eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaczy warto kupowac SPEEDLITE 580?Re: czy warto kupowac SPEEDLITE 580?
  • Data: 2010-07-13 11:34:04
    Temat: Re: czy warto kupowac SPEEDLITE 580?
    Od: "b...@n...pl" <b...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    On 13.07.2010 12:17, gr wrote:
    >>
    >> I problem ze spadkiem nate?enia ?wiat?a, czasami cie?ko o?wietliae
    >> regularnie ca?? postaae, bo tak szybko spada nate?enie ?wiat?a. Spróbuj
    >> np o?wietliae postaae z roz?o?onymi rekami takim softboksem 40x40 i lamp?
    >> reportersk?.
    >> Dodatkowo dochodzi problem z kadrowaniem, bo softboks w kadrze. Trzeba
    >> odsun?ae lampe, i leci w dó? moc o?wietlenia. Zwiekszamy otwór przys?ony,
    >> a tu leci w dó? GO.
    >> Lampy reporterskie to zastepcze 1/4 ród?o ?wiat?a, nie ma sie co oszukiwaae.
    >> Jak kto? na powa?nie chce b?yskaae w terenie to lepiej zainwestowaae w
    >> przeno?ny zestaw studyjny. Lampy reporterskie s? wygodne, ale s? zbyt
    >> s?abe, szczególnie przy zabawach softboksami, parasolkami. Ja do
    >> parasolki zak?adam w tej chwili dwie lampy 36LP. To jest zabawa
    >> zastepcza, ale lekka. Je?li robi?bym naprawde co? powa?nego to
    >> zakupi?bym albo wypo?yczy? 2x300Ws albo nawet 2x600Ws.
    >
    > W zasadzie masz racje..., ale nawet lampy studyjne z softem 40x40 nie
    > oswietl? ca?ej postaci.

    Zależy jak daleko będą od postaci :) Lampy reporterskie dają jednak mało
    światła. Porównaj nawet kondensatory dla lampy 300Ws, z kondensatorami
    takiej reporterskiej. Nie ma porównania. Lampy 300Ws szacunkowo
    odpowiadają lampie o liczbie przewodniej 68, ale to nie jest tak do
    końca. W dodatku nie są punktowym źródłem światła. Palnik reporterskiej
    to 1/10 palnika studyjnej.

    > Uzywam i lamp studyjnych (4 x ELFO), i zestawu STROBIST (5 x 430 exII
    > wyzwalane Pixlami z HSSem).
    > Maj?c 5 lamp jeste? w stanie oswietliae wiekszo?ae obiektów normalnych
    > formatów (samochód, dom w ?rodku,

    Z softboksami 40x40?

    > plac zabaw... itp), jest to wygodne w rozstawieniu, nie ma kablunków, do
    > tego u?ywaj?c filtrów do lamp
    > robisz sobie wschód - zachów s?onca, trawe zielon? zó?ta - co chcesz.

    A do studyjnych nie ma filtrów?

    > Poniewa? u?ywam tych lamp z krótkimi czasami,
    > i pracuj? w ETTL-u, nie mam problemu z regulacj? "ciemno?ci i intensywno?ci"
    > t?a naturalnie o?wietlonego,
    > GO moge mieae jak ?yletka bo przes?ona mnienie ogranicza ( a przewa?nie
    > u?ywam 50/F1,4 i 85/F1,4.

    Przy reporterskich ciężko osiągnąć dużą GO, a nie płytką. Masz za mało
    światła. W studio rzadko korzysta się z płytkiej GO.

    > Z lampami niezaleznie czy studyjnymi problem polega na:
    > - wszystko w manualu,

    No to co? Albo chcesz mieć pełną kontrolę albo stosujesz TTL i na dobrą
    sprawę nie masz 100% pewności co wyjdzie. Lampy studyjne to także
    większa kontrola nad modyfikatorami oświetlenia. Są teraz nawet beauty
    dishe dla reporterskich, ale to jednak nie to.

    > - wszedzie kable i ?atwo poprzewracaae,

    Tylko kable od generatorów, bo wyzwalanie i tak po radiu albo fotocelami.

    > - trzeba troche czasu aby to rozstawiae, a s? miejsca gdzie lepiej szybko i
    > sie zmywaae.

    A rozstawione z softboksami reporterskie na statywach zbiera się w ciągu
    jednej sekundy?

    --
    wer <",,)~~
    http://szumofob.eu

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: