  • Data: 2014-06-21 18:08:27
    Temat: Re: czy tę foto-skan da się (znacząco) poprawić?
    Od: Marek <p...@s...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie, tego ostatniego nie napisałem i nawet podałem przykłady na sensowne
    > zastosowania oversamplingu.

    A faktycznie. Zinterpretowałem to dokładnie odwrotnie - stąd
    nieporozumienie.

    > No jasne, weźmy np. taki FRC w monitorach.

    Ale to nie dotyczy przetwarzania grafiki lecz wyświetlania jej. Tego w
    ogóle nie poruszam.

    > Wielkość pliku nie ma tu w ogóle żadnego związku. Wielkość (w pikselach
    > i np. mm) - owszem.

    No jak to nie... po resamplingu zawsze rozmiar pliku się zmieni jeśli
    nie dokonasz jakiś maskujących to kompresji itp. sztuczek.

    > A co ma być? Dokonałeś resamplingu, aczkolwiek typowo "każdy" nazwałby
    > to raczej operacją (re)scale/resize. Tu rzeczywiście jest pewna
    > niejednoznaczność, zwłaszcza że niektóre programy umożliwiają w takiej
    > operacji jednocześnie zmianę wielkości w np. mm oraz przeskalowanie
    > liczby pikseli.
    > Ale taka niejednoznaczność to drobiazg w porównaniu z rozumieniem
    > resamplingu jako tylko redukcji rozdzielczości.

    Ja nie potrafię stopniować niejednoznaczności a już w szczególności
    wykorzystywać to stopniowanie do budowania na tym precyzji wysławiania
    się :-)

    > Jasne. Te pojęcia są od lat dobrze zdefiniowane.

    taaaa... np. resampling. Nie wiadomo czy po nim obrazek będzie miał
    więcej czy mniej pikseli.

    Marek