  • Data: 2014-06-20 09:53:53
    Temat: Re: czy tę foto-skan da się (znacząco) poprawić?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Oversampling zawsze oznaczał "zbyt szybkie próbkowanie", albo
    > w porównaniu do częstotliwości Nyquista (wtedy MASH, FRC, dźwięk z ZX
    > Spectrum itp.), albo w porównaniu do zdrowego rozsądku.
    >
    > Dokładnie tak jest to też używane w programach do obróbki grafiki
    > i dźwięku.

    > Przeciwnie, to właśnie prowadzi do takich "pomyłek", choćby obecna
    > dyskusja jest tego dowodem.

    Zwróć uwagę, że nie do końca się z tym nie zgadzasz. Napisałeś, że
    over-cośtam kojarzy Ci się ze zbyt szybkim próbkowaniem... czymś, co nie
    powinno mieć miejsca. Oversampling obrazków jest właściwie czymś takim
    również. Operacja pozbawiona sensu.

    A co do resizigu czy (re)scalingu obrazków, to szczerze mówiąc również
    są to tak samo nieprecyzyjne sformułowania bo niby co one oznaczają?
    Bitmapa poddana resizingowi może mieć tą samą wielkość pliku ale być
    większa w sensie wymiarów w programie do DTP. Można i w drugą stronę:
    bitmapa może mieć 4x więcej pikseli, większy znacząco plik ale wymiar w
    cm nie zmieni się. I co wtedy? Kiedyś zagiąłem specjalistę od DTP gdy w
    zwykłym JPG zmieniłem wpis oznaczający dpi i tylko w poziomie. W
    przeglądarce obrazków czy też w przeglądarce internetowej obrazek
    wyglądał normalnie. W programie DTP był zgnieciony w poziomie po
    zaimportowaniu. Gość nie mógł zrozumieć co się dzieje :-D Czyli
    dokonałem jednokierunkowego re/sizingu/scalingu?

    Mącić tak można w nieskończoność. Dlatego jestem zwolennikiem języka
    dogmatów: definiujemy pojęcie i nie dyskutujemy nad jego interpretacjami.

    Marek