eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaczy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd?Re: czy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd?
  • Data: 2017-04-25 11:41:20
    Temat: Re: czy butan (sprężone powietrze w ciekłej postaci) przewodzi prąd?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Paweł Pawłowicz" napisał w wiadomości grup
    a.pl...
    W dniu 2017-04-24 o 20:22, HF5BS pisze:

    >Dobrze wybrałeś, mieszanina węglowodorów z powietrzem pali się
    >stosunkowo wolno, to znaczy czoło płomienia rozchodzi się względnie
    >powoli od punktu zapłonu. Dzięki temu łatwo jest spalać mieszankę
    >węglowodorów z powietrzem w palniku, trzeba tylko zadbać, aby
    >prędkość mieszanki w dyszy była większa od prędkości propagacji
    >spalania. Bardzo rzadko zdarza się, ze płomień przeskoczy do komory
    >mieszania, palnik huczy wtedy w charakterystyczny sposób. I trzeba go
    >szybko wyłączyć...

    Tam jest chyba cos innego - plomien niechetnie przechodzi przez male
    otworki.
    Chyba, ze masz na mysli ktorys z palnikow chemicznych.

    Stary pomysl Davy'ego czy Faraday'a - wystarczy otoczyc plomien
    metalowa siatka i juz mozna swiecic w metanowej kopalni ?

    >Inaczej jest na przykład z mieszanką wodoru z powietrzem, tu
    >propagacja jest szybka i trudno zbudować bezpieczny palnik do wodoru.

    Hm, znajomy mial radzieckie urzadzenie o nazwie Prometeusz.

    Najprostszy elektrolizer wody, wodor z tlenem sie mieszal tuz nad
    elektrodami, bo to byla jedna przestrzen, mieszanka jedna rurka szla
    do palnika ... i nie slyszalem, aby kiedys wybuchlo :-)

    J.