eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodydCi - wynalazek diabła?Re: dCi - wynalazek diabła?
  • Data: 2013-11-15 16:11:12
    Temat: Re: dCi - wynalazek diabła?
    Od: Trybun <Y...@y...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 2013-11-15 15:30, AZ pisze:
    > On 2013-11-15, Trybun <Y...@y...com> wrote:
    >>> To pojedziesz na druga stacje gdzie sie diagnosta nie przyczepi...
    >>> Zreszta jak diagnosta stwierdzi ze masz przewierconego DPF-a?
    >>>
    >> Z tego co wiem - diagnosta ma obowiązek zatrzymywania dowodu
    >> rejestracyjnego w razie niesprawności auta.
    >> Po prostu zobaczy że filtr jest dziurawy.
    >>
    > Ale filtr jest dziurawy w srodku, z zewnatrz wyglada normalnie :-)
    >
    > Co do zatrzymania to nie wiem czy DPF miesci sie w tej formulce, cieknacy
    > olej pewnie tak.
    >
    > ###
    > ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 16 grudnia 2003 r. w sprawie
    > zakresu i sposobu przeprowadzania badań technicznych pojazdów oraz wzorów
    > dokumentów stosowanych przy tych badaniach (Dz. U. z dnia 30 grudnia 2003 r.)
    >
    > "§ 12. 1. W przypadku gdy wynik badania technicznego jest pozytywny,
    > uprawniony diagnosta zgodnie z art. 82 ustawy zamieszcza odpowiedni wpis w
    > dowodzie rejestracyjnym pojazdu, a w przypadku pojazdu niezarejestrowanego
    > wystawia zaświadczenie o pozytywnym wyniku badania technicznego.
    > 2. W przypadku gdy wynik badania technicznego jest negatywny, uprawniony
    > diagnosta wystawia zaświadczenie o negatywnym wyniku badania technicznego i
    > jeżeli:
    > 1) stwierdzone usterki nie stwarzają bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa
    > ruchu drogowego lub środowiska, zamieszcza się je w zaświadczeniu z badania
    > technicznego i informuje właściciela pojazdu o konieczności wykonania badania
    > technicznego pojazdu po usunięciu usterek;
    > 2) stwierdzone usterki stwarzają bezpośrednie zagrożenie bezpieczeństwa ruchu
    > drogowego lub środowiska lub gdy cechy identyfikacyjne pojazdu są niezgodne z
    > danymi w dowodzie rejestracyjnym lub odpowiadającym mu dokumencie, w zaświadczeniu
    > z badania technicznego dokonuje się wpisu "zatrzymano dowód rejestracyjny nr...".
    > 3. W przypadkach określonych w ust. 2 pkt 2 zatrzymuje się dowód rejestracyjny
    > i w terminie trzech dni przesyła się go do właściwego organu rejestrującego,
    > który go wystawił, wraz z kopią zaświadczenia."
    > ###
    >

    W tym rozporządzeniu raczej się nie mieści. DPFy zaczęto stosować do
    wszystkich diesli dopiero za jakieś 2-3 lata.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: