-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!new
sgate.onet.pl!niusy.onet.pl
From: n...@o...pl
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: cr-v kontra tuscon
Date: Mon, 15 Nov 2010 10:16:39 +0100
Organization: Onet.pl
Lines: 66
Sender: n...@n...onet.pl
Message-ID: <0...@n...onet.pl>
References: <ibp7m3$8h3$1@news.onet.pl>
NNTP-Posting-Host: newsgate.onet.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: newsgate.onet.pl 1289812599 7881 213.180.130.18 (15 Nov 2010 09:16:39 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 15 Nov 2010 09:16:39 +0000 (UTC)
Content-Disposition: inline
X-Mailer: http://niusy.onet.pl
X-Forwarded-For: 212.2.96.193, 10.174.28.52
X-User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.2.3) Gecko/20100401
Firefox/3.6.3
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2325733
[ ukryj nagłówki ]Witam serdecznie.
Jeździłem CR-V 2002 przez 6 lat. Od nowości do ponad 300kkm, kiedy to poszedł na
przetarg. Nie oszczędzałem. Dojazdy do awarii (na czas), często polnymi drogami
lub nawet bezdrożami. Na asfalcie tez dostawał maksymalnie przyspieszania do
odcięcia i hamowania silnikiem z ponad odcięcia.
Auto nie do zajechania. Megatrwałe. Pierwsza usterka to pocieknięty amortyzator
z przodu przy 240kkm. No i w końcu po 300kkm. rozbiły się krzyżaki na wale, bo
tył regularnie był w użyciu, nawet na asfalcie. Nic więcej.
Silnik przy takim katowaniu brał około litra oleju miedzy przeglądami. Kiedy
sprawdziłem, co będzie przy spokojnej jeździe to między przeglądami nie ubyło
nawet milimetra ubytku na bagnecie.
Autko bardzo żwawe jak na taki: "kredens". No i co najważniejsze, na szosie
jeździ się jak osobówką. Nie telepie jak większość SUV-ów i terenówek, więc
kiedy pojedziesz gdzieś dalej to nie będzie męczarnia.
Benzyny pali średnio około 10l./100km. W dużych, zakorkowanych miastach więcej.
Przy prędkości w okolicach maksymalnej około 14l./100km.
W terenie spisuje się zaskakująco dobrze. O ile nie zawiśnie na podwoziu, to
radzi sobie tak samo jak Navary, którymi koledzy byli razem na szkoleniu z jazdy
w terenie. Trzeba tylko co 50-60kkm. wymieniać olej w tylnym dyfrze, bo inaczej
sprzęgło miedzyosiowe może trochę chałasować, choć nadal dobrze działa.
> Co lepiej wybraæ i dlaczego?
O Hyunday-u nic nie wiem.
> Ma byæ benzyna + gaz i 4x4...
>
> WG mnie:
> CR-V
> +honda...
> +silnik 2.0
> - mega minus za wnêtrze...
Nie wiem co Ci się nie podoba? Jest bardzo dużo miejsca. Z tył w ogóle jak w
limuzynie. Wygodne siedzenia dla normalnych ludzi. No i praktyczna półka między
siedzeniami, która można złożyć i coś tam postawić. Tylko dźwignia ręcznego to
nieporozumienie. Tkaniny bardzo trwałe. Po 300kkm. wyglądały jak nowe. Tylko na
kierownicy wytarło się tworzywo. Gałka zmiany biegów była wypolerowana.
> (wie kto¶ czy da sie tam wsadziæ butle pod pod³ogê do
baga¿nika? jest tam
> jaka¶ wystarczaj±ca wielko¶ciowo wnêka?
Podłoga bagażnika to rozkładany stolik turystyczny. Pod nim jest wypełnione
styropianem miejsce na pełnowymiarowe koło zapasowe. Masz tam miejsce na
205/70R15 z tego co pamiętam. W styropianie są tylko narzędzia. Poza tym
bagażnik (450l.) niby mniejszy niż w nowym X-Trail (prawie 700l.) ale ledwie
zmieściłem się z rzeczami. Ten w Hondzie jest głęboki i można wiele rzeczy
postawić do pionu.
>Dodatkowo czy 4x4 jet sta³e czy da
> siê to wy³±czyæ?)
Jest na przód, a kiedy jest różnica w prędkości miedzy osiami płynnie dołącza
się tył. Da się tez bardziej ostro, ale to już trzeba umieć ;-)
Rozwiązanie dosyć dobre. W praktyce lepsze niż w nowym X-Trail-u, w którym niby
jest lepiej ale elektronika wszystko blokuje. Nie da się jednak ręcznie
sterować. I nie ma po co. Tydzień jeździłem z wyjętym wałem. To była masakra.
Nawet na suchym koła buksują.
Zawsze będe sie wypowiadał o niej w samych superlatywach, bo to najlepsze auto
obiektywnie, którym jeździłem.
Zawsze tez wspomnę o jedynej, ważnej wadzie. Ogromna podsterowność. Prawie jak w
Vectrze OPC.
Pozdrawiam.
Sebastian
http://www.speedyelise.fora.pl/
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 15.11.10 10:56 kamil
- 15.11.10 11:30 Pan Piskorz
- 15.11.10 11:46 Mirek Ptak
- 15.11.10 13:49 Maciej Browarczyk
- 15.11.10 13:51 kamil
- 15.11.10 13:59 Maciej Browarczyk
- 15.11.10 14:06 kamil
- 15.11.10 14:08 RoMan Mandziejewicz
- 15.11.10 14:10 kamil
- 15.11.10 14:14 RoMan Mandziejewicz
- 15.11.10 14:17 kamil
- 15.11.10 14:17 Maciej Browarczyk
- 15.11.10 14:21 kamil
- 15.11.10 15:02 RoMan Mandziejewicz
- 15.11.10 15:05 Hinek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
- piszę list do św Mikołaja
- czyste powietrze
- Planeta płonie
- zginął podczas zmiany kól
Najnowsze wątki
- 2024-11-08 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-11-08 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-08 Wrocław => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-11-08 Warszawa => QA Inżynier <=
- 2024-11-08 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-08 Akumulator Hyundai
- 2024-11-08 Warszawa => Manager/Specialist e-commerce (B2C) <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-08 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-08 znaj podstawe
- 2024-11-08 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=