  • Data: 2010-07-13 10:17:33
    Temat: Re: czy warto kupowac SPEEDLITE 580?
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > I problem ze spadkiem natężenia światła, czasami ciężko oświetlić
    > regularnie całą postać, bo tak szybko spada natężenie światła. Spróbuj
    > np oświetlić postać z rozłożonymi rękami takim softboksem 40x40 i lampą
    > reporterską.
    > Dodatkowo dochodzi problem z kadrowaniem, bo softboks w kadrze. Trzeba
    > odsunąć lampę, i leci w dół moc oświetlenia. Zwiększamy otwór przysłony,
    > a tu leci w dół GO.
    > Lampy reporterskie to zastępcze źródło światła, nie ma się co oszukiwać.
    > Jak ktoś na poważnie chce błyskać w terenie to lepiej zainwestować w
> [...]

    W zasadzie masz racje..., ale nawet lampy studyjne z softem 40x40 nie
    oswietlą całej postaci.
    Uzywam i lamp studyjnych (4 x ELFO), i zestawu STROBIST (5 x 430 exII
    wyzwalane Pixlami z HSSem).
    Mając 5 lamp jesteś w stanie oswietlić większość obiektów normalnych
    formatów (samochód, dom w środku,
    plac zabaw... itp), jest to wygodne w rozstawieniu, nie ma kablunków, do
    tego używając filtrów do lamp
    robisz sobie wschód - zachów słońca, trawe zieloną zółta - co chcesz.
    Ponieważ używam tych lamp z krótkimi czasami,
    i pracują w ETTL-u, nie mam problemu z regulacją "ciemności i intensywności"
    tła naturalnie oświetlonego,
    GO mogę mieć jak żyletka bo przesłona mnienie ogranicza ( a przeważnie
    używam 50/F1,4 i 85/F1,4.
    Z lampami niezaleznie czy studyjnymi problem polega na:
    - wszystko w manualu,
    - wszedzie kable i łatwo poprzewracać,
    - i tak jest jeden generator i do niego wszystko trzeba ciągnąć,
    - ograniczenie do 1/250 s.
    - trzeba trochę czasu aby to rozstawić, a są miejsca gdzie lepiej szybko i
    się zmywać.
    Pozdr.
    Gr