  • 21. Data: 2010-07-26 14:38:44
    Temat: Re: czemu nie RS6 ?
    Od: Arek M <a...@g...pl>

    > sam mam takiego mechanika, jest jeden problem,
    > ciezko u niego z czasem aby sie z nim umowic, ale jak juz cos zrobi, to nie
    > da sie lepiej...

    Tylko pytanie:
    Czy robisz u niego jakies 2.7 biturbo, 4.2 V8, M5, c32AMG, jakies EVO,
    boxera czy moze 1.9TDI? :)

    --
    PozdrawiAM!
    WRX/240KM

  • 22. Data: 2010-07-26 15:16:55
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pon, 26 lip 2010 o 14:38 GMT, Arek M napisał(a):

    > Tylko pytanie:
    > Czy robisz u niego jakies 2.7 biturbo, 4.2 V8, M5, c32AMG, jakies EVO,
    > boxera czy moze 1.9TDI? :)

    Robi to co mu podstawie, od prostszych spraw, po te bardziej wymagajace,
    oczywiscie na pewno sa bardziej skomplikowane przypadki gdzie sobie nie
    poradzi, ale ma tez znajomosci i jak sam nie bedzie wiedzial, to sie
    dowie, o czym sie juz wielokrotnie przekonalem i mnie jeszcze nie zawiodl

    Z tych co wymieniles, poradzilby sobie pewnie ze wszystkimi, zalezy jeszcze
    co masz dokladnie na mysli, bo taki przyklad: odnosnie ASB to on wymieni
    mi olej, jezeli trzeba cos wiecej, to odesle do zaufanego specjalisty od
    ASB
    Chociaz ostatnio robil remont silnika 30d, zdobyl plany silnika, sciagnal
    na chwile specjaliste od BMW zeby ocenil co i jak, a reszte bez problemu zrobil we
    wlasnym
    zakresie...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 23. Data: 2010-07-26 15:20:32
    Od: Piotr Wasil <a...@n...www>

    Brzezi <b...@g...com> napisał(a):

    >Dlaczego od razu ze skrajnosci w skrajnosc? sa tylko ASO i Kazie? dlaczego
    >zapominasz o doswiadczonych serwisach nieASO? czesto sa bardzo dobrze
    >wyposazone, i pracuja tam ludzie bardziej kompetentni niz w ASO, a ceny
    >kilka razy nizsze...

    Za robocizne, ale nie za czesci. U mnie w biurowcu gosc ma RS4. Kiedys
    przypadkiem slyszalem jak rozmawial z kolega przy lunchu i mowil, ze
    wlasciwie zadna czesc od zwyklego A4 nie pasuje.

    --
    -- Moje podróże -- http://www.piotrwasil.com

  • 24. Data: 2010-07-26 15:40:32
    Od: Brzezi <b...@g...com>

    pon, 26 lip 2010 o 15:20 GMT, Piotr Wasil napisał(a):

    > Za robocizne, ale nie za czesci. U mnie w biurowcu gosc ma RS4. Kiedys
    > przypadkiem slyszalem jak rozmawial z kolega przy lunchu i mowil, ze
    > wlasciwie zadna czesc od zwyklego A4 nie pasuje.

    Tez pewnie wszystko zalezy, czy serwis ma uklad dobry na zakup czesci, bo
    rzeczywiscie, przy takich jak RS* to zamiennikow raczej nie bedzie, i
    trzeba u firmowego dystrynutora kupowac...

    Pozdrawiam
    Brzezi

  • 25. Data: 2010-07-26 22:43:25
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "BartekK" <s...@N...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > germanii), znam mniejwięcej ich historię... Ale prawie wszyscy wokół
    > usiłują mi wybić z głowy taki zakup, podając wszystkie możliwe przeciw (od
    > "a po co ci", "będzie za dużo palić", do "to bardzo niedobre auto,
    > słyszałem że się psują", oczywiście nikt takiego nie miał) ale bez
    > sensownego uzasadnienia. Najlepiej jakbym sobie kupił Octawię albo
    > ostatecznie A6 3.0tdi z 2008 poleasingową...
    > Czy na prawdę popełniam jakąś zbrodnię rzucając się na taki pojazd, z
    > przebiegami (wg Dekra i salonu rzeczywistymi) rzędu 100-130tyś km?

    Zbrodni jeszcze nie popełniasz, ale..

    > Spalanie rzędu 13-20l/100 mnie nie przeraża, zwłaszcza że to nie jedyny
    > pojazd "w domu", po mieście jeździć na zakupy tym nie będę, raczej trasy
    > na drugi koniec Europy.

    Hmm i po to Ci jest potrzebne auto o mocy rzędu 400 KM? ;)
    Przecież do sprawnego poruszania się po trasach wystarczy naprawdę 200 KM
    turbodiesel, który ma także tą zaletę, że spali połowę tego paliwa, które
    zje RS6.

    > Autami które mają po >100KM/T jeździłem, AWD, RWD
    > Osobiście wolałbym chyba starszą "porządną" konstrukcję właśnie z
    > 2000-2005 "przed-lift" niż coś nowszego, bo im nowsze tym więcej możliwych
    > problemów (choćby z doborem interfejsu by cośtam zdiagnozować), ale może
    > się mylę?

    Łatwość diagnostyki to jedno, a ceny części zamiennych - to drugie. RS6 to
    nie jest samochód, do którego zamienniki leżą w każdej hurtowni. Już sama
    cena kompletu części do układu hamulcowego może Cię wyrwać z butów, nie
    mówiąc o sytuacji, gdy padną Ci elektronicznie regulowane amorki, albo (nie
    daj Boże) silnik powie papapa bo będziesz miał pecha i pęknie pasek
    rozrządu.

    > Obecne wynalazki (zwłaszcza w podobnej cenie, ~100tyś) zasmucają mnie
    > swoją konstrukcją i wykonaniem (wygląda że dookoła konstruktorów chodził
    > księgowy z pytaniem "a nie da się tego taniej zrobić?")

    Za 100 tysięcy szukałbym ładnego A6 3.0 TDI. Kupisz auto raz, że młodsze,
    dwa - w nowszym nadwoziu ze zdecydowanie fajniejszym wnętrzem. Naprawiał to
    będziesz za 1/3 ceny gratów do RS6, w dodatku poradzi sobie z tym większość
    mechaników o specjalizacji Audi/VW.

    Jurand.

  • 26. Data: 2010-07-27 18:31:45
    Od: BartekK <s...@N...org>

    W dniu 2010-07-26 22:43, Jurand pisze:
> [...]
    Ślicznie dziękuję wszystkim za odzew w tym wątku, i rzeczowe odpowiedzi.

> [...]
    > Przecież do sprawnego poruszania się po trasach wystarczy naprawdę 200
    > KM turbodiesel, który ma także tą zaletę, że spali połowę tego paliwa,
    Racja, spali połowę, ale jak już liczyłem - w RS6 na paliwo rocznie
    wydałbym ~15kzł. Czyli cała oszczędność to może 7500zł na rok, a tyle to
    ja czasem na 2 miesiące wydaje na paliwo w drugim aucie...

    > Za 100 tysięcy szukałbym ładnego A6 3.0 TDI. Kupisz auto raz, że
    > młodsze, dwa - w nowszym nadwoziu ze zdecydowanie fajniejszym wnętrzem.
    Sprawa dyskusyjna czy fajniejszym. Mi organoleptycznie wydaje się (na
    podstawie A6 z 2003 i 2008) że starsze były lepiej wykonane
    (materiałowo, technicznie) i wygodniejsze, ale może to tylko moje
    odczucie. No i 3.0 tdi 3letnie z dużym prawdopodobieństwem może mieć 2x
    większy przebieg niż 7 letnie RS...

    --
    | Bartlomiej Kuzniewski
    173

  • 27. Data: 2010-07-27 19:43:01
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

> [...]
    > 3letnie z dużym prawdopodobieństwem może mieć 2x większy przebieg niż 7

    A kto Ci każe kupować takiego z przebiegiem 2x większym ;)

    Jurand.

  • 28. Data: 2010-07-27 21:50:11
    Od: Karthoon <k...@g...com>

    On 26 Lip, 22:43, "Jurand" <j...@i...pl> wrote:
> [...]

    > będziesz za 1/3 ceny gratów do RS6, w dodatku poradzi sobie z tym większość

    hmmm, czy nie widzisz nic śmiesznego w polecaniu komuś, kto się
    zastanawia nad - jednak dość rzadką - rodzinną torpedą dającą mnóstwo
    frajdy z jazdy popularnego i zupełnie przeciętnego (jak na tę klasę)
    klekota?

  • 29. Data: 2010-07-27 22:11:19
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>

    Użytkownik "Karthoon" <k...@g...com> napisał w wiadomości
    e.googlegroups.com...
> [...]

    > zastanawia nad - jednak dość rzadką - rodzinną torpedą dającą mnóstwo
    > frajdy z jazdy popularnego i zupełnie przeciętnego (jak na tę klasę)

    Nie - bo ta torpeda miałaby być używana przede wszystkim do jazdy w długich,
    europejskich trasach. A to oznacza autostrady, autostrady i jeszcze raz
    autostrady. Wymarzone miejsce dla diesla o dużej pojemności.

    Jurand.

  • 30. Data: 2010-07-27 22:51:56
    Od: Karthoon <k...@g...com>

    On 27 Lip, 22:11, "Jurand" <j...@i...pl> wrote:
> [...]
    > europejskich trasach. A to oznacza autostrady, autostrady i jeszcze raz
    > autostrady. Wymarzone miejsce dla diesla o dużej pojemności.

    Na szczęście nie wszyscy tak myślą. Dlatego mamy RS4, RS6, M5 i różnej
    maści R czy GTA.
    I dzięki temu, że niektórzy cenią w autach stylistykę, unikalne
    detale, nietuzinkowość i frajdęz jazdy mamy jeszcze Alfy, Lancie, Mini
    czy nowe DS3. A nie tylko V50 czy focusa tdci, passata "w dizlu" albo
    a6 tdi.