  • 31. Data: 2009-06-09 22:18:33
    Temat: Re: co kupić przeznaczam 3-4 tyś. na lustrzankę
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Jun 2009, b...@n...pl wrote:

    > Lampa to jest narzędzie, z którego trzeba wiedzieć jak korzystać. Jeśli nie
    > wiesz to masz problem.

    Dać do FAQ :D
    Z dopiskiem "jak z każdym narzędziem" (a i krzywdę można sobie zrobić,
    choćby się oparzyć).

    pzdr, Gotfryd

  • 32. Data: 2009-06-10 12:18:16
    Temat: Re: co kupić przeznaczam 3-4 tyś. na lustrzank
    Od: nb <n...@n...net>

    at Tue 09 of Jun 2009 10:11, "Paweł W." wrote:

    > Z szumami to można sobie różnie radzić :
    > http://images38.fotosik.pl/136/b3fb72624902a4b6.jpg

    To jest przykład na najgorszą z różnych możliwości?
    Tak mi się ostatnio porobiło, że szumy mniej przeszkadzają
    niż większość rezultatów odszumiania. To samo było kiedyś
    z muzyką, wolałem szumiące dolby-D(?) od płaskich bezszumowych.

    > Ale faktycznie Nikon D5000 to za pół roku będzie bardzo atrakcyjna
    > oferta dla amatora (jak cena spadnie), szczególnie, że Nikon ma do
    > wyboru parę kitowych i całkiem niezłych stabilizowanych obiektywów. Oj
    > jak mi brakuje takiej 18-105, ale bardziej 16-80 ;)

    Od momentu kiedy wyszedł D5000 stał się moim faworytem.
    Jeśli wyjdzie coś na kształt Nikona 500D z ruchomym
    wyświetlaczem, to właśnie ono będzie tym amatorskim
    ideałem. Mam tylko kłopot z obiektywem. bo najbardziej
    odpowiadałby zoom z obciętym krótkim końcem, na rzecz
    poprawy jakości dłuższych czyli ekwiwalent np 50-150,
    a takowych nie ma.

    Niby wiadomo, że słabość dużych zoomów jest skutkiem kompromisów,
    ale nie wiem, czy np 28-80 jest trudniejsze do zrobienia
    niż 70-200 o takiej samej (albo raczej odpowiedniej) jakości.

    --
    nb