    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: czy 5DmkII szumi?
    Date: Fri, 30 Oct 2009 22:25:24 +0100

    "cichybartko" hcfj27$7e6$...@n...onet.pl

    > A więc tak otwierasz RAW w powiększonej rozdzielczości w ACR, możesz
    > wybrać standard czyli np. 12 MP ale wybieramy tą opcję 19,7 MP +, plik
    > oczywiście w 16 bitach. Po obróbce wyostrzamy z małym promieniem w
    > trybie darken, nie żałuj tego wyostrzania. Po spłaszczeniu znów
    > wyostrzamy małym promieniem całość na maksa (promień w przedziale
    > 0,2-0,3). Tak wyostrzony plik poddajemy działaniu lensblur (opcja
    > triangle (3) / promień 4-5 / reszta zero / szum 2, gaussian, kolorowy).
    > Taki plik możesz zapisać do tiff i otworzyć go IrfanView gdzie go
> [...]

    Moja metoda jest prymitywniejsza, ale podobna. :)
    Dla mnie to absurdy. IMO należy kupić dobre szkło
    (kit do C 450 D jest jakby zabrudzony; IS 70-300
    jest tak sobie ostry; 50/1.4 i tym bardziej 50/1.8
    są wg mnie także złe -- pstryknąłem w sklepie kilka
    fotek i rozczarowałem się) i nie ostrzyć softem.

    Pani Ewa Prus namówiła mnie do Sigmy -- sama też lubi Sigmę. Dzięki
    niej zostałem na wystawie w Łodzi (w kwietniu br.) o jeden dzień
    dłużej i wypróbowałem dwie Sigmy -- efekt powalający w zestawieniu
    z Canonem. I stabilizacja o niebo lepsza, i optyka. :) Grafikiem
    nie byłem, nie jestem, i raczej ;) nie będę. :)

    Obróbka wieloma programami to nie dla mnie zabawa. Soft Canona
    i PS -- tyle musi mi wystarczyć. :) Złego zdjęcia nie poprawię. :)
    IrfanView to nie dla mnie program. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'