  • 1. Data: 2010-11-16 14:46:43
    Temat: Elektroniczny "transformator" do halogenów na szynę TS35
    Od: Daniel Jaworski <d...@p...fm>

    Witam.

    Czy ktoś z szanownych grupowiczów spotkał się z tzw. elektronicznym
    "transformatorem" do zasilania 12V żarówek halogenowych (coś jak YT 250
    ze strony <http://www.indel.pl/p_yt.html>) w wykonaniu na szynę TS35?

    Pozdrawiam.

    --
    Daniel

  • 2. Data: 2010-11-16 15:20:31
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 16.11.2010 15:46, schrieb Daniel Jaworski:
> [...]
    >
    > Czy ktoś z szanownych grupowiczów spotkał się z tzw. elektronicznym
    > "transformatorem" do zasilania 12V żarówek halogenowych (coś jak YT 250

    Ciężko dostać, bo "nikt" tego nie potrzebuje. Transformatory,
    szczególnie te elektroniczne, należy montować niedalego lamp.
    Coponiektóre mają nawet napisane na obudowie max. długość kabla do
    obciążenia. Jak jest więcej to zaczynają się huśtać. Jak chcesz jednak,
    to najłatwiej będzie kupić pustą obudowę i transformator do niej (i
    oświetlenia) pasujący.

    Waldek

  • 3. Data: 2010-11-16 19:09:32
    Od: Daniel Jaworski <d...@p...fm>

    W dniu 16-11-2010 16:20, Waldemar Krzok pisze:

    > Ciężko dostać, bo "nikt" tego nie potrzebuje.

    Na to wygląda.

    > Transformatory, szczególnie te elektroniczne, należy montować
    > niedalego lamp. Coponiektóre mają nawet napisane na obudowie max.
    > długość kabla do obciążenia. Jak jest więcej to zaczynają się huśtać.

    W sumie logiczne -- po stronie wtórnej mamy 10 razy większy prąd, a
    spadek napięcia na kablach jest proporcjonalnie bardziej widoczny.
    Boję się jednak, że serwisowanie dokładnie zabudowanego modułu
    transformatora może być bardzo problematyczne.

    > Jak chcesz jednak, to najłatwiej będzie kupić pustą obudowę i
    > transformator do niej (i oświetlenia) pasujący.

    To akurat "odpada". Prawdopodobnie muszę zmienić koncepcję.

    Pozdrawiam.

    --
    Daniel

  • 4. Data: 2010-11-16 21:20:53
    Od: "William Bonawentura" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Daniel Jaworski" <d...@p...fm> napisał w wiadomości

    > Boję się jednak, że serwisowanie dokładnie zabudowanego modułu
    > transformatora może być bardzo problematyczne.

    Zasilacz do halogenów ma celowo obudowę wąską a długą. Bez problemu przechodzi przez
    otwór oprawki sufitowej.

  • 5. Data: 2010-11-17 07:55:47
    Od: "bratPit[pr]" <k...@o...pl>

    > Czy ktoś z szanownych grupowiczów spotkał się z tzw. elektronicznym
    > "transformatorem" do zasilania 12V żarówek halogenowych (coś jak YT 250 ze
    > strony <http://www.indel.pl/p_yt.html>) w wykonaniu na szynę TS35?

    na podanej przez Ciebie stronie jest też coś takiego:
    http://www.indel.pl/oferta1_1.pdf
    w tej ofercie na str 12 tego pdf-a mają "zasilacze impulsowe "RS" firmy
    Mean Well, Indel "
    wśród nich masz np RS150-12, Uwy=12v, Iwy=12,5A a w notatce info o mocowaniu
    na szynie TS35 i możliwości zasilania z nich również diod,
    cena rozsądna bo 165zł brutto, może więc to jest to czego szukasz?

    brat

  • 6. Data: 2010-11-17 09:20:58
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Am 16.11.2010 20:09, schrieb Daniel Jaworski:

> [...]
    > Boję się jednak, że serwisowanie dokładnie zabudowanego modułu
    > transformatora może być bardzo problematyczne.

    Nie chodzi tylko o spadek napięcia, tylko o indukcyjność doprowadzenia.
    Elektroniczne transformatory to niespecjalnie lubią. To, że przy tych
    prądach musisz położyć 6mm2 albo więcej nie trzeba mówić.

    > To akurat "odpada". Prawdopodobnie muszę zmienić koncepcję.

    Mi się udało upakować transformator w puszce podtynkowej. Trzeba tylko
    porozdzielać na obwody, gdzie są możliwe małe transformatorki (do 100W).

    Waldek

  • 7. Data: 2010-11-17 17:31:22
    Od: "Papo5merfo" <gramy.w.gałe@tusek.pl>

    Órzytkownik "Daniel Jaworski" napisał:

    > To akurat "odpada". Prawdopodobnie muszę zmienić koncepcję.

    a jaką masz koncepcje?:O)

  • 8. Data: 2010-11-18 08:12:49
    Od: Daniel Jaworski <d...@p...fm>

    W dniu 17-11-2010 18:31, Papo5merfo pisze:

    > a jaką masz koncepcje?:O)

    Żarówki halogenowe na 230V + coś co zapewni "softstart". BTW: czy
    występują jakieś gotowe (w sensie -- moduł z wszelkimi certyfikatami)
    układy softstartu?

    --
    Daniel

  • 9. Data: 2010-11-19 09:02:02
    Od: "Papo5merfo" <k...@t...eu>

    > Żarówki halogenowe na 230V + coś co zapewni "softstart". BTW: czy
    > występują jakieś gotowe (w sensie -- moduł z wszelkimi certyfikatami)
    > układy softstartu?

    no pszeciesz ten zasilacz o jaki spytałeś to zapewnia, po to go właśnie
    zrobiono:O)

    p.s. ja się tak zastanawiam czy ten zasilacz się na pszykład do kompa, czy
    drukarki nadaje, tani, mały i wysokosprawny:O)