eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.sci.inzynieriaco zamiast "polskiego samochodu elektrycznego"Re: co zamiast "polskiego samochodu elektrycznego"
  • X-Received: by 10.157.67.140 with SMTP id t12mr2947083ote.7.1490099424829; Tue, 21
    Mar 2017 05:30:24 -0700 (PDT)
    X-Received: by 10.157.67.140 with SMTP id t12mr2947083ote.7.1490099424829; Tue, 21
    Mar 2017 05:30:24 -0700 (PDT)
    Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!news.glorb.com!w124no4929103itb.0!news-out.google.com!78ni21317itm.0!nntp
    .google.com!w124no709022itb.0!postnews.google.com!glegroupsg2000goo.googlegroup
    s.com!not-for-mail
    Newsgroups: pl.sci.inzynieria
    Date: Tue, 21 Mar 2017 05:30:24 -0700 (PDT)
    In-Reply-To: <58d10290$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
    Complaints-To: g...@g...com
    Injection-Info: glegroupsg2000goo.googlegroups.com; posting-host=121.159.156.78;
    posting-account=s_knbgoAAABnjazG523hnYRJDlH9qW0F
    NNTP-Posting-Host: 121.159.156.78
    References: <d...@g...com>
    <oajd8r$hhv$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <8...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <9...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <c...@g...com>
    <58d10290$0$15195$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: G2/1.0
    MIME-Version: 1.0
    Message-ID: <0...@g...com>
    Subject: Re: co zamiast "polskiego samochodu elektrycznego"
    From: Konrad Anikiel <a...@g...com>
    Injection-Date: Tue, 21 Mar 2017 12:30:24 +0000
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8
    Content-Transfer-Encoding: quoted-printable
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:38086
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu wtorek, 21 marca 2017 19:38:08 UTC+9 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Konrad Anikiel" napisał w wiadomości grup
    > W dniu wtorek, 21 marca 2017 06:27:48 UTC+9 użytkownik Jarosław
    > Sokołowski napisał:
    > [..]
    > >Farona Bolesława przytoczyłem żeby coś zilustrować, jakiś tam
    > >argument. Nie wiem czym "my" różnimy się od "was", w sensie jak mam
    > >uprościć wykład żebyś zrozumiał. Najpierw spróbuję bez
    > >mickiewiczowania. Otóż Faron Bolesław to jest przykład zajadłego
    > >humanisty. Jeden z wielu, bo PRL miał takich ministrów więcej. Tak,
    > >ten PRL który w ramach RWPG miał być krajem kwitnącego przemysłu,
    > >wiodącego w swoich dziedzinach.
    > >No więc tacy humaniści jak Faron Bolesław w szkole nas wspaniale
    > >humanizowali*, a potem w przemyśle produkowali "inżynierów
    > >kopalnianych" (autentyczny tytuł nadawany chętnym nie przez uczelnię,
    > >a przez zakład pracy, z braku tych dyplomowanych).
    > >Ten proceder jak wiemy, skończył się upadkiem, nie tylko ekonomicznym
    > >ale także zapaścią przemysłu. Wręcz przede wszystkim przemysłu, nie
    > >bójmy się tego słowa. Inżynieria zobowiązuje.
    >
    > Konradzie, ale ta zapasc nastapila, gdy juz bylo pelno inzynierow
    > wyksztalconych na krajowych uczelniach :-)

    Miałeś kiedyś styczność z poziomem prowincjonalnych politechnik, na przykład
    koszalińskiej?

    >
    > >*) Piszę to śmiertelnie poważnie, naprawdę cieszy mnie to że Polska
    > >jest potęgą poezji.
    >
    > A jest ? Co prawda mamy dwoch poetow noblistow, ale czy innych ?
    >
    > >Mi też się zdarzało podrywać swoją późniejszą żonę moimi kulawymi
    > >wierszami.
    >
    > Czasy sie troche zmienily, z poezji trudno wyzyc.
    >
    > >> > Jak to jest że w Polsce nikt nie potrafi wymyślić spójnego
    > >> > programu
    > >> > nauczania?
    > >> Tak samo jak w innych krajach.
    > >Nie, nie tak samo. Posyłałem swoje dzieci do szkoły w Polsce i w UK,
    > >uwierz mi że oni potrafią to czego my nie potrafimy.
    >
    > A co takiego potrafia ekstra ?
    >
    > >> > Nie chodzi o niego, tylko o sposób budowania programu. Nauczcie
    > >> > się wiersza na pamięć, a po co on go w ogóle napisał, to się nie
    > >> > interesujcie.
    > >> Przecież to nieprawda. Uczyli mnie po co go napisał.
    >
    > >Jak nieprawda jak prawda. Język Polski miałeś podzielony na okresy
    > >literackie, a nie historyczne, no bo jak miało być inaczej jak tym
    > >wszystkim rządzi dęty partyjno-naukawy minister Koszałek Opałek?.
    >
    > Eee - przeciez te literackie to tez historyczne.

    Wszystko jest historyczne. W mojej szkole na Zajęciach Praktyczno-Technicznych
    dziewczyny piekły ciasto, a chłopaki pilnikiem (jeden pilnik na dwóch uczniów, bo
    nauczyciel połowę zajumał) strugali punktak z pręta zbrojeniowego. Zatenczas na
    zapleczu Pan od zetpetunków i Pan od historii raczyli się bimbrem upędzonym zeszłej
    nocy na tymże zapleczu pracowni. Historia była wszędzie!

    >
    > >W datach jedno od drugiego było odległe o setki lat.
    > >Dziesięć minut przerwy i jesteś w innym świecie.
    >
    > W sensie innego przedmiotu ? Bo na polskim to raczej tak nie skakano.

    W sensie kolejnych lekcji w ciągu dnia.

    >
    > >Nauczyciel polskiego, jak był dobry i odważny, mógł czasem nagiąć
    > >program i powiedzieć coś o kontekście historycznym,
    >
    > Hm, o ile pamietam, to ten kontekst sie pojawial czesto. Trudno mowic
    > o pozytywizmie i nie mowic o przegranych powstaniach.

    Ale już o odkryciach geograficznych, postępie matematyki, technice obserwacji
    astronomicznych w tamtym okresie- zero. Dowiedziałeś się że myśmy się tu tłukli z
    moskalem, a co wiesz jak wyglądało wtedy życie tam gdzie był jakiś postęp
    cywilizacyjny? Też się tłukli, czy może jednak coś tam innego knuli?

    >
    > >ale za dziesięć minut miałeś ten kontekst kompletnie inny. To ma być
    > >program szkolny?
    > >W UK jak moje dzieciaki miały Rzym, to na wszystkich lekcjach
    > >jednocześnie: tu rzymskie liczby, tu makieta Rzymu do zrobienia w
    > >domu, tu anglosaski futhorc, tu festyn dzieciaków poprzebieranych w
    > >połowie za błyszczących w słońcu legionistów, w połowie za Boudicę i
    > >jej oberwańców.
    >
    > Innych okresow to tez dotyczylo ?
    > Bo Rzym to kawalek ich historii, nas ominal.
    >
    > Mowimy na historii o Mieszku ... i co robic na innych przedmiotach ?

    Nie ma innych przedmiotów. Wszystko jest jednym przedmiotem: rozwój cywilizacji. Jak
    nie było literatury, to był rozwój w innych dziedzinach. Mówić o tym co wiemy o
    tamtym czasie, a wiemy bardzo dużo. W X wieku wiele rzeczy się na świecie wydarzyło.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: