  • 1. Data: 2009-10-29 18:52:09
    Temat: Filmy HD z Lumixa - co z tym zrobić?
    Od: niewe <n...@b...pl>

    No więc mam Lumixa.
    Kupiłem, nie ze względu na filmy, ale jak już są to chciałbym to
    wykorzystać. Aparat może nagrywać w dwóch formatach. Klasyczny MPG lub
    AVCHD. Tylko w tym drugim formacie rozdzielczość jest teoretycznie HD.
    Po podłączeniu aparatu do TV odtwarza to bardzo fajnie. Nie wiem czy to
    prawdziwe HD czy tylko "chwyt marketingowy" ale poprawa jakości jest
    widoczna. Niestety po zrzuceniu na kompa pojawiają się trzy problemy:
    1. Mogę to odtwarzać tylko w programiku dołączonym do aparatu. Programik
    jest gówniany i nie lubię z niego korzystać.
    2. Komp nie wyrabia. Filmy skaczą. Albo rzeczywiście mam już za słabą
    grafę co wydaje się prawdopodobne, albo patrz punkt 1. czyli programik
    jest gówniany.
    3. Film jest zapisany w postaci aż czterech plików z rozszerzeniami:
    *.cont *.iis *.m2ts *.tmb Po pierwsze robi mi to burdel na dysku. Po
    drugie nie mam żadnej możliwości podglądu miniatury filmu. Musze odpalać
    gówniany programik z punktu pierwszego :/ Formatu tego nie rozpoznaje
    też Picassa.

    Pyt. 1.
    Czy mogę to jakoś przekonwertować do jakiegoś bardziej ludzkiego formatu?
    Pyt. 2.
    Czy mogę to jakoś przekonwertować do jakiegoś bardziej ludzkiego formatu
    bez straty jakości?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2009-10-29 21:41:20
    Temat: Re: Filmy HD z Lumixa - co z tym zrobić?
    Od: "Kret z domu" <maytki(malpa)@o2.pl>

    --

    Użytkownik "niewe" <n...@b...pl> napisał w wiadomości
    > No więc mam Lumixa.
    [ciach]
> [...]
    > 1. Mogę to odtwarzać tylko w programiku dołączonym do aparatu. Programik
    > jest gówniany i nie lubię z niego korzystać.

    Bez przesady kilka kodeków i nawet WMP 10 je odtwarza

    > 2. Komp nie wyrabia. Filmy skaczą. Albo rzeczywiście mam już za słabą
    > grafę co wydaje się prawdopodobne, albo patrz punkt 1. czyli programik
    > jest gówniany.

    mój Pentium M 1,6GHZ (z zintegrowaną grafiką) bez problemu daje sobie z nimi
    radę

    > 3. Film jest zapisany w postaci aż czterech plików z rozszerzeniami:
    > *.cont *.iis *.m2ts *.tmb Po pierwsze robi mi to burdel na dysku.
    wystarczy plik .m2ts

    > Pyt. 1.
    > Czy mogę to jakoś przekonwertować do jakiegoś bardziej ludzkiego formatu?

    Tak

    > Pyt. 2.
    > Czy mogę to jakoś przekonwertować do jakiegoś bardziej ludzkiego formatu
    > bez straty jakości?

    Tu jeż jest większy problem (rozmiarowo :D)

    Jakby co to tu masz konwerter (free)
    http://www.koyotesoft.com/indexEn.html

    PS
    Ktoś zna darmowy program do obróbki .mts ?? (wystarczi mi przyciąc i dziwięk
    podmienić)

    Przemek
    www.kluchojady.prv.pl

  • 3. Data: 2009-10-30 06:13:25
    Od: "KILu" <b...@w...pl>

    niewe wrote:
    > Po podłączeniu aparatu do TV odtwarza to bardzo fajnie. Nie wiem czy to
    > prawdziwe HD czy tylko "chwyt marketingowy" ale poprawa jakości jest
    > widoczna.

    Dodam jedynie, ze jesli podlaczasz aparat do TV przez composite (cinch),
    to o zadnym HD nie ma mowy.

    k,

  • 4. Data: 2009-10-30 07:44:01
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

> [...]
    > wydaje się prawdopodobne, albo patrz punkt 1. czyli programik jest gówniany.
    Ściągnij kodeki pakiet K-Lite. Będziesz mógł odtwarzać np. w Media Player
    (lepiej w wersji Classic z pakietu K-lite). U mnie w notebooku Celeron 1.5GB
    wyrabia się bez problemu z odtwarzaniem standardu HD720p.

> [...]
    > żadnej możliwości podglądu miniatury filmu. Musze odpalać gówniany programik z
    > punktu pierwszego :/ Formatu tego nie rozpoznaje też Picassa.
    Wystarczy przegrać .m2ts
    Z tego co pamiętam to gdzieś w opcjach kodeków było tworzenie miniatur w
    Eksploratorze.
    Picassa tworzy miniatury i odtwarza (gdy są kodeki).

    > Pyt. 1.
    > Czy mogę to jakoś przekonwertować do jakiegoś bardziej ludzkiego formatu?
    > Pyt. 2.
    > Czy mogę to jakoś przekonwertować do jakiegoś bardziej ludzkiego formatu bez
    > straty jakości?
    Ja używam już wcześniej proponowany Free HD Converter V1.2 (www.koyotesoft.com)
    Strata jakości jest nieunikniona. Teoretycznie można by zrobić AVI z bezstratną
    kompresją, ale przy jakości HD rozmiar pliku byłby zabójczy.
    Zazwyczaj konweruję AVCHD na MPEG2 HD - strata jakości nieistotna, a
    przynajmniej komputer z montażem się wyrabia. (Ulead Video Studio 11 na
    komputerze z dwurdzeniowym AMD Athlon 64 X2 5200+ zupełnie wysiada z AVCHD, a z
    MPEG działa bez problemu).

    Pozdrawiam
    Wojtek