  • 11. Data: 2009-03-31 16:45:21
    Temat: Re: czy to jeszcze fotografia ...
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Tue, 31 Mar 2009 09:30:57 +0100, f1969
    <"[odspamiacz]fotograf1969"@gazeta.pl> wrote:

    >Pomysł stary jak świat ;-)
    >Ale sama akcja kretyńska.

    to bardzo cenne, ze mogles wyrazic swoja opinie. <rs>

  • 12. Data: 2009-03-31 16:58:51
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Tue, 31 Mar 2009 11:09:16 +0200, Welon <n...@o...pl> wrote:

    >Wydarzenie multimedialne sztuka byc moze, ale nie musi.

    alez nie pytalem czy _musi_, ale wlasnie czy _moze_.

    >A o definicje
    >sztuki to krytycy i artysci spieraja sie juz od wiekow - nie podejmuje
    >sie rozwiazac tego problemu.

    prawda.

    >Doprawdy? Kicz raczej moze byc podniesiony do rangi sztuki, gdy zostaje
    >uzyty do jakiegos oryginalnego przekazu.

    nie tylko do orginalnego. jest czestym elementem formalnym.

    >W tym wypadku ani przekaz, ani
    >uzyte srodki (kiczowate) oryginalne nie sa.

    mowisz, ze sam proces fotogrfowania jest kiczowaty? czy moze dlugie
    naswietlanie?

    >Dla kazdego inna sztuka ;)

    ok. jaka jest wedlug ciebie roznica pomiedzy osobniczo odbieranym
    pieknen ( to moze za odrobine za duze slowo w tym wypadku), odczuwaniu
    przyjemnosci w ogladaniu danej pracy, a klasyfikacja tej pracy jako
    dziela sztuki? <rs>

  • 13. Data: 2009-03-31 18:13:33
    Od: Welon <n...@o...pl>

    rs wrote:

    > alez nie pytalem czy _musi_, ale wlasnie czy _moze_.

    No to powyzej masz moja odpowiedz - ktorej z jej czesci nie rozumiesz?

    > nie tylko do orginalnego. jest czestym elementem formalnym.

    Jesli jest tylko elementem formalnym, to pozostaje tylko kiczem i ze
    sztuka nie ma nic wspolnego.

    > mowisz, ze sam proces fotogrfowania jest kiczowaty? czy moze dlugie
    > naswietlanie?

    Uzyte srodki wyrazu kiczowate w formie daly kiczowata tresc. Fakt, iz
    ktos umie sie posluzyc dlugim czasem naswietlania, nie znaczy jeszcze,
    ze jakies arcydzielo stworzy. Co doskonale widac na tym obrazku.

> [...]
    > pieknen ( to moze za odrobine za duze slowo w tym wypadku), odczuwaniu
    > przyjemnosci w ogladaniu danej pracy, a klasyfikacja tej pracy jako

    Dla mnie roznica jest kolosalna. Sa dziela sztuki, ktore zdecydowanie mi
    sie nie podobaja, sa kiczowate potworki, na ktore spogladam z sympatia.
    Akurat ten potworek do gustu mi nie przypadl - nie moja estetyka... kiczu ;)

    --
    Krzysztof
    ----------------------------------

  • 14. Data: 2009-03-31 18:33:54
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Tue, 31 Mar 2009 20:13:33 +0200, Welon <n...@o...pl> wrote:

    >No to powyzej masz moja odpowiedz - ktorej z jej czesci nie rozumiesz?

    nie rozumiem, dlaczego powtorzyles to co napisalem.

    >Jesli jest tylko elementem formalnym, to pozostaje tylko kiczem i ze
    >sztuka nie ma nic wspolnego.

    no nto niestety sie mylisz.

    >Uzyte srodki wyrazu kiczowate w formie daly kiczowata tresc.

    co ma tutaj forma wspolnego z trescia? co to jesttutaj kiczowata
    trescia? to, ze "reklamowala" akcje spoleczna?
    np. forma komixu przez wiele lat, byla traktowana jako kicz, mimo, ze
    bardzo czesto niosla ze soba niezwykle ciekawa tresc.

    >Fakt, iz
    >ktos umie sie posluzyc dlugim czasem naswietlania,

    w tej fotce jest znacznie wiecej niz sam dlugi czas naswietlania. jest
    technika, pomysl, czas, miejsce i przyzwoite wykonamie.

    >nie znaczy jeszcze,
    >ze jakies arcydzielo stworzy. Co doskonale widac na tym obrazku.

    czy dobre zdjecie jelenia na rykowisku zakwalifikowalbys z definicji
    do kiczu?

    >Dla mnie roznica jest kolosalna. Sa dziela sztuki, ktore zdecydowanie mi
    >sie nie podobaja,

    a sa uznane dziela sztuki, ktore ci sie nie podobaja i nazwiesz je
    kiczem?

    >sa kiczowate potworki, na ktore spogladam z sympatia.
    >Akurat ten potworek do gustu mi nie przypadl - nie moja estetyka... kiczu ;)

    jak to podkreslasz w kazdym praktyczni eparagrafie. <rs>

  • 15. Data: 2009-04-04 19:36:45
    Od: arti <t...@p...onet.pl>

    On 30 Mar, 20:25, rs <n...@n...spam.com> wrote:
    > .. czy moze juz malartwo?http://tinyurl.com/d2ayco

    Malarstwo wykorzystujace fotografie? Jedno i drugie razem? Swiat nie
    jest czarno-bialy, nie wszedzie da sie poprowadzic ostra granice.
    A swoja droga fajnie wyszly te kwiatki, szczegolnie ze w czasie
    rysowania nie wiadomo, jak to wyjdzie.

  • 16. Data: 2009-04-04 20:13:36
    Od: rs <n...@n...spam.pl>

    On Sat, 4 Apr 2009 12:36:45 -0700 (PDT), arti <t...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >jest czarno-bialy, nie wszedzie da sie poprowadzic ostra granice.
    >A swoja droga fajnie wyszly te kwiatki, szczegolnie ze w czasie

    no wlasnie tez tak to widze. dodalbym jeszcze balet, bo to trzeba bylo
    zaplanowac caly ruch w scenie i w czasie. <rs>