    From: "Mr. Misio" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet,pl.comp.nowe-programy
    Subject: Re: dane w cloud [cross]
    Date: Tue, 11 Jun 2013 10:48:09 +0200

    Użytkownik Maciek Babcia Dobosz napisał:

> [...]
    > nie jest tak różowo. Przy wrażliwych danych (np. medycznych czy o
    > statusie finansowym danej osoby) GIODO wymaga lokalizacji serwera na
    > terenie Polski. Czasami dopuszcza EU. Często chce by fizycznie wskazać
    > serwer na którym te dane są składowane. Część firm na terenie PL
    > oferuje hosting zgodny z wymogami GIODO - możesz wtedy podpisać umowę o
    > powierzeniu danych osobowych firmie hostującej i leży to w konkretnej
    > serwerowni na konkretnym sprzęcie. Problem jest taki że GIODO wymaga
    > formy pisemnej takiej umowy co w przypadku hostingów zagranicznych jest

    Rozumiem to co piszesz, ale ja nie o tym. Możesz to dla mnie "możliwość"
    (techniczna). Powinny/nie powinny to juz wynika z
    bezpieczenstwa/przepisow prawnych itp.

    Bo nawet jak "powinienes" to zawsze "możesz" zrobić inaczej (co moze
    narazic na sankcje np. prawne).

    > Alternatywą jest własna chmura prywatna - w wersji minimalistycznej
    > komputer czy NAS podpięty do sieci z odpowiednim oprogramowaniem.

    Stwaza to kolejne zagrozenia - trzeba przyjac na siebie koszty ochrony
    takiego urzadzenia. Koszty lepszej infrastruktury i łącza.

    Bo najczesciej uzytkownicy lamia zasady bezpieczenstwa lub wybieraja
    alternatywne rozwiązanie w momencie, gdy rozwiazanie jest po prostu
    niewygodne.

    Jesli da sie zrobic rozwiazanie transparentne dla usera, to on nie
    "kombinuje" jak sobie zrobic wygodniej.