-
91. Data: 2013-11-20 22:08:38
Temat: Re: dCi - wynalazek diabła?
Od: Trybun <Y...@y...com>
W dniu 2013-11-19 08:10, Mirek Ptak pisze:
> Dnia 2013-11-18 16:55, *Trybun* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
>> Jest kosztowny - na skutek rzygania paliwem i niespalaniem, paliwo
>> dostaje się do oleju, no i konieczna wymiana 3-4 razy częściej niż z
>> silnikiem bez filtra cząsteczek stałych. To oczywiście tylko jeden
>
> Bzdura - delikatnie mówiąc.
Jasne - polecaj innym dieselka z DPF bo to sama przyjemność i korzyści.
>
>> element który rzutuje na wyższą cenę eksploatacji diesla z DPF, a jest
>> tych elementów sporo, pomijając już samą cenę nowego filtra.
>>
>> Piszesz że nia masz żadnego problemu, a jeseś pewien że Twój nie został
>> potraktowany wiertarką, albo jakimś innym uszlachetniaczem, a może wcale
>> go nie masz?
>
> Zwykle się wie.
> Od 6.5 roku jeżdżę samochodami z DPF - nigdy nadmiarowo oleju nie
> wymieniałem a do pracy mam 7.5 km. Wystarczy po prostu wiedzieć, że
> się filtr ma i stosować się do zaleceń producenta choć w minimalnym
> zakresie.
>
> Pozdrawiam - Mirek
Pozostaje ci się tylko cieszyć z takiego obrotu sprawy. Ja nawet wrogowi
bym odradzał takie auto.
-
92. Data: 2013-11-20 22:11:39
Temat: Re: dCi - wynalazek diabła?
Od: Trybun <Y...@y...com>
W dniu 2013-11-20 12:14, Mirek Ptak pisze:
> To wspaniale! A jak dojezdzasz na spotkanie czy jestes gdzies umowiony to
>> przyjezdzasz wczesniej zeby miec czas na ew. wypalanie filtra czy moze
>> mowisz ze wlasnie wypalasz filtr i musisz zrobic rundke i prosisz
>> zeby ktos
>> zaczekal?
>>
> Nie sprowadzaj sprawy do absurdu. Jeśli się śpieszę to po prostu
> wyłączam silnik i idę na spotkanie - nic się nie stanie jak wypalanie
> przerwie się w takiej sytuacji raz, czy dwa pod rząd.
> Poza tym, jak jadę na spotkanie to zwykle dalej niż do pracy, więc
> filtr ma czas się wypalić w trasie (o ile oczywiście zajdzie taka
> potrzeba).
> Za czasów Vectry wypalanie w mieście włączyło mi się z 10 razy przez 4
> lata w okresach, gdy nie jeździłem nigdzie poza praca-dom. z tych
> pięciu to ze trzy razy sobie przedłużyłem trasę, żeby go dopalić w
> pozostałych skończył się cykl zanim dojechałem do celu lub wyjmowałem
> kluczyk, bo mi się spieszyło.
> W Insigni jeszcze nie miałem okazji jeździć po mieście w celu
> dopalenia, choć kilka razy zauważyłem, że się wypala stojąc na
> światłach - jakoś to chyba lepiej jest teraz rozwiązane programowo.
>
> Pozdrawiam - Mirek
> PS.
> Nie czuję się niewolnikiem :)
Wyłączając silnik w trakcie wypalania możesz zrobić z filtra trupa. Nie
doczytałeś w instrukcji obsługi? Tzw. szok termiczny, rzecz bardzo
szkodliwa dla filtra.. Tak samo nie może to być objazd dookoła osiedla,
a równe obroty i żadnego przełączania biegów.
I zgadza się - wypalanie jest programowe, zawsze było programowe,
jednak kierowca musi spełnić określone warunki.
-
93. Data: 2013-11-20 22:12:33
Temat: Re: dCi - wynalazek diabła?
Od: Trybun <Y...@y...com>
W dniu 2013-11-20 20:32, jerzu pisze:
> On Wed, 20 Nov 2013 07:57:00 +0100, Mirek Ptak
> <n...@n...pl> wrote:
>
>> (zastanawia mnie przy okazji dlaczego producenci nie
>> instaluja kontrolki wypalania filtra...)
> Ponoć w niektórych autach są.
>
Jasne że mają, a nawet pokazują się stosowne komunikaty jak się
zachowywać w momencie wypalania filtra.
-
94. Data: 2013-11-21 08:16:03
Temat: Re: dCi - wynalazek diabła?
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2013-11-20 19:17, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
>> i jak zaobserwuję, że się wypala
>
> Po czym to stwierdzasz?
> Więcej pali wtedy?
Tak. W Vectrze to było 5-6 litrów na godzinę a w Insigni około 3.5 l/h.
Normalne spalanie na postoju mam 0.6-0.8 l/h na ciepłym silniku - w
zależności od temperatury na zewnątrz.
Wypalanie trwa kilka minut z mojego doświadczenia i najlepiej trzymac
wtedy obroty >=2 kRPM.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
95. Data: 2013-11-21 08:18:46
Temat: Re: dCi - wynalazek diabła?
Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>
Dnia 2013-11-20 22:08, *Trybun* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
odpisać:
>>> Jest kosztowny - na skutek rzygania paliwem i niespalaniem, paliwo
>>> dostaje się do oleju, no i konieczna wymiana 3-4 razy częściej niż z
>>> silnikiem bez filtra cząsteczek stałych. To oczywiście tylko jeden
>>
>> Bzdura - delikatnie mówiąc.
>
> Jasne - polecaj innym dieselka z DPF bo to sama przyjemność i korzyści.
Spróbuj kupić nowy bez - powodzenia.
Ja nie polecam - piszę jedynie, że przy świadomości posiadania takowego
i odpowiednim traktowaniu szansa na kłopoty jest znikoma.
Poza tym jest coraz więcej warsztatów oferujących chemiczne czyszczenie
zablokowanych filtrów, co dużo nie kosztuje a w zamian ma się ponownie
czysty (prawie jak nowy) filtr.
Pozdrawiam - Mirek
--
Mirek Ptak - Insignia '11 HB 2.0 CDTI, PMS edition
President Herbert *old* on board :)
kolczan( a t )outlook(kropek) c om
PMS+ PJ++ S* p+ M++ W++ P+:+ X++ L+ B++ M- Z++ T- W CB++
-
96. Data: 2013-11-21 08:36:52
Temat: Re: dCi - wynalazek diabła?
Od: Przemeq <p...@o...eu>
W megane III 1.5 dci 110 KM, to zupełnie inna bajka tam jest dodatkowy
wtryskiwacz wkręcony w kolektor wydechowy i jak się filtr wypala to
podaje tam paliwo.
Silnik pracuje dokładnie tak samo jak by miał filtr czy nie.
Nie występuje problem wzrostu oleju i inne bajki.
http://mail.widzew.net/konto/asz1/k9k896.JPG
http://mail.widzew.net/konto/asz1/silnikk9k.JPG
Przemeq
-
97. Data: 2013-11-21 18:31:43
Temat: Re: dCi - wynalazek diabła?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Mirek Ptak" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
grup dyskusyjnych:528db335$0$2156$6...@n...neostrada
.pl...
> Dnia 2013-11-20 19:17, *Cavallino* napisał, a mnie coś podkusiło, żeby
> odpisać:
>>> i jak zaobserwuję, że się wypala
>>
>> Po czym to stwierdzasz?
>> Więcej pali wtedy?
>
> Tak. W Vectrze to było 5-6 litrów na godzinę a w Insigni około 3.5 l/h.
> Normalne spalanie na postoju mam 0.6-0.8 l/h na ciepłym silniku - w
> zależności od temperatury na zewnątrz.
I tak cały czas trzymasz kompa na chwilowym zużyciu, czy stukasz po jego
klawiszach przed każdym wyłączeniem silnika?
-
98. Data: 2013-11-21 18:33:11
Temat: Re: dCi - wynalazek diabła?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Przemeq" <p...@o...eu> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:l6kdr3$v47$...@m...internetia.pl...
> W megane III 1.5 dci 110 KM, to zupełnie inna bajka tam jest dodatkowy
> wtryskiwacz wkręcony w kolektor wydechowy i jak się filtr wypala to podaje
> tam paliwo.
> Silnik pracuje dokładnie tak samo jak by miał filtr czy nie.
Tylko w Megane, czy w każdym aucie z tym silnikiem?
Bo właśnie konkretnie o niego pytałem.
-
99. Data: 2013-11-21 19:13:36
Temat: Re: dCi - wynalazek diabła?
Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
W dniu 21.11.2013 o 18:33 Cavallino <c...@k...pl> pisze:
>
> Użytkownik "Przemeq" <p...@o...eu> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:l6kdr3$v47$...@m...internetia.pl...
>> W megane III 1.5 dci 110 KM, to zupełnie inna bajka tam jest dodatkowy
>> wtryskiwacz wkręcony w kolektor wydechowy i jak się filtr wypala to
>> podaje tam paliwo.
>> Silnik pracuje dokładnie tak samo jak by miał filtr czy nie.
>
> Tylko w Megane, czy w każdym aucie z tym silnikiem?
> Bo właśnie konkretnie o niego pytałem.
>
Ja w 2.0 HDI mam to samo (dodatkowy wtryskiwacz). Nie trzeba jechać w
"trasę" aby fap miał się lepiej. Wypalanie zaczyna się i kończy gdy auto
stoi np. w korku.
W końcu ktoś pomyślał (oczywiście nie mówię o eko-oszołomach od EURO-5/6).
Mam też teraz nową kia 1.7crdi i wg zeznań sprzedawcy fap też jest lepiej
zrobiony, przeżyje jazdę typowo miejską.
TG
-
100. Data: 2013-11-21 19:22:04
Temat: Re: dCi - wynalazek diabła?
Od: Przemeq <p...@o...eu>
W dniu 21.11.2013 18:33, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "Przemeq" <p...@o...eu> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:l6kdr3$v47$...@m...internetia.pl...
>> W megane III 1.5 dci 110 KM, to zupełnie inna bajka tam jest
>> dodatkowy wtryskiwacz wkręcony w kolektor wydechowy i jak się filtr
>> wypala to podaje tam paliwo.
>> Silnik pracuje dokładnie tak samo jak by miał filtr czy nie.
>
> Tylko w Megane, czy w każdym aucie z tym silnikiem?
> Bo właśnie konkretnie o niego pytałem.
>
>
Czy w każdym to nie wiem w megane III 1.5 dci 110 KM FAP tak to jest
rozwiązane.
Pewnie są jeszcze wersje pośrednie gdzie podaje zwiększoną dawkę paliwa
silnik i to jest duuużżżooo gorsze rozwiązanie, proponuje udać
się na www.megane.com.pl tam są wszystkie infa dotyczące różnych wersji
tego silnika montowanego w Daci, Renault, Nissanie, Mercedesie A klasa,
Smarcie, Suzuki i może w paru innych autach.
Przemeq