  • 11. Data: 2010-11-16 17:28:06
    Temat: Re: często przepalające sie halogeny
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    news:ibudnc$sjh$1@news.onet.pl...

    > No to o LED zapomnij - ciagle za slabo swieca.

    Dzisiaj moja małzowinka kupiła LEDY-y Systemled GU10 19SMD
    Do tej pory były zamontowane halogeny 35W.
    LED-y świecą o niebo jaśniej, choć widmo pozostawia sporo do życzenia.

  • 12. Data: 2010-11-16 18:27:26
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Nov 2010 18:28:06 +0100, Plumpi wrote:

    >Dzisiaj moja małzowinka kupiła LEDY-y Systemled GU10 19SMD

    Takie ?
    http://elektro-hurt.bazarek.pl/opis/id,625031/

    >Do tej pory były zamontowane halogeny 35W.
    >LED-y świecą o niebo jaśniej, choć widmo pozostawia sporo do życzenia.

    Tylko ze u mnie oswietlenie salonu to 200-300W w zarowkach - powiedzmy
    2500lm. Takich lampek trzeba by z 10, 350zl ..

    J.

  • 13. Data: 2010-11-16 18:28:53
    Od: " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    entroper <entroper-pocztaonetpeel> napisał(a):

    > pewnie na 230V...
    > nic z tym nie zrobisz. Możesz próbować lepszych firm, ale ten typ
    > generalnie tak ma.

    Jeśli są na 230V to lekarstwem może być wymiana zwykłego wyłącznika na
    sensorowy ściemniacz z tzw. "soft-startem".
    Przy włączaniu krótkim dotknięciem rozjaśnia żarówki płynnie w czasie
    ok 1 sekundy co zabezpiecza przed przepalaniem w momencie włączania (bardzo
    częste zjawisko, bo zimna żarówka w tym momencie pobiera bardzo duży prąd)).
    Jeśli przepalają się po dłuższej pracy, to można ustawiać jasność na np.80%
    i żarówki powinny dłużej żyć.

  • 14. Data: 2010-11-16 19:29:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Nov 2010 18:23:15 +0100, Papkin wrote:
    >Matka, do nowej lampy, kupila zarowki ala swieczki, z halogenkiem w srodku
    >sprytnie umieszczonym (banka w bance, wiecie o co chodzi). Po tygodniu ponoc
    >juz polowa z 6 zarowek nie swiecila, nastepna padla kilka dni pozniej.
    >Wzialem opakowanie, super malym drukiem (ona nie zobaczy bez okularow) Made in
    >PRC. Takie no name importowane przez jakas pieprzona firme z polski -> import
    >smieci chyba nie jest tak latwo sobie urzedowo zalatwic a tu prosze...

    Ale chinczycy potrafia tez przyzwoite zrobic.
    Doszukac czy malym drukiem nie pisze cos o trwalosci.
    tydzien, 7 dni = 168 godzin. Jest podstawa do reklamacji, gdyby
    napisali choc 200h :-)

    J.

  • 15. Data: 2010-11-16 19:39:19
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik " Wmak" <w...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli przepalają się po dłuższej pracy, to można ustawiać jasność na
    np.80% > i żarówki powinny dłużej żyć.

    Tyle, że halogen działający na 80% nie ma sensu. Lepiej wstawić lampkę
    stojącą a halogenów nie używać :)

    e.

  • 16. Data: 2010-11-16 19:44:08
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Nov 2010 19:27:26 +0100, J.F. wrote:

    >Tylko ze u mnie oswietlenie salonu to 200-300W w zarowkach - powiedzmy
    >2500lm. Takich lampek trzeba by z 10, 350zl ..

    Choc w sumie - moze one nie beda sie palic, a fachowiec duzo mniej nie
    wezmie :-)

    Kluczowe jednak jaki tu mamy system - 12V czy 230.

    J.

  • 17. Data: 2010-11-16 20:56:08
    Temat: Re: często przepalajšce sie halogeny
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    > Takie ?
    > http://elektro-hurt.bazarek.pl/opis/id,625031/

    Dokładnie.

    > Tylko ze u mnie oswietlenie salonu to 200-300W w zarowkach - powiedzmy
    > 2500lm. Takich lampek trzeba by z 10, 350zl ..

    W moim przypadku chodzi o 6 szt . do oświetlenia pokoju córki, bo miała do
    tej pory halogeny, które zbyt często "padają" - niestety na 230V :/

  • 18. Data: 2010-11-16 20:57:59
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

    Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci

    > Ale chinczycy potrafia tez przyzwoite zrobic.
    > Doszukac czy malym drukiem nie pisze cos o trwalosci.
    > tydzien, 7 dni = 168 godzin. Jest podstawa do reklamacji, gdyby
    > napisali choc 200h :-)

    Poza tym teraz prawie eszystko jest chinskie.

  • 19. Data: 2010-11-16 20:59:30
    Od: "Plumpi" <p...@o...pl>

> [...]

    > prąd)).
    > Jeśli przepalają się po dłuższej pracy, to można ustawiać jasność na

    Nic to nie daje. Mam takie zamontowane i halogeny na 230V "padają jak muchy"
    :)

  • 20. Data: 2010-11-16 21:23:15
    Od: Tomasz Wójtowicz <S...@S...COM>

    W dniu 2010-11-16 18:20, Piotr "Curious" Slawinski pisze:

    > ew. inny scenariusz -
    > zmienisz wszystkie diodki na led'y, a okaze sie ze masz tam 'elektroniczny
    > transformator' . niby bedzie wszystko dzialac, z tym ze nie obciazony dosc
    > transformator bedzie oscylowal przy kilku mhz , i zaczniesz np. zaklocac
    > jakies wazne urzadzenie wojskowe. przyczlapie UKE

    Przyczłapie UKE i gówno zrobi, bo zarówno zasilacz impulsowy jak i ledy
    mają CE. W dodatku zasilacze 12V do oświetlenia jakie znam są
    dostosowane do zasilania ledów i pracują stabilnie od 0W.