eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaco zamiast "polskiego samochodu elektrycznego"Re: co zamiast "polskiego samochodu elektrycznego"
  • X-Received: by 10.157.11.143 with SMTP id 15mr2958261oth.11.1490101902348; Tue, 21
    Mar 2017 06:11:42 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.157.11.143 with SMTP id 15mr2958261oth.11.1490101902348; Tue, 21
    Mar 2017 06:11:42 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.glorb.com!w124no4938101itb.0!news-out.google.com!m191ni5430itc.0!nnt
    p.google.com!w124no718519itb.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegrou
    ps.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 21 Mar 2017 06:11:42 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <oar5uv$dbk$1@node1.news.atman.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=121.159.156.78;
    posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
    NNTP-Posting-Host: 121.159.156.78
    References: <d...@g...com>
    <oajd8r$hhv$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <9...@g...com>
    <oar5uv$dbk$1@node1.news.atman.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <c...@g...com>
    Subject: Re: co zamiast "polskiego samochodu elektrycznego"
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Injection-Date: Tue, 21 Mar 2017 13:11:42 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:38091
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu wtorek, 21 marca 2017 21:22:55 UTC+9 użytkownik bartekltg napisał:
    > On 20.03.2017 15:55, Konrad Anikiel wrote:
    >
    > > Kompletnie nikt nie widzi że w szkole program nauczania napisany jest
    > > bez składu, niedorzecznie podzielony na przedmioty. Przykład: Język
    > > Polski i historia to dwa aspekty tego samego przedmiotu. No więc
    > > czemu nikt do dzisiaj nie potrafi ich zsynchronizować tak żeby
    > > kolejne lekcje w danym dniu były o tym samym okresie?
    >
    > Z grubsza są, bo oba idą chronologicznie, ale...
    > Ciężko by było obu nauczycieli zsynchronizować. Jednemu się obsunie,
    > to drugi przecież nie będzie czekał.
    > A co istontijesze, na ten sam okres na polskim i historii przeznacza
    > się różną ilość czasu.
    >
    >
    >
    > > Zresztą
    > > matematykę tak samo możnaby wykładać okresami historycznymi, bo tak
    > > się rozwijała.
    >
    > Dlaczego?
    > Co to da?
    >
    >
    > > Dajcie temu dzieciakowi spójną wizję procesu rozwoju
    > > naszej cywilizacji, a coś z tego zrozumie. A tak, to ma na przemian
    > > inne okresy historyczne, inne idee, inne procesy, wymieszane tak jak
    > > się plan lekcji ułożył. Ta matematyka to w ogóle jest w szkole uczona
    > > kompletnie bez żadnego odniesienia do tego jak się rozwijała.
    >
    > Żeby pokazać rozwój jakjeś nauki, trzeba pokazać błędne ścieżki.
    > Inaczej, czyli wybierając poprawne i przydatne z dzisijeszego puntu
    > widzenia częśći, stworzy sie dość mylny obraz rozwoju nauki.
    > A na opisywanie wszystkiego nie ma czasu;-)
    >
    >
    > > Jak te
    > > dzieciaki nie widzą w tym żadnego sensownego procesu, tylko z dupy
    > > wzięte kolejne rozdziały w książce, to co one mają z tego zrozumieć?
    >
    > W ksiązce do matematyki kolejne tematy (i poziom niżej,
    > informacje/cwiczenia/zadania) powinne być ułożone tak, by
    > jedne z drugich wynikały. I tak jest (było gdy mnie uczyli).
    > To nie ma wiele wspolnego z historycznym rozwojem matematyki.
    >
    >
    > > Mają na pamięć się nauczyć tego co akurat trzeba zrozumieć, a nie
    > > zapamiętać?
    >
    > Mają na pamięć... a nie zapamiętać.
    > Coś w tym zdaniu pomieszałeś, ale ideę rozumiemy;-)
    >
    > Tak, powinno się matematyki uczyć na zrozumienie, nie zapamiętanie.
    > I po to należy odpowiednio ustawić kolejność. Kolejność historyczna
    > obcięta do rzeczy przydatnych nie ułatwi zrozumienia, a uczenie
    > bezsensownych z dzisiejszego punktu widzenia metod*) to strata czasu.
    >
    > *) tak, metod,bo do tego to się czesto sprowadzało, zobacz np jak
    > wyglądało pierwotnie rozwiązywanie równań kwadratowych. Wyprowadzenie
    > rzowków na deltę zajmije mniejs czasu i nie jest tak pamięciowe.
    >
    >
    >
    > > Jak to jest że w Polsce nikt nie potrafi wymyślić
    > > spójnego programu nauczania? Jedno pokolenie tak uczy następne jak
    > > samo się nauczyło od poprzedniego i tak to się toczy.
    >
    > Nie w tym problem. Mamy matematyków. Mamy ludzi znających się na
    > historii matematyki i na nauczaniu matematyki. Problem w tym, że
    > do układania programu nagle ściąga się ludzi z lasu :]

    Masz rację. Cofam matematykę. Powinienem był napisać fizykę.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: