-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.atman.pl!.P
OSTED!not-for-mail
From: bartekltg <b...@g...com>
Newsgroups: pl.sci.inzynieria
Subject: Re: co zamiast "polskiego samochodu elektrycznego"
Date: Tue, 21 Mar 2017 13:22:54 +0100
Organization: ATMAN - ATM S.A.
Lines: 81
Message-ID: <oar5uv$dbk$1@node1.news.atman.pl>
References: <d...@g...com>
<oajd8r$hhv$1@node1.news.atman.pl>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<8...@g...com>
<s...@f...lasek.waw.pl>
<9...@g...com>
NNTP-Posting-Host: 89-70-119-159.dynamic.chello.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: node1.news.atman.pl 1490098975 13684 89.70.119.159 (21 Mar 2017 12:22:55
GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Tue, 21 Mar 2017 12:22:55 +0000 (UTC)
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64; rv:45.0) Gecko/20100101
Thunderbird/45.7.0
In-Reply-To: <9...@g...com>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.sci.inzynieria:38085
[ ukryj nagłówki ]On 20.03.2017 15:55, Konrad Anikiel wrote:
> Kompletnie nikt nie widzi że w szkole program nauczania napisany jest
> bez składu, niedorzecznie podzielony na przedmioty. Przykład: Język
> Polski i historia to dwa aspekty tego samego przedmiotu. No więc
> czemu nikt do dzisiaj nie potrafi ich zsynchronizować tak żeby
> kolejne lekcje w danym dniu były o tym samym okresie?
Z grubsza są, bo oba idą chronologicznie, ale...
Ciężko by było obu nauczycieli zsynchronizować. Jednemu się obsunie,
to drugi przecież nie będzie czekał.
A co istontijesze, na ten sam okres na polskim i historii przeznacza
się różną ilość czasu.
> Zresztą
> matematykę tak samo możnaby wykładać okresami historycznymi, bo tak
> się rozwijała.
Dlaczego?
Co to da?
> Dajcie temu dzieciakowi spójną wizję procesu rozwoju
> naszej cywilizacji, a coś z tego zrozumie. A tak, to ma na przemian
> inne okresy historyczne, inne idee, inne procesy, wymieszane tak jak
> się plan lekcji ułożył. Ta matematyka to w ogóle jest w szkole uczona
> kompletnie bez żadnego odniesienia do tego jak się rozwijała.
Żeby pokazać rozwój jakjeś nauki, trzeba pokazać błędne ścieżki.
Inaczej, czyli wybierając poprawne i przydatne z dzisijeszego puntu
widzenia częśći, stworzy sie dość mylny obraz rozwoju nauki.
A na opisywanie wszystkiego nie ma czasu;-)
> Jak te
> dzieciaki nie widzą w tym żadnego sensownego procesu, tylko z dupy
> wzięte kolejne rozdziały w książce, to co one mają z tego zrozumieć?
W ksiązce do matematyki kolejne tematy (i poziom niżej,
informacje/cwiczenia/zadania) powinne być ułożone tak, by
jedne z drugich wynikały. I tak jest (było gdy mnie uczyli).
To nie ma wiele wspolnego z historycznym rozwojem matematyki.
> Mają na pamięć się nauczyć tego co akurat trzeba zrozumieć, a nie
> zapamiętać?
Mają na pamięć... a nie zapamiętać.
Coś w tym zdaniu pomieszałeś, ale ideę rozumiemy;-)
Tak, powinno się matematyki uczyć na zrozumienie, nie zapamiętanie.
I po to należy odpowiednio ustawić kolejność. Kolejność historyczna
obcięta do rzeczy przydatnych nie ułatwi zrozumienia, a uczenie
bezsensownych z dzisiejszego punktu widzenia metod*) to strata czasu.
*) tak, metod,bo do tego to się czesto sprowadzało, zobacz np jak
wyglądało pierwotnie rozwiązywanie równań kwadratowych. Wyprowadzenie
rzowków na deltę zajmije mniejs czasu i nie jest tak pamięciowe.
> Jak to jest że w Polsce nikt nie potrafi wymyślić
> spójnego programu nauczania? Jedno pokolenie tak uczy następne jak
> samo się nauczyło od poprzedniego i tak to się toczy.
Nie w tym problem. Mamy matematyków. Mamy ludzi znających się na
historii matematyki i na nauczaniu matematyki. Problem w tym, że
do układania programu nagle ściąga się ludzi z lasu :]
pzdr
bartekltg
Następne wpisy z tego wątku
- 21.03.17 13:30 Konrad Anikiel
- 21.03.17 13:44 Jarosław Sokołowski
- 21.03.17 13:56 Konrad Anikiel
- 21.03.17 14:12 yabba
- 21.03.17 14:08 Konrad Anikiel
- 21.03.17 14:11 Konrad Anikiel
- 21.03.17 14:15 Jarosław Sokołowski
- 21.03.17 14:28 J.F.
- 21.03.17 14:33 Konrad Anikiel
- 21.03.17 14:36 Jarosław Sokołowski
- 21.03.17 14:52 Jarosław Sokołowski
- 21.03.17 14:54 J.F.
- 21.03.17 14:55 Jarosław Sokołowski
- 21.03.17 15:16 J.F.
- 21.03.17 19:43 Sebastian Biały
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapora Stronie Śląskie cd
- Filtr do pompy ruskiej
- Wyważanie kół rowerowych
- Belka
- Precyzyjne cięcie opony samochodowej
- Nieparzyste dmuchanie
- Klej "samopoziomujący"
- Kocioł CO po raz kolejny
- zapora Stronie Slaskie
- powodz
- Nie atom tylko fotowoltanika i elektroliza
- Test samoodkręcania nakrętek
- Budowlańcy pomóżcie
- wyciskanie/odlewanie hdpe. Co ma sens?
- Pomysł na czujnik przeciążenia siłownika.
Najnowsze wątki
- 2024-12-11 SEP 1 kV E
- 2024-12-11 DNS restrictions are on
- 2024-12-11 wielkie bu
- 2024-12-11 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-11 Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- 2024-12-11 Warszawa => Specjalista Bezpieczeństwa Informacji <=
- 2024-12-11 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-11 Warszawa => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-11 Lublin => Programista Delphi <=
- 2024-12-11 Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- 2024-12-11 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-11 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-11 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-11 Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- 2024-12-11 Warszawa => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Powe