-
X-Received: by 10.157.11.143 with SMTP id 15mr2958261oth.11.1490101902348; Tue, 21
Mar 2017 06:11:42 -0700 (PDT)
X-Received: by 10.157.11.143 with SMTP id 15mr2958261oth.11.1490101902348; Tue, 21
Mar 2017 06:11:42 -0700 (PDT)
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
0.net!news.glorb.com!w124no4938101itb.0!news-out.google.com!m191ni5430itc.0!nnt
p.google.com!w124no718519itb.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegrou
ps.com!not-for-mail
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Date: Tue, 21 Mar 2017 06:11:42 -0700 (PDT)
In-Reply-To: <oar5uv$dbk$1@node1.news.atman.pl>
Complaints-To: g...@g...com
Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=121.159.156.78;
posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
NNTP-Posting-Host: 121.159.156.78
References: <d...@g...com>
<oajd8r$hhv$1@node1.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<8...@g...com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<9...@g...com>
<oar5uv$dbk$1@node1.news.atman.pl>
User-Agent: G2/1.0
MIME-Version: 1.0
Message-ID: <c...@g...com>
Subject: Re: co zamiast "polskiego samochodu elektrycznego"
From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
Injection-Date: Tue, 21 Mar 2017 13:11:42 +0000
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:38091
[ ukryj nagłówki ]W dniu wtorek, 21 marca 2017 21:22:55 UTC+9 użytkownik bartekltg napisał:
> On 20.03.2017 15:55, Konrad Anikiel wrote:
>
> > Kompletnie nikt nie widzi że w szkole program nauczania napisany jest
> > bez składu, niedorzecznie podzielony na przedmioty. Przykład: Język
> > Polski i historia to dwa aspekty tego samego przedmiotu. No więc
> > czemu nikt do dzisiaj nie potrafi ich zsynchronizować tak żeby
> > kolejne lekcje w danym dniu były o tym samym okresie?
>
> Z grubsza są, bo oba idą chronologicznie, ale...
> Ciężko by było obu nauczycieli zsynchronizować. Jednemu się obsunie,
> to drugi przecież nie będzie czekał.
> A co istontijesze, na ten sam okres na polskim i historii przeznacza
> się różną ilość czasu.
>
>
>
> > Zresztą
> > matematykę tak samo możnaby wykładać okresami historycznymi, bo tak
> > się rozwijała.
>
> Dlaczego?
> Co to da?
>
>
> > Dajcie temu dzieciakowi spójną wizję procesu rozwoju
> > naszej cywilizacji, a coś z tego zrozumie. A tak, to ma na przemian
> > inne okresy historyczne, inne idee, inne procesy, wymieszane tak jak
> > się plan lekcji ułożył. Ta matematyka to w ogóle jest w szkole uczona
> > kompletnie bez żadnego odniesienia do tego jak się rozwijała.
>
> Żeby pokazać rozwój jakjeś nauki, trzeba pokazać błędne ścieżki.
> Inaczej, czyli wybierając poprawne i przydatne z dzisijeszego puntu
> widzenia częśći, stworzy sie dość mylny obraz rozwoju nauki.
> A na opisywanie wszystkiego nie ma czasu;-)
>
>
> > Jak te
> > dzieciaki nie widzą w tym żadnego sensownego procesu, tylko z dupy
> > wzięte kolejne rozdziały w książce, to co one mają z tego zrozumieć?
>
> W ksiązce do matematyki kolejne tematy (i poziom niżej,
> informacje/cwiczenia/zadania) powinne być ułożone tak, by
> jedne z drugich wynikały. I tak jest (było gdy mnie uczyli).
> To nie ma wiele wspolnego z historycznym rozwojem matematyki.
>
>
> > Mają na pamięć się nauczyć tego co akurat trzeba zrozumieć, a nie
> > zapamiętać?
>
> Mają na pamięć... a nie zapamiętać.
> Coś w tym zdaniu pomieszałeś, ale ideę rozumiemy;-)
>
> Tak, powinno się matematyki uczyć na zrozumienie, nie zapamiętanie.
> I po to należy odpowiednio ustawić kolejność. Kolejność historyczna
> obcięta do rzeczy przydatnych nie ułatwi zrozumienia, a uczenie
> bezsensownych z dzisiejszego punktu widzenia metod*) to strata czasu.
>
> *) tak, metod,bo do tego to się czesto sprowadzało, zobacz np jak
> wyglądało pierwotnie rozwiązywanie równań kwadratowych. Wyprowadzenie
> rzowków na deltę zajmije mniejs czasu i nie jest tak pamięciowe.
>
>
>
> > Jak to jest że w Polsce nikt nie potrafi wymyślić
> > spójnego programu nauczania? Jedno pokolenie tak uczy następne jak
> > samo się nauczyło od poprzedniego i tak to się toczy.
>
> Nie w tym problem. Mamy matematyków. Mamy ludzi znających się na
> historii matematyki i na nauczaniu matematyki. Problem w tym, że
> do układania programu nagle ściąga się ludzi z lasu :]
Masz rację. Cofam matematykę. Powinienem był napisać fizykę.
Następne wpisy z tego wątku
- 21.03.17 14:15 Jarosław Sokołowski
- 21.03.17 14:28 J.F.
- 21.03.17 14:33 Konrad Anikiel
- 21.03.17 14:36 Jarosław Sokołowski
- 21.03.17 14:52 Jarosław Sokołowski
- 21.03.17 14:54 J.F.
- 21.03.17 14:55 Jarosław Sokołowski
- 21.03.17 15:16 J.F.
- 21.03.17 19:43 Sebastian Biały
- 21.03.17 21:39 Jarosław Sokołowski
- 21.03.17 22:42 Sebastian Biały
- 21.03.17 23:32 Jarosław Sokołowski
- 22.03.17 02:03 Konrad Anikiel
- 22.03.17 02:36 Konrad Anikiel
- 22.03.17 03:51 Konrad Anikiel
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-12-16 W telefonie brak szufladki na drugą kartę SIM
- 2024-12-16 Szukam monitora HDMI ok. 4"
- 2024-12-16 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Akwarium w aucie
- 2024-12-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-12-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-12-16 Gdańsk => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-16 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-12-16 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-16 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-16 Warszawa => Programista Microsoft Dynamics 365 Business Central <=
- 2024-12-16 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2024-12-16 Szczecin => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-16 Lublin => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-16 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=