  • Data: 2011-06-01 18:03:52
    Temat: Re: dachowanie samochodu, a płyny eksploatacyjne
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-06-01 13:30, Albercik pisze:
    > Witam
    > Tak z czystej ciekawości chciałem zapytać, bo kilka razy się już
    > zastanawiałem, a nie miałem(odpukać) okazji przyglądać się z bliska
    > takim przypadkom.
    > Co się dzieje i jaki zakres prac nas czeka, po dachowaniu samochodu?
    > Pomijam całą kwestie naprawy blacharsko mechanicznej.

    Silnik pracując (a nawet nie pracując) do góry nogami lubi wywalić duże
    ilości oleju przez odmę do dolotu.

    Więc należy sprawdzić poziom oleju, a po drugie nie przejmować się
    ewentualnym silnym dymieniem na biało po ponownym uruchomieniu silnika -
    bo silnik pali olej który dostał się do dolotu, jak spali to skończy dymić.

    No i w sumie można jechać.

    Tak z późniejszego ogarniania - trzeba rozebrać dolot i usunąć
    ewentualny olej który wypaskudził go od środka, mógł zanieczyścić też
    filtr powietrza.
    Do tego sprawdzenie wszystkich płynów czy gdzieś nie uciekły.

    Jak kierowca sunąc na dachu próbował nadal hamować, to pewnie
    zapowietrzył też hamulce.

    > Jeżeli tak, to czy po dachowaniu, ale gdy finalnie samochód stanie na
    > koła, czyli w przypadku gdy samochód w pozycji odwróconej jest tylko
    > chwilę, też trzeba go rozbierać?

    Nic nie trzeba rozbierać - kibice stawiają auto na koła i dzida ;)

    > Inna sprawa, czy zawieszenie silnika wytrzyma w pozycji odwróconej +
    > przeciążenia? czy przeważnie się wszystko zrywa i lata dewastując
    > otoczenie?

    Przeważnie się nic nie zrywa.