-
Data: 2017-03-21 13:22:54
Temat: Re: co zamiast "polskiego samochodu elektrycznego"
Od: bartekltg <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 20.03.2017 15:55, Konrad Anikiel wrote:
> Kompletnie nikt nie widzi że w szkole program nauczania napisany jest
> bez składu, niedorzecznie podzielony na przedmioty. Przykład: Język
> Polski i historia to dwa aspekty tego samego przedmiotu. No więc
> czemu nikt do dzisiaj nie potrafi ich zsynchronizować tak żeby
> kolejne lekcje w danym dniu były o tym samym okresie?
Z grubsza są, bo oba idą chronologicznie, ale...
Ciężko by było obu nauczycieli zsynchronizować. Jednemu się obsunie,
to drugi przecież nie będzie czekał.
A co istontijesze, na ten sam okres na polskim i historii przeznacza
się różną ilość czasu.
> Zresztą
> matematykę tak samo możnaby wykładać okresami historycznymi, bo tak
> się rozwijała.
Dlaczego?
Co to da?
> Dajcie temu dzieciakowi spójną wizję procesu rozwoju
> naszej cywilizacji, a coś z tego zrozumie. A tak, to ma na przemian
> inne okresy historyczne, inne idee, inne procesy, wymieszane tak jak
> się plan lekcji ułożył. Ta matematyka to w ogóle jest w szkole uczona
> kompletnie bez żadnego odniesienia do tego jak się rozwijała.
Żeby pokazać rozwój jakjeś nauki, trzeba pokazać błędne ścieżki.
Inaczej, czyli wybierając poprawne i przydatne z dzisijeszego puntu
widzenia częśći, stworzy sie dość mylny obraz rozwoju nauki.
A na opisywanie wszystkiego nie ma czasu;-)
> Jak te
> dzieciaki nie widzą w tym żadnego sensownego procesu, tylko z dupy
> wzięte kolejne rozdziały w książce, to co one mają z tego zrozumieć?
W ksiązce do matematyki kolejne tematy (i poziom niżej,
informacje/cwiczenia/zadania) powinne być ułożone tak, by
jedne z drugich wynikały. I tak jest (było gdy mnie uczyli).
To nie ma wiele wspolnego z historycznym rozwojem matematyki.
> Mają na pamięć się nauczyć tego co akurat trzeba zrozumieć, a nie
> zapamiętać?
Mają na pamięć... a nie zapamiętać.
Coś w tym zdaniu pomieszałeś, ale ideę rozumiemy;-)
Tak, powinno się matematyki uczyć na zrozumienie, nie zapamiętanie.
I po to należy odpowiednio ustawić kolejność. Kolejność historyczna
obcięta do rzeczy przydatnych nie ułatwi zrozumienia, a uczenie
bezsensownych z dzisiejszego punktu widzenia metod*) to strata czasu.
*) tak, metod,bo do tego to się czesto sprowadzało, zobacz np jak
wyglądało pierwotnie rozwiązywanie równań kwadratowych. Wyprowadzenie
rzowków na deltę zajmije mniejs czasu i nie jest tak pamięciowe.
> Jak to jest że w Polsce nikt nie potrafi wymyślić
> spójnego programu nauczania? Jedno pokolenie tak uczy następne jak
> samo się nauczyło od poprzedniego i tak to się toczy.
Nie w tym problem. Mamy matematyków. Mamy ludzi znających się na
historii matematyki i na nauczaniu matematyki. Problem w tym, że
do układania programu nagle ściąga się ludzi z lasu :]
pzdr
bartekltg
Następne wpisy z tego wątku
- 21.03.17 13:30 Konrad Anikiel
- 21.03.17 13:44 Jarosław Sokołowski
- 21.03.17 13:56 Konrad Anikiel
- 21.03.17 14:12 yabba
- 21.03.17 14:08 Konrad Anikiel
- 21.03.17 14:11 Konrad Anikiel
- 21.03.17 14:15 Jarosław Sokołowski
- 21.03.17 14:28 J.F.
- 21.03.17 14:33 Konrad Anikiel
- 21.03.17 14:36 Jarosław Sokołowski
- 21.03.17 14:52 Jarosław Sokołowski
- 21.03.17 14:54 J.F.
- 21.03.17 14:55 Jarosław Sokołowski
- 21.03.17 15:16 J.F.
- 21.03.17 19:43 Sebastian Biały
Najnowsze wątki z tej grupy
- Ster w trolejbusie.
- DeepSeek nie lubi gadać o polityce
- pokolenie Z
- huta ruszyla
- piece wodorowe
- Żarówka do lampy z czujnikiem ruchu
- most kilometrowy
- kladka Zagorze
- zapora Zagorze
- Rodzaj przekładni planetarnej z
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
Najnowsze wątki
- 2025-02-10 Spalił się spaliniak
- 2025-02-10 zarowka wifi - z sensowna apka lub lepiej albo lokalnie lub przez web. I zeby harmonogram miala
- 2025-02-10 Chrzanów => Programista NodeJS <=
- 2025-02-10 Kraków => DevOps Engineer (Junior or Regular level) <=
- 2025-02-10 Dlaczego takie preferencje banków?
- 2025-02-10 Białystok => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-02-10 Mińsk Mazowiecki => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2025-02-10 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-10 Współczesne mierniki zniekształceń nieliniowych THD audio, produkują jakieś?
- 2025-02-10 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-02-10 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-02-10 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2025-02-10 Chrzanów => NodeJS Developer <=
- 2025-02-10 Warszawa => JavaScript / Node / Fullstack Developer <=
- 2025-02-10 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=