  • Data: 2010-11-15 10:16:39
    Temat: Re: cr-v kontra tuscon
    Od: n...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    Witam serdecznie.

    Jeździłem CR-V 2002 przez 6 lat. Od nowości do ponad 300kkm, kiedy to poszedł na
    przetarg. Nie oszczędzałem. Dojazdy do awarii (na czas), często polnymi drogami
    lub nawet bezdrożami. Na asfalcie tez dostawał maksymalnie przyspieszania do
    odcięcia i hamowania silnikiem z ponad odcięcia.
    Auto nie do zajechania. Megatrwałe. Pierwsza usterka to pocieknięty amortyzator
    z przodu przy 240kkm. No i w końcu po 300kkm. rozbiły się krzyżaki na wale, bo
    tył regularnie był w użyciu, nawet na asfalcie. Nic więcej.
    Silnik przy takim katowaniu brał około litra oleju miedzy przeglądami. Kiedy
    sprawdziłem, co będzie przy spokojnej jeździe to między przeglądami nie ubyło
    nawet milimetra ubytku na bagnecie.
    Autko bardzo żwawe jak na taki: "kredens". No i co najważniejsze, na szosie
    jeździ się jak osobówką. Nie telepie jak większość SUV-ów i terenówek, więc
    kiedy pojedziesz gdzieś dalej to nie będzie męczarnia.
    Benzyny pali średnio około 10l./100km. W dużych, zakorkowanych miastach więcej.
    Przy prędkości w okolicach maksymalnej około 14l./100km.
    W terenie spisuje się zaskakująco dobrze. O ile nie zawiśnie na podwoziu, to
    radzi sobie tak samo jak Navary, którymi koledzy byli razem na szkoleniu z jazdy
    w terenie. Trzeba tylko co 50-60kkm. wymieniać olej w tylnym dyfrze, bo inaczej
    sprzęgło miedzyosiowe może trochę chałasować, choć nadal dobrze działa.

    > Co lepiej wybraæ i dlaczego?
    O Hyunday-u nic nie wiem.

    > Ma byæ benzyna + gaz i 4x4...
    >
    > WG mnie:
    > CR-V
    > +honda...
    > +silnik 2.0
    > - mega minus za wnêtrze...
    Nie wiem co Ci się nie podoba? Jest bardzo dużo miejsca. Z tył w ogóle jak w
    limuzynie. Wygodne siedzenia dla normalnych ludzi. No i praktyczna półka między
    siedzeniami, która można złożyć i coś tam postawić. Tylko dźwignia ręcznego to
    nieporozumienie. Tkaniny bardzo trwałe. Po 300kkm. wyglądały jak nowe. Tylko na
    kierownicy wytarło się tworzywo. Gałka zmiany biegów była wypolerowana.

    > (wie kto¶ czy da sie tam wsadziæ butle pod pod³ogê do
    baga¿nika? jest tam
    > jaka¶ wystarczaj±ca wielko¶ciowo wnêka?
    Podłoga bagażnika to rozkładany stolik turystyczny. Pod nim jest wypełnione
    styropianem miejsce na pełnowymiarowe koło zapasowe. Masz tam miejsce na
    205/70R15 z tego co pamiętam. W styropianie są tylko narzędzia. Poza tym
    bagażnik (450l.) niby mniejszy niż w nowym X-Trail (prawie 700l.) ale ledwie
    zmieściłem się z rzeczami. Ten w Hondzie jest głęboki i można wiele rzeczy
    postawić do pionu.

    >Dodatkowo czy 4x4 jet sta³e czy da
    > siê to wy³±czyæ?)
    Jest na przód, a kiedy jest różnica w prędkości miedzy osiami płynnie dołącza
    się tył. Da się tez bardziej ostro, ale to już trzeba umieć ;-)
    Rozwiązanie dosyć dobre. W praktyce lepsze niż w nowym X-Trail-u, w którym niby
    jest lepiej ale elektronika wszystko blokuje. Nie da się jednak ręcznie
    sterować. I nie ma po co. Tydzień jeździłem z wyjętym wałem. To była masakra.
    Nawet na suchym koła buksują.
    Zawsze będe sie wypowiadał o niej w samych superlatywach, bo to najlepsze auto
    obiektywnie, którym jeździłem.
    Zawsze tez wspomnę o jedynej, ważnej wadzie. Ogromna podsterowność. Prawie jak w
    Vectrze OPC.
    Pozdrawiam.

    Sebastian
    http://www.speedyelise.fora.pl/