  • 11. Data: 2012-02-14 12:13:56
    Temat: Re: cofanie licznika
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 14/02/2012 11:08, yabba wrote:

    > Naprawę zawieszenia robi się zwykle na nowych częściach. Przełożenie
    > silnika wiąże się z ryzykiem zakupu egzemplarza w niewiadomym stanie.

    Tak czy inaczej przy 350.000km silnik może i nie ma problemów, ale
    reszta jest zazwyczaj konkretnie wytłuczona. Zaczynają się potem wymiany
    zapieczonych zacisków, problemy z ustawianiem geometrii bo śrub ruszyć
    się nie da itp. Poza tym ile znasz osób, które regularnie wymieniają
    choćby płyn hamulcowy na przeglądach?

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 12. Data: 2012-02-14 12:14:16
    Od: kamil <k...@s...com>

    On 14/02/2012 11:12, AZ wrote:

    > Dla niektórych zawieszenie to amortyzatory a jak nie pourywane to
    > znaczy, że można jeździć ;-)

    A jak ciekną, to wystarczy szmatą obwiązać. :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Kamil

    http://bynajmniej.net

  • 13. Data: 2012-02-14 12:17:02
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/14/2012 12:14 PM, kamil wrote:

    > A jak ciekną, to wystarczy szmatą obwiązać. :-)

    A dokładniej to skarpetą i nie mylić z wężem bo wąż to na felgi! ;-)

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 14. Data: 2012-02-14 12:25:21
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    AZ nabazgrał(a):

    > Dla niektórych zawieszenie to amortyzatory a jak nie pourywane to znaczy,
    > że można jeździć ;-)

    No właśnie ,jaka jest bezpieczna skuteczność ?? mi na przeglądzie wyszło
    65-70% i specjalnie się dopytywałęm czy wymieniać i człowiek powiedział mi
    że spokojnie jeszcze mogę jeździć do następnego przeglądu a potem się
    zaobaczy ... rocznie robię jakieś 10-12 tyś. głównie trasy
    Warszawa/Mokotów - Piaseczno - Ursus więc do centrum zaglądam bardzo żadko.

  • 15. Data: 2012-02-14 12:26:01
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

    Użytkownik "kamil" <k...@s...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > nie da itp. Poza tym ile znasz osób, które regularnie wymieniają choćby

    Ale diagnostyka zwieszenia jest prosta, przeważnie WIDAĆ uszkodzenie i
    wymieniasz na nowe części. Hamulce trochę gorzej z diagnostyką, ale też
    wymieniasz na nowe części. Silnik ma dużo elementów niewidocznych z zewnątrz
    i bez gruntownej diagnostyki lub rozebrania nie wiesz czy np. brak mocy
    wynika z uszkodzenia czujnika za 30 zł, czy z ogólnego zużycia pierścieni.

    Ja wymieniam płyn hamulcowy. Znam też dwie osoby, które przeglądy nawet 10
    lat po gwarancji robią w ASO, więc można mieć nadzieję, że ASO wymienia płyn
    zgodnie z zaleceniami producenta.

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 16. Data: 2012-02-14 12:32:19
    Od: AZ <a...@g...com>

    On 02/14/2012 12:25 PM, Chris wrote:

> [...]
    > zaobaczy ... rocznie robię jakieś 10-12 tyś. głównie trasy
    > Warszawa/Mokotów - Piaseczno - Ursus więc do centrum zaglądam bardzo żadko.

    Akurat tutaj bardziej istotna jest różnica między lewą/prawą stroną
    która OIDP nie powinna przekraczać 15% a co do skuteczności tłumienia to
    chyba ciężko powiedzieć. Jak np. po wjechaniu w obniżenie buda wpada w
    oscylacje to trzeba pomyśleć o wymianie.

    --
    Artur
    ZZR 1200

  • 17. Data: 2012-02-14 12:37:56
    Od: "Chris" <a...@g...pl>

    AZ nabazgrał(a):

> [...]
    > ciężko powiedzieć. Jak np. po wjechaniu w obniżenie buda wpada w oscylacje

    Czyli na razie jest dobre bo nic takiego nie czuję ... :)