypadku hostingów zagranicznych jest
    dość trudne do uzyskania.

    Ogólnie nasze przepisy dotyczące ochrony danych osobowych są jednymi z
    najbardziej rygorystycznych w Europie. Brałem udział w projekcie sporej
    bazy danych która zawiera dane podopiecznych jednego z systemów pomocy
    społecznej na terenie Europy. W Polsce i na Słowacji wprowadzenie do
    tego systemu danych podopiecznych było niemożliwe w zgodzie z prawem bo
    baza miała znajdować się na serwerach poza Europą. Skończyło się na
    wydzielonych serwerach w PL bez dostępu z zewnątrz (nie wiem jak to
    ostatecznie zrobiono na Słowacji) i przekazywaniu wyłącznie danych
    statystycznych.

    > Alternatywa do chmury, bez chmury jest peer2peer synchronizacja, choc
    > jeszcze w fazie beta, to dziala BitTorrent Sync

    Alternatywą jest własna chmura prywatna - w wersji minimalistycznej
    komputer czy NAS podpięty do sieci z odpowiednim oprogramowaniem.

    Zdrówko