  • 1. Data: 2010-11-15 20:39:13
    Temat: Jak pomiar temp przez siec ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    Witam
    Znalalzme wlasnie cos takiego :
    http://www.meraprojekt.com.pl/files/mp00200.pdf
    mam rozumiec, ze moge np do tego podlaczyc kilka czujek temeratury 1 wire ?
    I juz moge przez USB odczytywac kilka temperatur ?

    Jezeli tak to :
    1) czy jest gdzies jakies zrodlo softu (np c++) do odczytu takich danych z
    usb
    2) czy da sie to latwo dolaczyc do jakiejs przejsciowki USB->TCP/IP aby
    odczytywac te dane w sieci LAN ?

    Fantom
    ps. A moze inne proste/tanie rozwiazanie na odczyt w LAN kilku temperatur ?

  • 2. Data: 2010-11-15 21:07:32
    Temat: Re: Jak pomiar temp przez siec ?
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > 2) czy da sie to latwo dolaczyc do jakiejs przejsciowki USB->TCP/IP aby
    > odczytywac te dane w sieci LAN ?

    Czy da sie do tego jakos uzyc np tego :
    1) http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=jTcQKIRXgNPLo5
    4b (watpie)
    2) lub http://www.q-s.pl/prod2/UH-204D.html (tez watpie)
    3) lub http://www.propox.com/products/t_126.html (tu na 99% sie da ?)

    Fantom

  • 3. Data: 2010-11-15 21:33:11
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Czy da sie do tego jakos uzyc np tego :
> [...]

    A moze cos takiego http://www.tradex.pl/xport.htm ?

    Juz sam nie wiem czy nie komplikuje tematu.
    Da sie jakos latow przejsc z 1wire na tcp/ip lub udp ?

    Fantom

  • 4. Data: 2010-11-15 21:40:19
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-11-15 22:33, Fantom pisze:

    > A moze cos takiego http://www.tradex.pl/xport.htm ?
    >
    > Juz sam nie wiem czy nie komplikuje tematu.
    > Da sie jakos latow przejsc z 1wire na tcp/ip lub udp ?
    >
    > Fantom

    Da sie bez problemu dowolny router z openwrt i i2c na pokladzie.

  • 5. Data: 2010-11-16 00:37:52
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    Ta płytka demo z Microchipa to potrafi:
    http://skocz.pl/picdemNet2
    http://www.microchip.com/stellent/idcplg?IdcService=
    SS_GET_PAGE&nodeId=1406&
    dDocName=en028217

    Tak przy okazji:
    Jest błąd w opisie płytki:
    http://www.alpro.pl/IPtemp/re3.jpg

    A tutaj taka strona, na której widać odczytany stan przycisków,
    potencjometru lub temperatury:
    http://www.alpro.pl/IPtemp/Webpage/

    Pięknie to działa.
    Jest kod darmowy wraz ze stosem TCP/IP.

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 6. Data: 2010-11-16 15:44:31
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > Da sie bez problemu dowolny router z openwrt i i2c na pokladzie.

    No wlasnie gdzies znalazlem przerobke linksysa 54 - dolozenie portu rs232.
    Ale nie chce jakos za duzo sie bawic. wolalbym gotowy modul - bez potrzeby
    lutowania i myslenia :)

    Fantom

  • 7. Data: 2010-11-16 15:49:23
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

    > http://skocz.pl/picdemNet2

    W sumie fajne ale nie za tanio :(

    Mysle nad jakims konwerterem rs232->ethernet. Wlasnie patze na lantonixa i
    tibbo. Te chyba sie nadadza ?

    Fantom

  • 8. Data: 2010-11-16 16:30:46
    Od: Jacek Jackowiak <j...@g...com>

    W dniu 15.11.2010 22:07, Fantom pisze:

    > Czy da sie do tego jakos uzyc np tego :
> [...]
    W zupełności wystarczą Ci również moduły MMnet01, które są dwa razy
    tańsze
    http://www.sklep.propox.com/index.php?d=katalog&k_id
    =125&lang=standard&currency=standard

    Pracuję obecnie na systemie który Propox do tego daje - Nut/OS (tyle, że
    na modułach z Kamami) i muszę powiedzieć, że naprawdę fajnie się sprawuje.

  • 9. Data: 2010-11-16 16:45:17
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl> napisał w

    > No wlasnie gdzies znalazlem przerobke linksysa 54 - dolozenie
    > portu rs232. Ale nie chce jakos za duzo sie bawic. wolalbym
    > gotowy modul - bez potrzeby lutowania i myslenia :)

    No to szukaj takiego modulu, a nie jakis przesciowek
    Ethernet-USB-1Wire ..

    A tak nawiasem pytajac - ma byc "przez siec" czy "przez kable
    sieciowe" ?
    Moze latwiej np zacisnac termopary we wtyczce RJ45, a w szafie
    podlaczyc te kable do odpowiedniego urzadzenia :-)

    J.

  • 10. Data: 2010-11-16 17:23:22
    Od: "Fantom" <s...@s...poczta.onet.pl>

> [...]
    > Moze latwiej np zacisnac termopary we wtyczce RJ45, a w szafie podlaczyc
    > te kable do odpowiedniego urzadzenia :-)

    Przez siec. W miejscu gdzie ma byc pomiar temp mam skretke, ktora wychodzi w
    szafie ze switchem. Kompy jeszcze w innym miejscu. Wiec lan bedzie tu
    bajlepszym medium

    Fantom