  • 11. Data: 2009-10-30 19:52:31
    Temat: Re: czy 5DmkII szumi?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cichybartko" hcffgv$slc$...@n...onet.pl

    > A nie próbowałeś metody Janko Muzykanta na resize? Moim skromnym zdaniem bardzo
    skuteczna, można ostrzyć do bólu albo pozostać
    > przy miłym efekcie miękkości, co kto lubi :) a i metoda nie powoduje efektu glacy.

    A jakaż to metoda?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2009-10-30 20:41:44
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "cichybartko" hcffgv$slc$...@n...onet.pl

    > A jakaż to metoda?

    A więc tak otwierasz RAW w powiększonej rozdzielczości w ACR, możesz
    wybrać standard czyli np. 12 MP ale wybieramy tą opcję 19,7 MP +, plik
    oczywiście w 16 bitach. Po obróbce wyostrzamy z małym promieniem w
    trybie darken, nie żałuj tego wyostrzania. Po spłaszczeniu znów
    wyostrzamy małym promieniem całość na maksa (promień w przedziale
    0,2-0,3). Tak wyostrzony plik poddajemy działaniu lensblur (opcja
    triangle (3) / promień 4-5 / reszta zero / szum 2, gaussian, kolorowy).
    Taki plik możesz zapisać do tiff i otworzyć go IrfanView gdzie go
    pomniejszasz do rozdzielczości web algorytmem B-Spline. Dostaniesz
    mięciutki obraz który już w PS możesz sobie wyostrzyć małym promieniem
    wedle uznania. Jak Ci zależy na szybkości to etap po lensblur i
    zapisaniu do tiff możesz wykonać za pomocą programu SNS-Resizer kolegi
    Sebastiana Nibisza tylko że tu będziesz mieć na żyletę i ktoś może Ci
    zarzucić przeostrzenie (laikom się podoba), choć ja artefaktów nie
    zauważyłem. To jest patent kolegi Janka Muzykanta i jemu należą się
    podziękowania, ja mogę tylko dodać że jest to bardzo skuteczna metoda,
    oczywiście ustawienia można modyfikować w graniach rozsądku.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 13. Data: 2009-10-30 21:25:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cichybartko" hcfj27$7e6$...@n...onet.pl

> [...]
    > podziękowania, ja mogę tylko dodać że jest to bardzo skuteczna metoda,
    > oczywiście ustawienia można modyfikować w graniach rozsądku.

    Moja metoda jest prymitywniejsza, ale podobna. :)
    Dla mnie to absurdy. IMO należy kupić dobre szkło
    (kit do C 450 D jest jakby zabrudzony; IS 70-300
    jest tak sobie ostry; 50/1.4 i tym bardziej 50/1.8
    są wg mnie także złe -- pstryknąłem w sklepie kilka
    fotek i rozczarowałem się) i nie ostrzyć softem.

    Pani Ewa Prus namówiła mnie do Sigmy -- sama też lubi Sigmę. Dzięki
    niej zostałem na wystawie w Łodzi (w kwietniu br.) o jeden dzień
    dłużej i wypróbowałem dwie Sigmy -- efekt powalający w zestawieniu
    z Canonem. I stabilizacja o niebo lepsza, i optyka. :) Grafikiem
    nie byłem, nie jestem, i raczej ;) nie będę. :)

    Obróbka wieloma programami to nie dla mnie zabawa. Soft Canona
    i PS -- tyle musi mi wystarczyć. :) Złego zdjęcia nie poprawię. :)
    IrfanView to nie dla mnie program. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2009-10-30 21:55:15
    Od: cichybartko <c...@g...com>

> [...]
    > dłużej i wypróbowałem dwie Sigmy -- efekt powalający w zestawieniu
    > z Canonem. I stabilizacja o niebo lepsza, i optyka. :)

    a teraz popatrz na wykresy:
    http://tinyurl.com/649t33
    http://tinyurl.com/5okrla
    http://tinyurl.com/pvwbhw
    i na dodatek masz tą hiper super stałkę Sigmy ;)
    http://tinyurl.com/qfm4ej

    Ja tam przepaści nie widzę ale skory Ty ją widzisz na zdjęciach to coś
    musisz mieć z tym kitem :). Ta obróbka o której piszę to może minuta
    może więcej, możesz to zresztą robić batchem przy większej ilości zdjęć.
    A co do IrfanView to szkoda że go nie doceniasz bo to strasznie zacny
    program. Ale mówię Ci sfotografuj jakieś drzewa i potraktuj jej
    Muzykantowym patentem i porównaj ze swoimi efektami. Z drugiej strony
    jak masz dużo zdjęć do przerobienia to znaczy że masz słabą selekcje ;)
    i to jest kolejny element nad którym powinieneś popracować poza obróbką.

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 15. Data: 2009-10-30 22:16:04
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cichybartko" hcfnc1$jhk$...@n...onet.pl

    > [..] Z drugiej strony jak masz dużo zdjęć do przerobienia to znaczy
    > że masz słabą selekcje ;) i to jest kolejny element nad którym
    > powinieneś popracować poza obróbką.

    Od zawsze uważałem, że należy pstryknąć tysiąc zdjęć, aby wybrać z nich
    jedno. :) Może dwa... :)

    Teraz zamierzam coś pstryknąć i liczę się z tym,że być może poświęcę na
    to aparat. :) Pstryknąć, obejrzeć, przespać się, pomyśleć o poprawkach,
    znowu pstryknąć... I do skutku. :) Najpierw muszę wybrać szmaty/tło
    szkiełka i flesze. :)

    Na razie kupiłem statyw za 29 złotych :) z groszami. :)
    Wysoki na 130 cm. :) Dla mnie fajny, :) choć poziomica ;) jest popsuta. :)

    Obróbka mnie jakoś nie ciągnie. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 16. Data: 2009-10-30 23:16:10
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Obróbka mnie jakoś nie ciągnie. :)

    Tak to można było w czasach filmu, pstryknąć a resztę zrzucić na lab.
    Dziś to od Ciebie zależy w dużej mierze jak ta surówka z aparatu będzie
    wyglądać na monitorze czy po wydrukowaniu. Obróbka nie boli, na początek
    proponuję lekturę http://helion.pl/ksiazki/photre.htm . Czasami można
    naprawdę sporo wycisnąć z prostej konfiguracji sprzętowej, a czasem
    efekty ze wspaniałego sprzętu mogą polegnąć na etapie obróbki. Więc
    niech Ci szybko minie to gadżeciarstwo ;).

    chcesz sobie skompletować mini studio?

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 17. Data: 2009-10-30 23:56:41
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cichybartko" hcfs3o$ujt$...@n...onet.pl

> [...]
    > efekty ze wspaniałego sprzętu mogą polegnąć na etapie obróbki. Więc
    > niech Ci szybko minie to gadżeciarstwo ;).

    Na razie muszę trochę pojeździć i pochodzić -- oskrzela dobiły mnie mocno.
    Później będę odwiedzał czytelnie (jest tego masa w Białymstoku -- 2 Auchan,
    Macro, 2 Carrefour, Biała, Alpha, Lidle, SelGros, 2 Tesco...) i poczytam. :)
    Może nawet notebook zabiorę, aby poćwiczyć. :) Obsługa w czytelniach jest miła. :)

    Kiedyś mnie pamiętali z Empiku na Rynku Kościuszki, gdzie sporo kupowałem.
    Teraz nie wiem, dlaczego mnie lubią. :)

    Fajne były czasy mego ogólniaka. Kupowałem tam regularnie.
    Któregoś razu poprosiłem o foto. Nowa pracowniczka zdjęła z półki polskie
    Foto, stara (stażem stara) zdjęła węgierskie, po czym odwróciły się do
    mnie, spojrzały na siebie i obie powiedziały o sobie coś na kształt:

    -- Chyba głupia jesteś. :)

    Następnie obie spojrzały w moim kierunku, prosząc o arbitraż...
    No i niestety... Nową później widywałem na ulicach.
    Była bardzo ładna, ale w Empiku długo nie pracowała. :)
    (choć nie wydaje się mi, że zaszkodził jej ów incydent) ;)

    Pamiętam jej wygląd (i twarz, i figurę -- była wysoka i szczupła)
    do dzisiaj bardzo dokładnie. :) Miała ciemne włosy. :)

    Kiedyś (gdy byłem w ogólniaku) ludzie lubili mnie. :)

    Jak zwał tak zwał. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2009-10-30 23:58:49
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    cichybartko wrote:
> [...]
    > Muzykanta i jemu należą się podziękowania, ja mogę tylko dodać że
    > jest to bardzo skuteczna metoda, oczywiście ustawienia można

    no ale w ten sposób dostajemy jeszcze dodatkowo glace na zdjęciu i mielimy
    szumem
    nie lepiej po prostu nie ostrzyć?
    nauczyć się oglądać odbitki?

    wysotrzanie wymyślili ludzie którzy zdjęcia oglądają na monitorze- i tylko
    tam się sprawdza - IMHO

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 19. Data: 2009-10-31 00:03:39
    Od: Kryhu <k...@p...pl>

    Ptas pisze:

    Hej

    > Z prosba o opinie do Szanownych Grupowiczow wystepuje. Rzecz w ocenie, czy
    > zdjecie zamieszczone pod ponizszym adresem (waga 3,6M) ma normalny, taki
    > jakiego powinienem oczekiwac poziom szumow. To wolany RAW bez zadnych
    > ulepszen. Jedynie wyostrzanie domyslnie ustawione na 3 w wolarce Canon'a:
    >
    > http://www.ptas.pl/szum/

    Szumu to ja tam nie widzę ale IMO źle wyostrzone i pozjadało detale. Nie
    podobają mi się też te kolorowe placki na ciemnych fragmentach muru pod
    oknami. Takie coś przy ISO 200 bez żadnego wyciągania wyłazi?
    --
    Pozdro
    Kryhu

  • 20. Data: 2009-10-31 01:58:50
    Od: "Marek Grochocki" <m...@g...pl>

    "Ptas" <p...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > http://www.ptas.pl/szum/
    > Bedze bardzo wdzieczny za uwagi i komentarze.

    Ja tam szumu jakos nei widze, ale ze zdjeciem ejst cos nei tak. Sciana
    wydaje sie dziwnie kolorowawa w niektorych miejscach.
    Wrzuc plik RAW to kazdy bedzie mogl porownac, albo zrobic lepiej wolanie,
    aby zobaczyc, czy to program cos nie namieszal.

    MARC