  • Data: 2024-02-26 12:33:39
    Temat: Re: co to za cyrk z wyłączaniem grup ?
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel) szukaj wiadomości tego autora

    > Czyli do oskarżenia o cenzurowanie dochodzi jeszcze zarzut fałszerstwa.
    > Nie dość, że wiadomość trafia do zupełnie innej grupy niż chciał nadawca,
    > to jeszcze z podrobionym Msg-ID. A że grupa ma nie najpiękniejszą nazwę,
    > to dodatkowo coś z naruszeniem jakichś dóbr. Tak, jak ktoś raz zejdzie
    > ze ścieżki cnoty na ciernistą drogę występku, dalej może być tylko gorzej.

    Niech próbuje :)

    > Nie ma takiej decyzji. Stara tradycja Usenetu mówi, że korzystanie z
    > serwera to przywilej, nie prawo. Admin może uznanemu przez siebie za
    > idiotę uniemożliwić pisanie *na swój* serwer.

    Ja nie stosuję takich kryteriów, właśnie ze względu na szeroko rozumianą
    wolność słowa i na to, że nie chcę decydować za innych, kogo mają mieć w
    KF-ach, a kogo nie.

    Mam parę kontrowersyjnych osób, ale trzymają się jednego From (więc łatwo
    ich wrzucić do KF-a), nie łamią prawa (czyli nie narażają mnie na problemy
    lub nieprzyjemności), więc niech będą.

    > Jeśli tego nie zrobi, a idiotyzm zostanie powszechnie uznany za
    > uciążliwy, to serwer zyska złą reputację i inni admini po prostu odetną
    > go od Usenetu. To zawsze działało.

    Raczej nie. Zawsze po prostu KF-owało się konkretne osoby.

    > A jak cały serwer ma nawalone pod obudową, to inne serwery wrzucają
    > go do KF, czyż nie?

    Teoretycznie. Praktycznie musi tam się dziać naprawdę grubo, musi lecieć
    spam tonami, a admin musi mieć to gdzieś. A i to w przypadku Googla nie
    wystarczyło.

    > Po co było się męczyć przez te dwa miesiące? Czy nie lepsze było
    > natychmiastowe odcięcie od czegoś bez przyszłości, najlepiej
    > skoordynowane z innymi adminami?

    Były o tym dyskusje. Część osób odcięła. Ja stwierdziłem, że z Google mimo
    ton spamu nadal piszą na polskie grupy realne osoby, więc nie chciałem go
    wycinać.

    > Czy samodzielne wrzucanie do KF tylko idiotów ma aż tak wielką wartość,
    > żeby admin się trudził z filtrami?

    A każdego z Google miałeś w KF-ie? Ja mogę wskazać kilka wartościowych
    osób, które do samego końca pisały przez Google i których raczej nikt nie
    miałby powodu wsadzać do KF-a.

    > To jest argument całkiem od czapy. Jeśli spam przychodzi tonami, a nie
    > ma możliwości filtrowania (na GG nie ma), to przede wszystkim nie da
    > się *pisać*.

    A jednak byli tacy, którzy pisali. Nie wiem jak, bo nie używałem nigdy
    tego googlowego interfejsu, ale jakoś ten spam omijali.

    --
    - Panie dyrektorze, czy moglbym otrzymac dzien urlopu, by pomoc
    tesciowej przy