    From: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>
    Newsgroups: pl.comp.pecet
    Subject: Re: czy kto? ma zbędne stare klawiatury ps2 ?
    Date: Tue, 05 Jan 2010 10:46:28 +0100

    Radosław Sokół pisze:
    > Wygodnym? Ja osobiście uważam, że układ zdefiniowany w Pol-
    > skiej Normie jest co najmniej daleki od wygody i powoduje
    > problemy z obsługą komputera, bo nie przewiduje używania
    > kilku znaków istotnych w wierszu poleceń wielu systemów ope-
    > racyjnych.

    Możliwe, nie znam układu zdefiniowanego w Polskiej Normie. Nie twierdzę,
    że powinien być akurat TEN układ.

    A jakich znaków brakuje?

    ATPO: Zrób coś z tymi nieszczęsnymi kreseczkami, bo koszmarnie się czyta
    to, co piszesz. Tekst niejustowany w małych blokach nie powinien być
    dzielony, bo tylko spowalnia czytanie.

    > A co ma do piractwa? A kto miał wymuszać tworzenie narodo-
    > wych wersji oprogramowania *i* sprzętu, skoro nikomu w
    > Polsce nie opłacało się produkować ani jednego, ani dru-
    > giego?

    Piracenie softu zwiększa popularność sprzętu, a nie zmniejsza.
    Więc raczej odwrotne wynikanie powinno być. Owszem -- co do narodowych
    wersji programów, to masz rację.
    Nietoperz przez wiele lat nie obsługiwał ą(bodajże), a producenci
    odpowiadali, że mają polskę w De, bo
    ja jeden z niewielu kupiłem licencję.

    > W tym samym czasie (mam ładną niemiecką książkę opisującą to),
    > w tymże RFN powstawały własne konstrukcje, a użytkownicy -
    > korzystając z praw rynku - wymuszali na dostawcach gotowych
    > rozwiązań informatycznych (których u nas nie było!) pełne
    > dostosowanie sprzętu i oprogramowania do lokalnych wymagań.

    Niestety poddańcza mentalność narodu zawsze będzie kulą u nogi.

    > Pamiętasz, ile było polskich baz danych w dBase III, które
    > nie mogły być poprawnie sortowane *nawet* jeżeli akurat roz-
    > wiązano problem wprowadzania i wyświetlania polskich znacz-
    > ków? Tam ten problem został rozwiązany *oficjalną* niemiecko-
    > języczną wersją programu, działającą na sprzęcie zmodyfikowa-
    > nym tak, by wprowadzać i wyświetlać wszystkie potrzebne znaki.

    Ano.

    > PS. A swoją drogą, może układ z AltGr nie jest taki zły?
    > Język polski ma dosyć sporo specjalnych znaków (w su-
    > mie 20 powinno być dostępnych), a trudno sobie wyobra-
    > zić dodanie do klawiatury 10 nowych klawiszy. Zresztą
    > znak waluty euro dodano w ten sam sposób -- czysto pro-
    > gramowo.

    A dodano? Jak go uzyskać? W acerze miałem przycisk ze znaczkiem ojro,
    ale nie działał. W Thinkpadzie nie mam wcale i nie umiem tego znaczka
    uzyskać.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek