  • 31. Data: 2009-10-31 17:01:43
    Temat: Re: czy 5DmkII szumi?
    Od: cichybartko <c...@g...com>

    Janko Muzykant pisze:

> [...]
    > barierę niskiej rozdzielczości (na jednostkę) monitorów, na których
    > chcemy pokazać to, co w rzeczywistości (świecie realnym) może być
    > postrzegane z wyższą rozdzielczością (wciąż na jednostkę powierzchni).
    > Nic to nie ma wspólnego z jakimś cudownym dorabianiem szczegółów.
    > W praktyce wygląda to tak - po lewej pokombinowane, po prawej ''by
    > default'':
    > http://www.cyfrowka.neostrada.pl/ostrzenie.png
    > (oglądać 1:1)
    > Kto nie widzi różnicy, albo komu podoba się bardziej to po prawej,

    Jak ja lubię Twoje przykłady :) jeden obraz i wszystko jasne :).

    --
    Pozdrawiam.
    Bartko.

  • 32. Data: 2009-10-31 17:41:12
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Sebastian Nibisz" hchmvf$5il$...@i...gazeta.pl

    > Te znam.

    To nie będę Cię uczył. Ty możesz pouczyć mnie. :)

    > Nie o wszystkim można sie dowiedzieć z książek.
    > Z wypowiedziami autorów programów z pewnością warto sie czasami zapoznać.

    Nie znam tych algorytmów. :) I nie piszę takich programów.

    Skoro znasz algorytmy, zaprezentuj je. :)

    Ci, którzy znają a których ja nam, twierdzą, że żaden algorytm
    wyostrzający nie dodaje niczego poza iluzją ostrości i artefaktami. :)

    Trudno mi z tym stanowiskiem zgodzić się. Gdy jest rozmyta krecha,
    można ją zastrzyć do bólu. ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 33. Data: 2009-10-31 17:44:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hchoem$4uj$...@n...onet.pl

> [...]
    http://www.cyfrowka.neostrada.pl/ostrzenie.png
    > (oglądać 1:1) Kto nie widzi różnicy, albo komu podoba się bardziej to po prawej,

    Wolę tę z lewej. :) (choć wiem o tym, że prawidłowa odpowiedź brzmi -- biorę obie) ;)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 34. Data: 2009-10-31 17:45:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "cichybartko" hchqhi$adb$...@n...onet.pl

    > Jak ja lubię Twoje przykłady :) jeden obraz i wszystko jasne :).

    Dokładnie tak -- wszystko jasne. Ale ja wolę bydefaultową. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 35. Data: 2009-10-31 17:52:27
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    > Wolę tę z lewej. :) (choć wiem o tym, że prawidłowa odpowiedź brzmi --
    > biorę obie) ;)

    W tym poście wolisz z lewej, a w poście obok z prawej. Czyli dobrze
    mówisz, bierzesz obie :)

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 36. Data: 2009-10-31 18:50:42
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hchtgr$jj5$...@n...onet.pl

    > W tym poście wolisz z lewej, a w poście obok z prawej. Czyli dobrze mówisz,
    bierzesz obie :)

    O! Przepraszam!! Słuszna uwaga!!! Czyli ta po prawej to bydefault?
    W takim razie oświadczam się ;) co do tego, że biorę tę po lewej.

    Myślałem, że to ona jest by default, choć IMO obie mają artefakty.
    (zabrałem obie i wziąłem pod lupę)

    Biorę tę miękką.

    Obie są ostrzone?

    IMO możesz postawić którejś na policzku pieprzyk, aby nie
    było tłumaczenia -- biorę po prawej, ale po jej prawej.

    Ja biorę tę miękką. :) Na monitorze jest po lewej stronie. :)
    Myślałem, że to ona jest bd. :) Napisałeś wprawdzie, że prawa
    jest bd, ale nieuważnie czytałem. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 37. Data: 2009-10-31 18:55:32
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > O! Przepraszam!! Słuszna uwaga!!! Czyli ta po prawej to bydefault?
    > W takim razie oświadczam się ;) co do tego, że biorę tę po lewej.

    Czyli jednak kombinowaną.

    > Myślałem, że to ona jest by default, choć IMO obie mają artefakty.
    > (zabrałem obie i wziąłem pod lupę)
    >
    > Biorę tę miękką.
    >
    > Obie są ostrzone?

    Oczywiście, ale lewa z niskim promieniem plus lensblur, kombinowane na
    rozmiarze oryginalnym i po resajzie, a prawa to symulator ostrzenia ''z
    aparatu'' czyli po klasycznemu.
    Jak znajdziesz link w archiwum to jest tam więcej na temat.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /wymyśliłem do karty pin: 1234 i teraz boję się, czy nie za prosty.../

  • 38. Data: 2009-10-31 19:01:22
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hci176$vnb$...@n...onet.pl

    > Czyli jednak kombinowaną.

    Kombinowaną. :) A pokaż w RAWce. :)

    > Oczywiście,

    Tak myślałem, bo widać artefakty. :)

    > ale lewa z niskim promieniem plus lensblur,

    IMO samo zJPEGowanie daje fajne efekty. :)
    Ty postawiłeś PNG, ale zwykle stawia się JPG, bo są malutkie. :)

    > kombinowane na rozmiarze oryginalnym i po resajzie, a prawa to symulator ostrzenia
    ''z aparatu'' czyli po klasycznemu.
    > Jak znajdziesz link w archiwum to jest tam więcej na temat.

    Nie chcę. Wolę wstawić szkło optyczne (w miejsce
    musztardówki kitowej) i nie ostrzyć, a jedynie wyblurować. :)

    -=-

    IMO C 450 D spełniła pokładane w niej nadzieje -- zobaczyłem
    na własne oczęta cyfrową lustrzankę z połówka matrycą. :)
    I mogę powiedzieć, że dla mnie ten aparat jest bardzo dobry. :)
    Natomiast szkła Canona (te, które znam -- eLek nie znam) są
    bardzo słabe.

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 39. Data: 2009-10-31 19:16:33
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Kombinowaną. :) A pokaż w RAWce. :)

    A skąd rawka po pięciu latach...

    > Tak myślałem, bo widać artefakty. :)

    No to trochę za dużo widzisz, bo to resajz w dół razy... sporo (około 4
    razy), a poza tym specjalnie png, żeby nie było żadnych ''domieszek''
    pochodzenia obcego.

    > IMO samo zJPEGowanie daje fajne efekty. :)
    > Ty postawiłeś PNG, ale zwykle stawia się JPG, bo są malutkie. :)

    Znowu trochę nie rozumiesz po co png - to format bezstratny, nic do
    obrazu nie wnosi, a ten przykład jest ''akademicki'' i chodzi o to, by
    żadnych dodatkowych strat nie było. Teoretycznie jpg o minimalnej
    kompresji też, ale lepiej przy takich przykładach unikać niepewności.

    > Nie chcę. Wolę wstawić szkło optyczne (w miejsce
    > musztardówki kitowej) i nie ostrzyć, a jedynie wyblurować. :)

    To nie było szkło kitowe i nadal nie rozumiesz o czym mówimy - nie o
    ratowaniu obrazu ze złych obiektywów tylko o najkorzystniejszej
    prezentacji zdjęć o rozdzielczości poniżej 1Mpx na monitorach. Nie ma
    znaczenia, czy to z najdroższego obiektywu, czy z kita.
    Każde medium ma swoje ''korzystne ostrzenie'', np. inaczej zupełnie pod
    papier i to jeszcze silnie zależy od wymiarów tegoż jak i samych technik
    drukarskich.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl
    /największy komplement jaki można powiedzieć kobiecie? - nie używałem
    liquify/

  • 40. Data: 2009-10-31 19:44:03
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Janko Muzykant" hci2ei$48a$...@n...onet.pl

    > No to trochę za dużo widzisz, bo to resajz w dół razy... sporo (około 4 razy), a
    poza tym specjalnie png, żeby nie było żadnych
    > ''domieszek'' pochodzenia obcego.

    No właśnie -- wolałem nie wdawać się w dyskusje. :)
    Gotowy jestem zgodzić się z każdą tezą. ;)

    > Znowu trochę nie rozumiesz po co png - to format bezstratny, nic do

    Ależ pojmuję i rozumiem. Znam ten format. :)

    > obrazu nie wnosi, a ten przykład jest ''akademicki'' i chodzi o to, by żadnych
    dodatkowych strat nie było. Teoretycznie jpg o
    > minimalnej kompresji też, ale lepiej przy takich przykładach unikać niepewności.

    Też -- JoTPeGowałem kilkanaście razy i nie znalazłem różnicy w ocenie na oko. :)

    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Dasz RAWkę? :)