  • Data: 2010-07-13 11:52:08
    Temat: Re: czy warto kupowac SPEEDLITE 580?
    Od: "gr" <grafik(no spammm)@mbpress.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Zależy jak daleko będą od postaci :) Lampy reporterskie dają jednak mało
    > światła. Porównaj nawet kondensatory dla lampy 300Ws, z kondensatorami
    > takiej reporterskiej. Nie ma porównania. Lampy 300Ws szacunkowo
    > odpowiadają lampie o liczbie przewodniej 68, ale to nie jest tak do
    > końca. W dodatku nie są punktowym źródłem światła. Palnik reporterskiej
    > to 1/10 palnika studyjnej.

    > Z softboksami 40x40?
    no oczywiście że nie (60 x 80 - chyba i 40 x 120)

    > A do studyjnych nie ma filtrów?

    no nie znalazłem nigdzie, a z pewnością nie są to porównywalne pieniądze

    > Przy reporterskich ciężko osiągnąć dużą GO, a nie płytką. Masz za mało
    > światła. W studio rzadko korzysta się z płytkiej GO.

    przy zdjęciach na zewnątrz światła jest sporo, a wewnątrz 5 lampami
    doświetla się doskonale

    > No to co? Albo chcesz mieć pełną kontrolę albo stosujesz TTL i na dobrą
    > sprawę nie masz 100% pewności co wyjdzie. Lampy studyjne to także
    > większa kontrola nad modyfikatorami oświetlenia. Są teraz nawet beauty
    > dishe dla reporterskich, ale to jednak nie to.

    przecież stosując TTL-a masz możliwość redukcji siły lamp w dość szerokim
    zakresie
    (trzeba stosować przy używaniu 3-4 lamp)
    a wiadomo, że się nie prześwietli,
    zmieniając czas w puszcze nie trzeba iść do lamp i zmieniać ustawień

    > Tylko kable od generatorów, bo wyzwalanie i tak po radiu albo fotocelami.

    fotocele w ostrym świetle czasem zawodzą

    > A rozstawione z softboksami reporterskie na statywach zbiera się w ciągu
    > jednej sekundy?

    w 30 s. da radę

    ale nasza dyskusja odbiegła od tematu znacznie ...... i chyba czas ją
    zakończyć
    pozdr.
    gr.