  • 1. Data: 2010-11-15 19:26:24
    Temat: Mikrokontroler z dużą ilością ramu na pokładzie (np. 12-16kb)
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    Szukam mikrokontrolera (może być 8 bitowiec z rodziny 8051
    ale niekoniecznie) co miałby sporo pamięci ram na pokładzie...

    Potrzebuje conajmniej 12kb, fajnie byłoby 16kb.

    Mam w tej chwili na oku klon 8051 firmy Silicon Labs
    C8051F045 ale ma on tylko 8kb ram. Chciałbym uniknąć
    potrzeby dodawania zewnętrznych kostek RAM a z tego
    co widzę SiLabs robi wszystkie proce z max 8kb...

    Procesor ma pracować na małej płytce obsługującej
    inteligentnego tłumacza protokołów komunikacyjnych
    pomiędzy 3 urządzeniami komunikującymi się z 4-tym przez
    porty szeregowe, więc posiadanie kilku uartów (może 4?)
    na pokładzie też byłoby zaletą, ale na drugim planie...
    Prędkość komunikacji na poziomie zaledwie 9600 baud
    umożliwi mi łatwe zrobienie uarta softwareowego metodą
    "bit-bang".

    Acha, zapomniałem dodać, że procek ma być oczywiście tani
    i dostępny. Najlepiej z darmowym kompilatorem C/C++ :-))
    Koszt procka C8051F045 to jest rząd 7-8 dolarów USD
    i mam już z tą rodziną proców doświadczenie, kompilatory.

    Patrzę jeszcze na 16-bitowe procki Texas Instruments serii
    MSP430. Niektóre mają większą pamięć ram 16kb i 4 uarty.
    Na przykład MSP430F5418 - cena jednostkowa podobna
    do proca SiLabs a przy 1000 sztuk spada do 5 dolców...
    Niestety nie znam tej rodziny proców, nie mam narzędzi itp.

    Co możecie doradzić innego? Coś, co nie miałoby wejść/wyjść
    analogowych, które podejrzewam mocno podrażają kostkę
    w przypadku C8051F045 lub MSP430F5418 z A/C i C/A...

  • 2. Data: 2010-11-15 20:02:27
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-11-15 20:26, Pszemol wrote:
    > Koszt procka C8051F045 to jest rząd 7-8 dolarów USD
    > i mam już z tą rodziną proców doświadczenie, kompilatory.

    Powinieneś w tej cenie zmiescić małego ARM7 z wystarczającą ilością RAM.

    Ewentualnie jak tego ramu chcesz dużo ale niekoniecznie szybko to byle
    co plus:

    http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/2210
    0E.pdf

  • 3. Data: 2010-11-15 20:06:13
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Potrzebuje conajmniej 12kb, fajnie byłoby 16kb.
    >
    > Mam w tej chwili na oku klon 8051 firmy Silicon Labs

    CY7C68013A
    -16 KBytes of on-chip Code/Data RAM
    - 48-MHz, 24-MHz, or 12-MHz CPU operation
    - Four clocks per instruction cycle
    - Two USARTS
    Software: 8051 code runs from:
    - Internal RAM, which is downloaded via USB
    - Internal RAM, which is loaded from EEPROM
    - 3.3V operation with 5V tolerant inputs

    --
    pozdrawiam
    Sylwester Łazar

  • 4. Data: 2010-11-15 20:23:21
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sylwester Łazar" <i...@a...pl> wrote in message

> [...]
    > - Internal RAM, which is downloaded via USB
    > - Internal RAM, which is loaded from EEPROM
    > - 3.3V operation with 5V tolerant inputs

    No ale ten nie ma nawet flasha na pamięć programu.
    Widzę że kod ładuje się z USB lub EEPROM...
    Poza tym ma w porównaniu do MSP430F5418 tylko
    dwa uarty... Jak już mam się przesiadać na proca,
    którego nie znam to chyba wolałbym już iść na całość.

    Acha, chciałem jeszcze dodać coś, o czym zapomniałem
    napisać wcześniej - fajnie byłoby, aby procek miał swój
    wewnętrzny oscylator w miarę dokładny do UARTów,
    np. 1% co by się nic nie rozjeżdżało nawet bez kwarca.
    Proce SiLabs ma taki kompensowany generatorek RC
    na pokładzie. Nie wiem co TI ma na myśli pisząc "oscilator
    type: internal" bo jeszcze datasheeta nie łyknąłem do niego.

    Jak już mam wybrzydzać to też chciałbym obudowę
    typu QFP albo SSOP a nie jakieś BGA co by łatwo było
    na prototypach polutować to-to ręcznie lutownicą.

  • 5. Data: 2010-11-15 20:28:25
    Od: Miłosz Skowyra <m...@w...epf.pl>

    W dniu 2010-11-15 19:26, Pszemol pisze:

> [...]
    > Koszt procka C8051F045 to jest rząd 7-8 dolarów USD
    > i mam już z tą rodziną proców doświadczenie, kompilatory.

    Jak 12 kB to stary i zapomniany AT89S8253.
    Niestety - jeden UART. Na siłę możesz dorzucić zewnętrzne uarty na
    SPI... choć to bez sensu.

    --
    Pozdrawiam Miłosz.

  • 6. Data: 2010-11-15 20:28:50
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Sebastian Biały" <h...@p...onet.pl> wrote in message

    > Powinieneś w tej cenie zmiescić małego ARM7 z wystarczającą ilością RAM.

    A co konkretnie masz na myśli? Bo na stronie digikey.com szukam
    ARM7 po ustawienie mu 16kb ram dostaję tylko kostki po 10-12 dolców.
    Zresztą ARM7 brzmi trochę jak armata do komara - 60MHz ?? :-))

    > Ewentualnie jak tego ramu chcesz dużo ale niekoniecznie szybko to byle co
    > plus:
    >
    > http://ww1.microchip.com/downloads/en/DeviceDoc/2210
    0E.pdf

    Tak, to zawsze jest Plan B którzy trzymam w tylnej kieszeni...
    Ale na razie chciałbym coś, co rozwiąże mi problem bez
    dodatkowych kostek ram...

  • 7. Data: 2010-11-15 20:50:29
    Od: "Andrzej Ekiert" <d...@t...pl>

    Dnia 15-11-2010 o 20:26:24 Pszemol <P...@p...com> napisał(a):

> [...]
    >
    > Potrzebuje conajmniej 12kb, fajnie byłoby 16kb.
    >
    > [...] więc posiadanie kilku uartów (może 4?)

    Jeśli jesteś gotów wyrwać się poza świat 8051, to PIC24FJ128GA106 wydaje
    się po prostu być zaprojektowany dla Ciebie ;-)

    http://www.microchip.com/wwwproducts/Devices.aspx?dD
    ocName=en532133

    Pozdrawiam,
    ae
    --
    http://www.ekiert.com/microchip

  • 8. Data: 2010-11-15 21:07:53
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2010-11-15 21:28, Pszemol wrote:
    > A co konkretnie masz na myśli? Bo na stronie digikey.com szukam
    > ARM7 po ustawienie mu 16kb ram dostaję tylko kostki po 10-12 dolców.
    > Zresztą ARM7 brzmi trochę jak armata do komara - 60MHz ?? :-))

    AT91SAM7S64. 16kB RAM. Cena około 8 dol. W TME za jedną sztukę w sklepie
    który do tanich nie należy. Przypuszaczam ze Philipsowe LPC bedą tańsze,
    ale nie mam doświadczeń.

    60MHz? To sobie zmniejsz do ilu chcesz. Pracuj nawet na wewnętrznym
    zegarze jeśli masz ochotę.

    Nie widzę sensu wkładania średniowiecznej technologii '51 na którą nie
    ma kompilatorów normalnych języków, składa sie głównie z ograniczeń
    kiedy obok leży w tej samej cenie coś znacznie wygodniejszego.

  • 9. Data: 2010-11-15 21:09:15
    Od: "entroper" <entroper-pocztaonetpeel>

    Użytkownik "Andrzej Ekiert" <d...@t...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli jesteś gotów wyrwać się poza świat 8051, to PIC24FJ128GA106 wydaje
    się po prostu być zaprojektowany dla Ciebie ;-)

    to już lepiej wyrwać się od razu w świat ARM7... ten procek w tej chwili
    to ślepa ścieżka ewolucji :)

    e.

  • 10. Data: 2010-11-15 21:10:17
    Od: Zbych <a...@o...pl>

    Pszemol przemówił ludzkim głosem:
> [...]

    > porty szeregowe, więc posiadanie kilku uartów (może 4?)
    > na pokładzie też byłoby zaletą, ale na drugim planie...

    Coś z rodziny stm32. Do 5 uartów, z RAMeme też nie będzie problemu.