eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaco zrobić ze starymi TV, magnetowidami, telefonami dect.... › Re: co zrobić ze starymi TV, magnetowidami, telefonami dect....
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
    OSTED!not-for-mail
    From: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: co zrobić ze starymi TV, magnetowidami, telefonami dect....
    Date: Tue, 2 Jun 2015 21:09:11 +0200
    Organization: Centrala telefoniczna Pentaconta GCI
    Lines: 57
    Message-ID: <mkkvqv$p7n$1@node2.news.atman.pl>
    References: <mk4rsh$m31$1@dont-email.me> <5565f691$0$8366$65785112@news.neostrada.pl>
    <g...@n...chmurka.net>
    <mk6q02$1hh$1@usenet.news.interia.pl> <mk8ctb$bio$1@node2.news.atman.pl>
    <mk9r63$apv$1@usenet.news.interia.pl> <mka0e4$thf$1@node2.news.atman.pl>
    <556c1f92$0$27520$65785112@news.neostrada.pl>
    <mkhqff$i4d$1@node2.news.atman.pl> <g...@n...chmurka.net>
    <mkkpqb$if6$1@node2.news.atman.pl>
    <556deeab$0$27509$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: "ACMM-033" <v...@i...pl>
    NNTP-Posting-Host: 89-77-163-134.dynamic.chello.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1433272991 25847 89.77.163.134 (2 Jun 2015 19:23:11 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 2 Jun 2015 19:23:11 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Antivirus: avast! (VPS 150602-1, 2015-06-02), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:682019
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net> napisał w
    wiadomości news:556deeab$0$27509$65785112@news.neostrada.pl...
    ...
    >> był taki najgorszy, ale jego wykonanie, to chujówka na maxa.
    >>
    >
    >
    > To był chyba powszechny problem ZSRR. Rozwiązania konstrukcyjne całkiem
    > dobre, ale wykonanie z powodu złych materiałów i bylejakiej pracy

    Zgadza się. Choćby audio - Rubin, przynajmniej mój, miał znakomite. Gdy
    jeszcze nie zestarzał się, to olimpiada zimowa w Calgary, mimo dwukrotnego
    transkodowania (NTSC-PAL, a u nas PAL-SECAM) obraz był jak żyleta, a
    czystość lepsza, niż w modelach zachodnich. Ale, jak obwody zestrojone na
    zero, to i odchyłek nie było.

    > robotników - tragiczne. Patrząc na ich motoryzację - sprzęty w założeniach
    > nie do zdarcia, ale wykonane ze słabej stali, otwory krzywo wywiercone,
    > tapicerka odłazi, guma parcieje.

    Typowe chyba dla epoki socjalizmu. I nie tylko u Sowietów, u nas też. Miałem
    książkę "Naprawa samochodów Syrena", duża A3 gruba jak kalendarz zrywka z
    dawnych lat, jeśli nie bardziej. Do wszelkich operacji opisywała jak
    rozebrać silnik, jak ściagać łożyska, jak obrabiać części, jak..., jak...
    Konia z rzędem temu, jeśli choć ćwierć produkcji, warsztatów, stosowała się
    do wytycznych producenta. Także jakość części bywała, że lepiej nie mówić. I
    dziwić się, że obtłuczone młotem przy zdejmowaniu łożysko potrafiło pęknąć w
    trakcie jazdy? Że urywały się czopy (BARDZO NIEBEZPIECZNE, zdarzyło się dwa
    razy, na szczęście prędkość nie była wielka i udało się zatrzymać auto -
    hamulce były dwuobwodowe).
    Guma... Jedziemy na Pomorze Zachodnie, pogoda do dupy, włączone ogrzewanie.
    Nagle robi sie zimno, a wskazówka temperatury idzie w górę. Bardzo szybko
    doszła do czerwonego pola, więc szybki zjazd i wyłaczenie, rozbiegał się
    (choć na wolnych obrotach), przyhamowanie sprzęgłem na biegu zgasiło silnik.
    Przyczyną okazała się gumowa fajka, ta szeroka wychodząca z głowicy,
    pękła... po szwie... Z treści żalów w pismach moto wiem, że problemy tego
    typu były powszechne, że fajki pękały, ze gaźniki nie trzymały szczelności
    (a niektórzy bezmyślnie usuwali tę blachę między gaźnikiem, a rozrusznikiem,
    nie muszę pisać, czym to groziło i co się przez to wydarzało), itd.
    Partelacha była codziennością. I to nie tylko w motoryzacji.
    Z późniejszych nieco lat - Starsza jakaś Łada, świeci kontrolka ładowania,
    regulator podobnież elektroniczny... Mechanior powiedział o nim, że to gówno
    totalne, widać, nie pierwszy przypadek, dał elektromechaniczny i wszystko
    było dobrze.
    Tak sobie czasem myślę, jaki wpływ na to miał alkohol...
    - Panie majster, która godzina?
    - A wiesz, też bym się napił...

    Przykładów można by mnożyć na potęgę...

    --
    Spamerzy z telefonu: 814605413 222768000 616285002 845383900 224093185
    896510439 896126048
    (ten ostatni palant, to mnie o 7:47 rano w piątek obudził)
    (A ten przedostatni miał dla mnie "dobrą wiadomość", jehowita nawiedzony...)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: